پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 مرداد 1401 ساعت 00:05:: شناسه خبر: 124711

قدردانی رئیس هیئات مذهبی شهرستان چرام از عزاداران حسینی وهیئت های مذهبی

حاج محمود جانی پور رئیس هیئات مذهبی شهرستان چرام طی پیامی از عزاداران حسینی و هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم تقدیر و تشکر کرد.   به گزارش صدای جنوب؛حادثه عظیم کربلا و وقوع عاشورای حسینی با گذشت بیش از ۱۴ قرن، سال به سال شکوفاتر و با عظمت تر می‌شود این […]

حاج محمود جانی پور رئیس هیئات مذهبی شهرستان چرام طی پیامی از عزاداران حسینی و هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم تقدیر و تشکر کرد.

 

به گزارش صدای جنوب؛حادثه عظیم کربلا و وقوع عاشورای حسینی با گذشت بیش از ۱۴ قرن، سال به سال شکوفاتر و با عظمت تر می‌شود این حادثه نه تنها فراموش نمی‌شود بلکه هر سال بر عظمت آن نیز افزوده می‌شود و شاهد آن هم، مراسم‌های معنوی و پرشور عزاداری‌های مردمی است که از ابتدا تاکنون با شور و شعف وصف ناپذیر انجام می‌گیرد.

 

آری هرگز فداکاری و جان نثاری شهدای کربلا فراموش نمی‌شود چرا که آن خون‌ها مایه حیات دنیوی و اخروی است و در میدان حق و باطل معجزه می‌کند و انقلاب اسلامی ما بارها و بارها از این درخت کهن و تناور سیراب شده و حیات تازه‌ای بخشیده که نمونه بارز آن ۸ سال دفاع مقدس و هم اکنون دفاع از حرم‌های اهل البیت (ع) در عراق و شام می‌باشد که اگر نبود شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران او در سرزمین کربلا امروز از اسلام جز نامی نبود به یقین خون پاک آنان بود که به اسلام حیات تازه بخشید.

 

عزاداری برای امام حسین (ع) و یاران با وفایش در قیام کربلا از بزرگ‌ترین منت‌هایی بوده که خداوند بر ما عطا کرده است و بزرگان دین مبین اسلام همواره تاکید کرده‌اند که مردم باید عزاداری امام حسین (ع) را به عنوان الگویی در زندگی، سرلوحه خود قرار دهند.

 

 

 

می دانیم که هیئات و تشکل های مذهبی در چرام که مهد فرهنگ و میعادگاه محبان اهل بیت (علیهم السلام) است کارنامه ای پر افتخار با تجاربی ریشه دار و عمیق در تعظیم شعائر دینی و خصوصاً سنت شکوهمند عزاداری دارد.

 

در این راستا از امام جمعه، فرماندار،ستاد نماز جمعه، بخشداران مرکزی و سرفاریاب، فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج و نیروی انتظامی، شهرداران و شورای اسلامی چرام و سرفاریاب، جامعه روحانیت، خانواده معظم شهداء و خدمات صادقانه و خالصانه تمامی مردم به ویژه مسئولین هیأت‌های مذهبی، وعاظ و سخنرانان، مداحان و ذاکران اهل البیت (ع) به دلیل آفریدن حماسه بزرگ عزای حضرت سید الشهدا (ع) و یاران با وفایش و هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم، مراتب سپاس و تقدیر خود را اعلام می‌دارم.

 

خادم شما حاج محمود جانی پور رئیس هیأت مذهبی شهرستان چرام

برچسب ها:

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت