پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 اردیبهشت 1401 ساعت 10:02:: شناسه خبر: 118975

درج قیمت تمام شده کالا؛ طرحی برای شفاف شدن قیمت

اجرای طرح درج قیمت تولید و مصرف بر روی کالا‌ها از اردیبهشت ماه در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.

به گزارش  صدای جنوب ، رئیس سازمان صمت استان شفاف شدن قیمت گذاری را از دلایل آغاز این طرح عنوان کرد و گفت: بر اساس ابلاغ سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، از یکم اردیبهشت ماه، درج قیمت تمام شده کارخانه بر روی انواع آب میوه و آب معدنی، انواع نوشابه گازدار، ماء‌الشعیر و نوشیدنی مالت، لوازم خانگی و لوازم یدکی خودرو ابلاغ شد.

حسین پور افزود: اجرای این طرح در برخی از واحد‌های تولیدی آغاز شد یعنی به جای قیمت مصرف‌کننده، قیمت تمام شده تولید بر روی کالا قید شد.
این در حالی است که عده‌ای از بازاریان معتقدند که هیچ اطلاع‌رسانی در زمینه اجرای این طرح انجام نگرفت و تولیدکنندگان و یا اتحادیه‌های تخصصی مربوط، آنان را در جریان طرح درج قیمت تمام شده بر روی کالا قرار نداده‌اند.
برخی‌ها نیز این اقدام را فرصتی برای شکل‌گیری رقابت در عرضه دانستند و عنوان کردند که با این اقدام دیگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای بی رقیب نمی‌مانند و رقابت منصفانه در عرضه محصول شکل می‌گیرد.
باقری معاون بازرسی و نظارت بر حقوق مصرف کنندگان هم گفت : در طرح درج قیمت کارخانه بر روی محصول، عرضه‌کنندگان باید سود متعارف را در شکل رقابتی و حداکثر تا سقف ابلاغی اعمال کنند.

وی افزود: با اجرای کامل این طرح، کالا با قیمت مناسب تری به دست مصرف کننده خواهد رسید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت