پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 دی 1401 ساعت 18:10:: شناسه خبر: 129174

گزیده‌ای از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌ها

مکتب فاطمی جامع‌ترین و معتبرترین سعادت بشری، ضرورت ساماندهی گلزار مطهر شهداء چرام، امیدآفرینی در جامعه و انتقاد از نیمه کاره ماندن طرح آبرسانی به روستای کمر دوغ از مهمترین گزیده‌های خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

به گزارش صدای جنوب  حجت الاسلام هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به فرا رسیدن روز هفتم دیماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی توسط حضرت امام خمینی (ره) گفت: یکی از گروه‌هایی که کمک زیادی در حوزه سواد آموزی به آنان شده قشر زنان هستند که با میدان دادن به آنان شاهد موفقیت‌های بزرگی در امورات علمی و فرهنگی هستیم.
 امام جمعه شهر لنده افزود: کشور‌های غربی در همین همایش زنان و حذف ایران از کنوانسیون حقوق زنان در نوع خود تضییع کننده حقوق بشر می‌باشد.
محمودی اصل سکوت جوامع غربی در قبال حقوق ایران نشان را خیانت روشن جوامع غربی دانست و بیان کرد: یکی از اقدامات جنگ ترکیبی دشمن از صدر اسلام تاکنون تبلیغات رسانه‌ها و شاعران آن روز بحث ثقیفه است که چنان آن را تحریف کردند که همه مردم فریب نیرنگ‌های دشمنان را خوردند.
***
ضرورت ساماندهی گلزار مطهر شهداء چرام
امام جمعه چرام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با بیان اینکه گلزار مطهر شهداء را یادمان دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در اکثر مراکز شهرستان‌ها گلزار‌های مطهر شهدا با فضایی مسقف بر قبور مطهر شهداء ایجاد شده است، اما این شهراز این امر مستثنی است.
حجت الاسلام افشار افزود: فرماندار چرام اعتبار مختصری برای ساماندهی این گلزار مطهر شهداء اختصاص دادند، اما انتظار می‌رود بنیاد شهید استان برای رفع این مشکل تدبیری بیاندیشند.
***
امیدآفرینی به منزله بی توجهی به مشکلات جامعه نیست 
امام جمعه موقت قلعه رئیسی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه امید آفرینی به معنای توجیه نارسایی‌ها و ناکارآمدی ها، نیست، گفت: بلکه امیدآفرینی به معنای عدم گرفتار شدن در نگاه صفر و صدی است که مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلان کشور عنوان کرده است.
حجت الاسلام صاحب بذرافشان افزود: دستگاه‌های تبلیغی دشمن به دنبال ایجاد یأس افرینی و ناامیدی در بین مردم هستند، به همین علت مقام معظم رهبری امیدآفرینی و مقابله با یأس آفرینی دشمن را به عنوان یک فریضه برای آحاد مردم به ویژه برای نخبگان مطرح کردند.
وی در رابطه با طرح آبرسانی به روستای کمردوغ از سمت چشمه پایین این روستا، بیان کرد: از سال ۹۴ این طرح شروع شده و تا به الان نیمه‌کاره مانده است لذا انتظار می‌رود استاندار به این موضوع ورود پیدا کرده و مشکل را رفع کند
دشمن در جنگ ترکیبی بر علیه ایران شکست خورد
امام جمعه پاتاوه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر از حضور مردم برای استقبال از شهدای گمنام تشکر کرد و گفت: دفاع از حریم ولایت و امامت، ترسیم راه صحیح و مستقیم و افشای چهره نفاق دفاع از اسلام ناب و قرآن است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیادت به شکست همه جانبه جنگ ترکیبی دشمن در مقابل ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: کشته سازی گسترده و عادی کردن خشونت کلامی و فیزیکی در فضای جامعه از مهمترین اقدامی است که دشمن در جنگ ترکیبی بر علیه کشور انجام داد.
***
مکتب فاطمی را جامع‌ترین و معتبرترین سعادت بشری
امام جمعه سرفاریاب در خطبه‌های نماز جمعه این شهر مکتب فاطمی را جامع‌ترین و معتبرترین مکتب سعادت بشری عنوان کرد و گفت: این مکتب پنج ساحت انسان، خانواده، جامعه، نظام و تمدن را در برمی گیرد و تمامی انبیاء و اولیاء الهی مدیریت و انجام رسالت خویش را با معرفت و بهره گیری از مکتب فاطمی به انجام رسانده اند.
حجت الاسلام زارعی پور همچنین به سمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: خدا محوری و اخلاص در عمل و صداقت از جمله ویژگی‌های بارز آن انسان وارسته است که خداوند به سبب برخورداری ایشان از این صفات والا و اکسیر‌های ناب دنیوی به بزرگی و عزت در دنیا و آخرت رساند.
***
ادعاهای آمریکا برای حمایت از حقوق بشر دروغ است
امام جمعه مارگون در خطبه‌های نماز جمعه این شهر به ادعا‌های آمریکا برای دفاع از حقوق بشر اشاره کرد و گفت: این درحالی است که آمریکا تفاوت در رنگ بندی انسان‌ها در سیاه و سفید بودن را سرلوحه خود قرار می‌دهد.
حجت الاسلام خواجه پور افزود: آمریکا با نسل کشی سیاه پوستان بر تبل حقوق بشر می‌کوبد و با اخراج ایران از کمیته حمایت از حقوق زنان به دنبال این است نقش آدم خوب را بازی کند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت