پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 31 تیر 1401 ساعت 16:04:: شناسه خبر: 123665

یکی از مهم‌ترین علل حجاب برای زنان حفظ ارزش والای آنهاست/تاریخ اندلس یک نمونه روشن از نقشه دشمنان در ترویج بی حجابی و بی حیایی برای تسلط بر مسلمین هستند

به گزارش صدای جنوب؛حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته چرام اظهار داشت: در دوره حکومت امام على(علیه‌السلام) (۴۰-۳۵ ق) و امام حسن(علیه‌السلام) نیز برپایى نمازجمعه توسط آن دو بزرگوار صورت مى‌پذیرفت.   وی افزود: بخش عمده‌ای از میراث گرانبهای حدیثی شیعه از جمله محتوای کتاب عظیم الشأن نهج […]

به گزارش صدای جنوب؛حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته چرام اظهار داشت: در دوره حکومت امام على(علیه‌السلام) (۴۰-۳۵ ق) و امام حسن(علیه‌السلام) نیز برپایى نمازجمعه توسط آن دو بزرگوار صورت مى‌پذیرفت.

 

وی افزود: بخش عمده‌ای از میراث گرانبهای حدیثی شیعه از جمله محتوای کتاب عظیم الشأن نهج البلاغه سید رضی مربوط به همین دوران نورانی حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام و خطبه‌ها و خطابه‌های آن‌حضرت در مدینه و کوفه است.

 

خطیب جمعه چرام بیان نمود: براساس گزارش‌هاى تاریخى، پس از عصر نبوى، نمازجمعه در دوران خلیفه اول، دوم و سوم، اقامه شد و امام على(علیه‌السلام) نیز در نمازجمعه آن‌ها شرکت مى‌کرد اما پس از ماجراى غم‌انگیز صلح تحمیلى به امام حسن(علیه‌السلام) تا غیبت امام مهدى(عج)، به‌دلیل کنار نهاده شدن امامان اهل بیت(علیه‌السلام) از حکومت، آنان امکان اقامه نمازجمعه نیافتند، و حاکمان اموى (۴۰-۱۳۲ق) و پس از آن‌ها عباسیان (۱۳۲-۶۵۶ق) و یا کارگزارانشان این نماز را اقامه مى‌کردند که نماز با حضور آن‌ها و یا با خطبه خواندن به نام خلیفه وقت و دعا کردن براى او همراه بود. حاکمان اموی و عباسی، امامان جمعه مرکز خلافت را منصوب مى‌کردند و انتخاب خطیبان جمعه ولایات، برعهده امیران و والیان بود.

 

افشار گفت: امام کاظم(علیه‌السلام) نیز در نمازجمعه شرکت مى‌کرد تا جایى که چنین نقل شده است: «امام کاظم(علیه‌السلام) روز پنجشنبه براى نمازجمعه آماده مى‌شد»(کَانَ مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ(ع) یَتَهَیَّأُ یَوْمَ الْخَمِیسِ لِلْجُمُعَهِ با این همه، چون اهل بیت(علیهم‌السلام) امامان منصوب از سوى حکومت طاغوتی اموی و عباسی را فاقد صلاحیت مى‌دانستند، احیاناً نماز ظهر را به‌صورت فرادا نیز اعاده مى‌کردند. در عین حال، ائمه(علیهم‌السلام) پیروان خود را تشویق مى‌کردند تا شرکت در نمازجمعه رسمى را ترک نکنند و حتى‌المقدور، همراه دیگر مسلمانان، آن‌را اقامه نمایند.

 

خطیب جمعه چرام بیان نمود: بر این اساس است که مطابق گزارش‌هاى تاریخى اصحاب سرشناسى همچون زراره نیز در نمازجمعه حضور مى‌یافتند از آنچه گفته شد، مى‌توان به نتایج مهم زیر دست یافت:خاندان رسالت(علیهم‌السلام) در دورانى که خود امکان برپایى نمازجمعه: شرکت پیروان اهل بیت(علیهم‌السلام) خصوصاً افراد شاخص در نمازجمعه اهل سنت براى حفظ وحدت جامعه اسلامى از سوى امامان شیعه مورد تأکید قرار گرفته است.

 

وی افزود: یکى از مؤلفه‌هاى قدرت و اقتدار کشور در یک نگاه استراتژیک، وجود این شبکه گسترده و عمیق ارتباطات و تعاملات ائمه جمعه سراسر کشور یکى از اصلى‌ترین مؤلفه‌هاى قدرت نرم جمهورى اسلامى است، جایگاه الهی و والای این گوهر آفرینش(زنان) اقتضا دارد که در صدف حجاب قرار گیرد تا ارزش‌های او حفظ شود و یکی از مهم‌ترین علل حجاب برای زنان حفظ ارزش والای آنهاست.

 

افشار گفت: عفاف و حجاب نماد دینی ارزشی و ملی فرهنگ ایرانی و یک نماد انقلابی‌گری است بنابراین دشمنان ارزش‌های الهی و دینی و انقلاب به لحاظ جایگاه بسیار مهم عفاف و حجاب سعی دارند به عناوین مختلف این نماد را کمرنگ یا از بین ببرند.

 

 

وی افزود: رعایت حجاب نه تنها برای خود زن ارزش آفرین است، بلکه باعث حفظ ارزش های انسانی، جامعه، مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب، کاهش چشمگیر مفاسد فردی و اجتماعی، آرامش و پایداری نهاد مقدس خانواده است.دشمنان این سنگر مهم را بدنبال کم توجهی به آن هستند.تاریخ اندلس یک نمونه روشن از نقشه دشمنان در ترویج بی حجابی و بی حیایی برای تسلط بر مسلمین هستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت