پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 اسفند 1401 ساعت 10:12:: شناسه خبر: 132517

عملیات اجرایی ۵۰۰واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در گچساران بزودی آغاز می شود

معاون مسکن و بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن بزودی در گچساران آغاز می شود‌.

صدای جنوب؛

معاون مسکن و بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن بزودی در گچساران آغاز می شود‌. علی کاظم بدخشان نژاد در جلسه شورای مسکن گچساران اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۳۲گچسارانی برای استفاده از طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند.
وی بیان کرد: سبز بودن فرم «ج» متقاضی به این معنا که از ابتدای انقلاب تاکنون از امکانات دولتی یا یارانه‌ای بخش مسکن و زمین و وام مسکن استفاده نکرده باشد، متأهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا و نداشتن مالکیت خصوصی املاک یا مسکن از جمله شروط اولیه ثبت نام در این طرح بوده است.
معاون مسکن و بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیش از هشت متقاضی در این شهرستان دارای شرایط دریافت مسکن بودند.
بدخشان نژاد اظهار کرد: یکهزار و و ۷۰۰ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گچساران در حال ساخت است که این تعداد مسکن ملی در مناطقی مانند خنگ بنار، کارکنان و جاده پازنان در زمینی به مساحت بیش از ۱۶ هکتار در دست ساخت است.
معاون مسکن و بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن بزودی در گچساران آغاز می شود گفت: به منظور ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن سه میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی تعیین شده است.
بدخشان‌نژاد عنوان کرد: این میزان تسهیلات بانکی با ۲ سال دوره تنفس پرداخت خواهد شد.
وی افزود: بیشترین ساخت و ساز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حوزه گچساران است.
معاون مسکن و بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های خدمات رسان گچساران از جمله برق و آب به تکلیف قانونی خود در زمینه روند اجرایی طرح نهضت ملی مسکن عمل نکردند و این امر در روند پیشرفت فیزیکی این طرح تاثیر بسزایی خواهد داشت.
بدخشان نژاد اضافه کرد: با توجه به اینکه طرح های نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های مهم دولت در استان است انتظار می‌رود دستگاه های اجرایی نسبت به این موضوع توجه و حساسیت ویژه ای داشته باشند.
وی تصریح کرد: هم اکنون پنج سایت نهضت ملی مسکن در گچساران در حال ساخت است که سه سایت آن از سوی راه شهرسازی و مابقی از سوی بنیاد مسکن در حال احداث است.
بدخشان نژاد میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها را ۳۵ درصد اعلام کرد و گفت: در این واحدهایی اقشار مختلف جامعه از جمله افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی و اقشار جوان سکونت خواهند داشت.
معاون مسکن و بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از منابع دولتی نمی توان برای اجرای انشعابات آب و برق طرح نهضت ملی مسکن هزینه کرد به همین دلیل انتظار می رود که دستگاه های خدمات رسان همکاری لازم را داشته باشند.
روانبخش دیهیم خوب فرماندار گچساران در این نشست اظهار کرد: شرکت های بزرگ از جمله بهره برداری نفت و گاز ، پتروشیمی و صنایع دیگر در مهاجرت پذیری این شهرستان نقش مهمی داشته و همین امر موجب شده شرایط مسکن در گچساران مطلوب نیست.
وی تصرح کرد: اجاره مسکن در گچساران نسبت به شهرستان های همجوار بالا است به همین دلیل انتظار می رود متولیان امر در زمینه ساخت و ساز مسکن اقدامات لازم را انجام دهند.
فرماندار گچساران با اشاره به اینکه مسئولان رضایت مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند گفت: در زمینه زیر ساخت های طرح نهضت ملی مسکن گچساران از جمله آب محدودیت هایی وجود دارد که می طلبد دستگاه های خدمات رسان خدمات را به شهروندان ارایه دهند .

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت