پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 بهمن 1395 ساعت 09:11:: شناسه خبر: 13109

حواشی سفر استاندار به لنده؛

صراحت مدیر استانی در قبال دغدغه های شخصی رئیس شورای اسلامی لنده/مهمان نوازی ویژگی بارز مردمان دیار لنده است

سفر یک روزه استاندارکهگیلویه و بویراحمد به شهرستان لنده برای افتتاح و کلنگ زنی پروژه های دهه فجر این شهرستان با حاشیه هایی همراه بود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سفر یک روزه استاندارکهگیلویه و بویراحمد به شهرستان لنده برای افتتاح و کلنگ زنی پروژه های دهه فجر این شهرستان با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش صدای جنوب؛ به مناسبت دهه فجر، سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد به همراه ۱۹ مدیرکل این استان برای افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۱ پروژه به شهرستان لنده سفری یک روزه داشتند که حاشیه‌هایی همراه داشت.

در این بین گویا ازقبل عده ای برنامه ریزی کرده بودند که در جهت منافع شخصی ، مردم مهمان نواز و متدین لنده را نزد مسئولان بدنام نمایند.

در ابتدای این جلسه یکی از شهروندان لنده ای با حمل یک پلاکارد با مضامین: تبعیض! بی مهری! بی توجهی! محرومیت!

ما ایرانی هستیم وکارت ملی داریم. را جلوی استاندار و هیئت همراه نشان می داد و بین مردم می چرخید.

فرماندار: در مقابل مردم شرمنده‌ایم

بعد از افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه شهرستان برابر هماهنگی های صورت گرفته دیدار مردمی استاندار در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر برنامه ریزی شده بود که در ابتدای این مراسم دارا کریمی نژاد سرپرست فرمانداری شهرستان لنده با گلایه مندی از وضعیت راه های شهرستان به خصوص راه ارتباطی لنده به دهدشت گفت: ما شرمنده مردم برای راهی هستیم که تنها نیازمند پنج سانتی متر آسفالت و کمتر از ۱۰کیلومتر است.

وی افزود: انتظار داریم در این سفر روسیاهی آسفالت لنده به دهدشت برای روسفیدی مسئولان نزد مردم به تصویب برسد تا بیشتر از این شرمنده مردم نباشیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان لنده تصریح کرد:آقای استاندار! فرزند خود را دریابید، باورکنید گاهی وقت ها که از مسیر لنده به دهدشت عبور می کنیم به مسئولان نفرین می کنم ولی بعدش خود را هرگز به واسطه مسئولیتی که دارم نمی بخشم.

وی تاکید کرد: انتظار داریم عصای موسیایی شما رفع کننده مشکلات و محرومیت های تاریخی این شهرستان باشد و از نخبگان و چهره های شاخص علمی این شهرستان در مناصب مختلف استفاده شود.

کریمی نژاد اظهارکرد: در طول این سه سال اندازه چند دهه در روستاهای شهرستان لنده کار شده است که مردم به عینه آن را احساس می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر لنده: هیچ امیدی به شما نداریم!

رئیس شورای اسلامی شهر لنده که باتوجه به درپیش بودن انتخابات فضارا مناسب برخی از وعده های تبلیغیاتی می دید ویژگی بارزمهمان نوازی مردم را نادیده گرفت خطاب به استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مردم شهرستان لنده هیچ امیدی به برآورده شدن مطالبات مردم از سوی شما ندارند ولی باید پاسخگوی مطالبات مردم باشید.

البرز محمد خانی رئیس شورای اسلامی شهرستان لنده در حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد و مدیران کل این استان در مسجد صاحب الزمان(عج) با بیان مشکلات مردم خطاب به استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: جناب اقای استاندار استحضار دارید که طی این دو سال به اتفاق دوستان هم در مرکز استان و هم در شهرستان خدمت شما رسیدیم و مشکلات و ظرفیتها را در زمینه راه ؛ آب ، برق ،گاز ،بهداشت،بیمارستان ،معادن ،گردشگری ،کشاورزی ، اموزش و پرورش، استقلال ادارات، نیروی انسانی و غیره بیان کردیم ولی بنا ندارم در این زمینه درخواستی داشته باشم چرا که طرح این مطالبات هم برای حضرتعالی تکراری است و هم ما هیچ امیدی به برآورده شدن مطالبات مردم از سوی شما نداریم ولی امیدواریم پاسخگوی مطالبات به حق مردم این شهرستان باشید چرا که مهمترین عمل رضایت مردم است.

عضو شورای شهر لنده افزود: اقای استاندار با تشکر از همه خدمات ولو اندک چند سوال دارم لطفا در صورت صلاحدید پاسخگو باشید :

۱- از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری ؛ سفری که به فرمایش حضرتعالی بچه های لنده ای مقیم تهران همکاری و اثر گذاری خوبی داشته اند سفری که خواست همه مردم و مسولان خروج لنده از بن بست با احداث جاده لنده به خوزستان بود که متاسفانه آن هم محقق نشد هر چند تشکر می کنیم از پیگیریهاش شما و معاونین و مدیر کل راه و شهرسازی استان و نماینده مردم و…چقد برای شهرستان لنده اعتبارات در نظر گرفته شده است با ذکر مبلغ و محل آن ؟

۲-کل اعتبارات لنده در سال ۹۵ چه مقدار بوده ؟

۳-طی این حدود چهار سال چه پروژه ای را در شهرستان لنده کلنگ زنی کردید و به سرانجام رسانیدید؟شاید بفرمایید آبلش لنده که این طرح مربوط به ۱۰سال قبل است و یا بفرمایید جاده تراب لنده که این نیز بیش از دو سال است که به طور کامل راکد شده است و قراربود ظرف مدت ۱۸ماه این پروژه به بهره برداری برسد و این درحالی است که میلگردهای آن در حال پوسیده شدن هستند.

۴-چرا شهرستان لنده تنها شهرستانی است که بیمارستان نه برایش ایجاد شد و نه تعریف؟

۵-چرا شهرستان لنده تنها شهرستانی است که فاقد راه مناسب است؟

۶-آیا می دانید که تنها جاده ارتباطی لنده به سای شهرستانها و استان جاده لنده به دهدشت است که عاملی شده برای عزادار کردن خانواده های لنده ای ؟

۷-چرا شهرستان لنده با داشتن معادن غنی از جمله فسفات قیام ولی در این زمینه هیچ اقدامی نمی شود؟

۸-چرا شهرستان لنده بیشترین مشکلات فضای فیزیکی را در سطح استان را دارد؟

۹-چرا بسیاری از ادارات ما استقرار پیدا نکردند ؟

۱۰-چرا شهرستان ما حتی یک مدیرکل در سطح استان ندارد؟

۱۱- چرا شهرستان لنده تنها شهرستانی است که از خود نه در لنده و نه در سایر شهرستانها فرماندار ندارد؟ آقای امانعلی کریمی زاده یک انسان زحمت کش برای لنده می باشد که با داشتن یک حکم مشاور در سطح ادارات کل و وزارتخانه ها به نفع مردم و شهرستان تردد داشته چرا ابلاغ وی لغو گردیده است؟

۱۲- چرا شهرستان لنده در سطح شهر و روستاهای خود فاقد حتی یک زمین چمن مصنوعی می باشد؟

۱۳-چرا و چراهای دیگر ؟

آیا این همه تنهاترین و آخرینها به قدمت و آن اولویتهایش در زمینه های مختلف است

البرز محمد خانی در پایان اظهارکرد: اما جناب آقای استاندار یک درخواست فراتر از لنده از شما داریم و آن اینکه همانطوری که استانهای خوزستان و بوشهر از آب رودخانه های ما استفاده می کنند و چرخ کارخانه ها ،نفت و گاز و پتروشیمی آنها را می چرخاند ما نیز از نعمتهای خدادادی آنها یعنی نفت و گاز آنها بهره مند باشیم و هم از شرایط استحدامی در این استانها بدون شرط بومی و غیر بومی بودن استفاده ببریم و هم از جهت حق الایندگی چرا که ما هم از آلایندگی و گردوغبار آنها بی نصیب نیستیم.

واکنش مدیرکل جهادکشاورزی به رئیس شورای شهرستان و مردم لنده

در ادامه با دعوت مجری برنامه جعفر گوهرگانی مدیرکل جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد که در صراحت کلام ازمعدود مدیران استان است  با قرارگرفتن در پشت تریبون اظهارکرد:بیش از چهارو نیم کیلومتر لوله کشی آب کشاورزی در دلی مهرجان و خیارکال صورت گرفت است که مشکل حوزه کشاورزی در این دو منطقه مهم به طور ۱۰۰درصد حل شده است.

وی گفت: در طول ۳سال گذشته بیش از سه و نیم کلیومتر کانال آبرسانی در روستاهای شهرستان لنده احداث گردید که سهم مهمی در جلوگیری از هدررفت آب داشته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد با حمایت از اقدامات دولت تدبیر و امید و استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هیچ استانداری به اندازه خادمی در این استان خدمات رسانی نداشته است و اقدامات دولت در این استان به اندازه ۳۸سال انقلاب بوده است.

وی در واکنش به سخنان عجیب ودورازانتظار  رئیس شورای اسلامی شهرستان لنده گفت: شما امروز برای رای جمع کردن آمدید و مطمئن باشید که هیچ کس به شما رای نخواهد داد.

گوهرگانی اظهار کرد: باید حرمت مهمان‌نوازی و ادب و متانت از سوی مردم در برخورد با مسئولان رعایت شود.

در همین حال بود که برخی ازافراد که انتظار این صراحت را نداشتند این اظهارات را توهین به مردم دانستند که بعد از آن نظم جلسه برای لخظاتی به هم خورد.

*به هرحال انتظاراست که مدیران شهرستانی درچنین جلساتی به جای ایرادحرفهای حاشیه ای مطالبات اصلی مردم را بیان کنند و به فکر مسایل شخصی وجناحی نباشند.

img_3589-768x504 img_3588 img_3582

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت