پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 بهمن 1401 ساعت 19:11:: شناسه خبر: 130799

از کلید واژگان اساسی انقلاب مستضعفین و مستکبرین‌ است/سپاه در خط مقدم مبارزه با استکبارقراردارد

به گزارش صدای جنوب؛حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های نماز جمعه چرام گفت: ایران اسلامی در چند ماه اخیر،با یک جنگ ترکیبی و نقشه سرویس های جاسوسی دشمنان همراه بود. وی افزود: اغتشاشگرانی که با تحریک رسانه های معاند ،سلاح سرد و گرم به دست گرفتند و برای شهروندان حدود دو ماه […]

به گزارش صدای جنوب؛حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های نماز جمعه چرام گفت: ایران اسلامی در چند ماه اخیر،با یک جنگ ترکیبی و نقشه سرویس های جاسوسی دشمنان همراه بود.

وی افزود: اغتشاشگرانی که با تحریک رسانه های معاند ،سلاح سرد و گرم به دست گرفتند و برای شهروندان حدود دو ماه ناامنی ایجاد کردند ،ایجاد رعب و وحشت کردند ،به اموال عمومی خسارت زدند ،شهدای عزیزی مثل آرمان علی وردی و صدها عزیز دیگر را به شهادت رساندند قابل گذشت نیستند .آمران ،مباشران و قاتلان باید محاکمه و برخورد صورت گیرد.و جای مماشات نیست.

️ خطیب جمعه چرام بیان نمود: سعدی به مسئولین قوه قضائیه و دولتمردان مماشاتی چندین قرن قبل توصیه کرده است.شبانی با پدر گفت: ای خردمند مرا تعلیم ده پیرانه یک پند. بگفتا: نیکمردی کن نه چندانکه گردد خیره گرگ تیز دندان

وی افزود: حضرت امام خامنه‌ای در بیانی مهم درباره عظمت و عمق منظومه فکری انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «اهمیت این انقلاب و علّت این‌که این انقلاب زلزله در دنیا ایجاد کرد، یک منظومه‌ی فکری نو را به دنیا عرضه کرد و امروز هم همچنان در اکناف عالم، این منظومه‌ی فکری در حال پیشرفت است.»انقلاب اسلامی کلید واژگانی سیاسی،اقتصادی ،فرهنگی ، اجتماعی انقلاب ،علمی دفاعی و امنیتی وضع کرد.

افشار اظهار داشت: در دنیا کشورهای پاکستان، افغانستان، موریتانی و گامبیا هم دارای جمهوری اسلامی هستند اما آنچه که در ایران شاهدیم، نوعی تعریف‌شده و مترقی از حکمرانی است و توجه مردم دنیا را به خویش جلب کرده است.

وی افزود: از کلید واژگان اساسی انقلاب مستضعفین و مستکبرین‌ است.هر کجا ظلم به مظلومین صورت پذیرد ایران اسلامی حامی مظلوم است و این اصلی بنیادین قرانی است.

خطیب جمعه چرام تصریح کرد: تقابل دو جریان «استضعافومستضعفین»،. و «استکبار و مستکبرین»، که اساسا دارای ریشه‌ای قرآنی هستند، درمنظومه فکری امامین انقلاب و در طول نهضت، یکی از بارزترین مشخصه‌های انقلاب اسلامی گردیده است.

وی افزود: استکبارستیزی را باید یکی از محوری‌ترین مفاهیم موجود در اندیشه و گفتمان امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای دانست که صرفا بر اساس تضاد طبقاتی نیست، بلکه یک مبارزه بنیادین و برخاسته از ذات ایمان حقیقی به خدا و باورمندی به دین الهی است چراکه بین سیستم استکبار و حاکمیت حقیقی توحید، همواره تقابل ذاتی وجود دارد و تاریخ بشر همواره شاهد جنگ و ستیز دو جبهه مستکبرین با مستضعفین بوده است.

خطیب جمعه چرام گفت: از منظر امامان انقلاب اسلامی، کلید واژه مستضعفین، از مفاهیم تمدن‌ساز قرآنی است و این انقلاب، فراتر از جغرافیای ایران، جهان تشیع و جهان اسلام بوده و اساسا متعلق به مستضعفین جهان است و از همین رو، روز نیمه شعبان «روز جهانی مستضعفان» نامیده شده است. چون در ادبیات قرآن، مستضعفین به‌معنای اقشار آسیب‌پذیر نیست، مستضعفین یعنی ائمّه و پیشوایان بالقوّه‌ی عالَم بشریت؛ کسانی‌که وارثان زمین و همه‌ی موجودی زمین خواهند بود.مستضعف یعنی آن کسی‌که بالقوّه صاحب وراثت عالَم است، بالقوّه خلیفهالله در زمین است، بالقوّه امام و پیشوای عالَم بشریت است.
وی افزود: پهلوی پدر و پسر نماینده طاغوت اعظم امریکا بود و ظلم آن ها باید بیان شود. ویلیام داگلاس» قاضی مشهور دیوان عالی امریکا که از مناطق عشایری ایران بازدید کرده است در خاطرات خویش از ایل قشقایی می نویسد: « در دوران سلطنت رضا شاه سروانی(عباس خان نیکبخت)بود که در این منطقه خدمت می کرد او تعدادی توله سگ اصیل داشت که بر حسب تصادف مادر آنها مرده بود. سروان هر روز صبح سربازانی را به ده می فرستاد تا به زور مقدار دو لیتر شیر مادر برای توله سگهای او جمع کنند و گفتنی است جناب سروان شیرگاو یا بز را برای تغذیه توله سگ های خود قبول نمی کرد و دستور داده بود که سربازان فقط شیر مادر جمع آوری کنند. سربازان هم نظارت کامل می کردند که فریب زنهای قشقایی را نخورند”. به این ترتیب بود که سگهای سروان ماههای متوالی شیر مادران بچه ها را می خوردند… این همان چیزی است که ما هیچوقت آنرا فراموش نمی کنیم و هرگز آنرا نمی بخشیم.

افشار ادامه داد: جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وقتی با وزیر خارجه ایران صحبت می کند بحث از هسته‌ای نمی‌کند. از اوکراین بحث می‌کند و می‌گوید باید ایران در اوکراین در کنار اروپا مقابل روسیه بایستد.چون ایران در منطقه پشت سر هر کشوری بود آن کشور شکست نخورد لبنان تحت نفوذ فرانسه بود این ها به برکت هدایت های راهبردهای امام و رهبری و جانفشانی‌های سپاه مقتدر پاسداران ،و مشاورهای سپاه قدس با قدرت ایمان حزب الله مقابل صهیونیست ها محکم ایستاده است.یمنی های مومن با اقتدار می‌گویند ما سعودی نمی شناسیم ما آمریکا را میشناسیم .

خطیب جمعه چرام اظهار داشت: در سوریه جنگ جهانی شکل گرفت و داعش را علم کردند اما جبهه حق پیروز شد و سپاه پاسداران و حاج قاسم سلیمانی عزیز ،با محور قرار دادن جریان مقاومت، لشکر های فاطمیون ،زینبیون ،علویون و…توانستند در مقابل منافع آمریکا بایستند.دشمن و جبهه طاغوت حق دارد از سپاه پاسداران عصبانی باشد.

وی افزود: سپاه در خط مقدم ،مبارزه با استکبار است ونزوئلا حوزه نفوذ جغرافیایی آمریکا وحیات خلوت آمریکایی ها بود قانون نانوشته آمریکا است که حق ورود و نفوذ به چنین کشورهایی را نداری. یکی از پاسداران ولایت فقیه شهید قاسم سلیمانی در ونزوئلا حضور پیدا می‌کند و بسیج مردمی را در ونزوئلا شکل می دهد.طبق گزارشی که نقل شده شهید سلیمانی در سال های پایانی عمر مبارکشون در ونزوئلا حضور یافته والگوی یگان های دفاع مردمی را به آنها منتقل کرده است.آوردن پرچم ایران در رژه های نظامی ونزوئلا عادی شده است.قاسم سلیمانی در قلمرو دشمنان با شجاعت وارد شد.اینها بخشی از خدمات مستساری نظام به جریان مقاومت است.

افشار در پایان بیان نمود: از شهرداری و شورای اسلامی شهر به خاطر رفع مشکلات بوستان شهدای شهر تشکر میشود.همینطور در بحث امحای زباله های شهر که این هفته اقدامی جهادی جهت حفظ بهداشت و طبیعت انجام دادند تقدیر میشود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت