پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 بهمن 1401 ساعت 11:11:: شناسه خبر: 131866

بارش شدید باران در همه جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ ویسی پور گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی جاده‌های استان احتمال ریزش و رانش کوه وجود دارد.

به گزارش  صدای جنوب رئیس پلیس راه این استان گفت: در همه جاده‌های استان به ویژه مناطق سردسیری بارش شدت بارش باران زیاد است و لذا رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای پیشگیری از بروز تصادف ضروری است.
سرهنگ بهنام ویسی پور افزود: با توجه به شدت و تداوم بارش‌ها و سست بودن بستر خاک در جاد‌های اصلی از جمله یاسوج به شیراز، یاسوج به اصفهان، یاسوج به بابامیدان و جاده پاتاوه به دهدشت احتمال ریزش سنگ و رانش کوه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی حین عبور از این مسیر‌ها وجود دارد.
وی به رانندگان توصیه کرد؛ در صورت سفر در این جاده‌ها آمادگی لازم برای برخورد با چنین حوادثی را داشته باشند تا بتوانند با تصمیم گیری درست جان خود و دیگر سرنشینان خودرو را نجات دهند.
سرهنگ ویسی پور وجود چاله‌ و حفر‌هادر جاده‌های برون و درون شهری در مواقع بارندگی‌ها را خطر ساز دانست و اضافه کرد: با توجه به شدت بارش‌ها و پر شدن این حفر‌ه ها و چاله ها  از آب، خطر واژگونی خودرو‌ها با سرعت بالا در اثر برخورد با چنین حفره‌هایی وجود دارد لذا توصیه می‌شود رانندگان در چنین مواقعی برای جلوگیری از بروز تصادف ها و پیشگیری از آسیب زدن به خودرو با سرعت مطمئنه حرکت کنند.
وی سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و سرعت زیاد در مواقع بارندگی را خطر ساز دانست و ادامه داد: کابران جاده ای ضمن خودداری از عوامل خطر ساز در بارندگی ها، حتما فاصله طولی را رعایت و در مناطق مه آلود حتما چراغ‌های خود را روشن کنند.
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد کنترل باد و آج لاستیک، پرهیز از شتاب و عجله در رانندگی و رعایت سرعت مجاز را ضروری دانست و گفت: رانندگان و مسافران حتما پیش از سفر برای اطلاع از وضعیت راه‌های استان با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت