پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 مهر 1401 ساعت 11:07:: شناسه خبر: 126738

در راستای کاهش یکه‌تازی دلالان انجام شد/باغات سیب کهگیلویه و بویراحمد در تسخیر جهاد کشاورزی

سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با محوریت تعاون روستایی و به منظور کاهش میدان‌داری دلالان در خرید سیب باغداران، وارد میدان شد.

صدای جنوب:

سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با محوریت تعاون روستایی و به منظور کاهش میدان‌داری دلالان در خرید سیب باغداران، وارد میدان شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، سید علی معتمدی‌پور در بازدید از برخی مراکز خرید سیب اظهار کرد: حمایت از باغداران از وظایف و رسالت‌های ماست و در این زمینه سیب تولیدی کشاورزان به صورت توافقی در حال خرید است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این ماموریت به تعاون روستایی داده شده که به لطف خدای متعال، اولین استانی بودیم که برای خرید توافقی سیب اقدام کردیم و تا جایی که اعتبارات و شرایط اجازه دهد این خرید ادامه دارد.
معتمدی‌پور قیمت خرید سیب از باغداران را بسته به کیفیت سیب از هشت تا ۱۳ هزار تومان اعلام کرد.
وی همچنین از خرید سیب صنعتی یا همان سیب پادرختی از کشاورزان خبر داد و گفت: این اقدام نیز حمایت خوبی از تولیدکنندگان این محصول است که در حال انجام است.
معتمدی‌پور یادآور شد: تولید سیب در کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۰ هزار تن است اما امسال به دلیل عوامل طبیعی از جمله سرمازدگی تولیدات محصول سیب این استان در حد ۱۰۰ هزار تن خواهد بود.
وی گفت: کیفیت سیب کهگیلویه و بویراحمد در کشور کم‌نظیر است و به لحاظ میزان تولید نیز در رتبه‌های ششم تا هفتم هستیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت