پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 بهمن 1400 ساعت 15:11:: شناسه خبر: 113969

فرماندار چرام از آخرین اقدامات توقف عملیات استخراج معادن بوکسیت سرفاریاب خبرداد

  این روزها استخراج و حمل معادن بوکسیت سرفاریاب به خارج از شهرستان چرام در فضای رسانه ای بازتاب های متفاوتی داشت. به گزارش صدای جنوب؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه روز گذشته شورای برنامه ریزی استان ؛دستور دادند که تا اطلاع ثانوی استخراج از معدن بوکسیت سرفاریاب و حمل آن به خارج از شهرستان […]

 

این روزها استخراج و حمل معادن بوکسیت سرفاریاب به خارج از شهرستان چرام در فضای رسانه ای بازتاب های متفاوتی داشت.
به گزارش صدای جنوب؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه روز گذشته شورای برنامه ریزی استان ؛دستور دادند که تا اطلاع ثانوی استخراج از معدن بوکسیت سرفاریاب و حمل آن به خارج از شهرستان و استان متوقف شود.
سید عبدالرحمان توفیقیان فرماندار شهرستان چرام امروز (۱۷بهمن ماه ۱۴۰۰)در گفت و‌گو با خبرنگاران در خصوص آخرین اقدامات توقف عملیات استخراج معدن بوکسیت سرفاریاب بیان کرد:ما امروز صبح نشستی با مسئولان صنعت و معدن داشتیم و پیگیری های لازم را انجام دادیم .
وی افزود:منتظر ابلاغ مصوبه شورای برنامه ریزی استان هستیم که رسما ابلاغ شود تا به دنبال آن یک تصمیم قاطعی گرفته شود.
توفیقیان گفت :فعلا در این مرحله اعلام کردیم استخراج معدن و عملیات آن متوقف شود و نیروها در همان محوطه کارگاه باشند .
فرماندار چرام در پاسخ در خصوص اینکه آیا این شرکت و سرمایه گذار مجوز برداشت دارد بیان کرد:بله علی الظاهر حسب اظهارات نماینده صنعت و معدن در این خصوص ضوابطی طی شده و مجوز برداشت دارند و ما باید جوانب حقوقی آن را هم مدنظر قرار دهیم ؛اما بنا به دستور استاندار محترم فعلا عملیات استخراج و حمل آن تا روشن شدن ابعاد آن تعطیل می شود.
فرماندار چرام در گفت و گو با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و معاون اقتصادی استانداری این موضوع را پیگیری کرد که تاکید آنها بر توقف عملیات تا روشن شدن وضعیت استخراج این معدن و پاسخگویی مناسب به افکار عمومی می باشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت