پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 اردیبهشت 1402 ساعت 21:02:: شناسه خبر: 134499

به همت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج/ همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت

همایش پیاده روی خانوادگی به همت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و به مناسبت هفته سلامت در یاسوج برگزار شد.

صدای جنوب؛

همایش پیاده روی خانوادگی به همت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و به مناسبت هفته سلامت در یاسوج برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ سرپرست معاونت توسعه دانشگاه در این همایش عنوان کرد: ما در دانشگاه علوم پزشکی به دنبال زنده کردن امید و نشاط در جامعه هستیم.
دکتر امین اله بایویی گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در کنار همه مشکلات موجود، امید و نشاط را به مردم برگردانیم و پویایی را به آنها تزریق کنیم.
وی با بیان اینکه در حوزه رفاهی و تربیت بدنی برنامه بلند مدتی برای برگزاری چنین همایشاتی داریم، خاطر نشان کرد: همچنین این نوید را به مردم خواهیم داد که باهمفکری و همراهی همه عزیزان در حوزه بهداشت و درمان، مشکلات را یکی پس از دیگری رفع نماییم.
وی ادامه داد: سال ۱۴۰‪۲ را به عنوان سال عمرانی دانشگاه نامگذاری خواهیم کرد زیرا بیش از ۲۰ پروژه عمرانی در سالجاری افتتاح خواهیم کرد که انقلاب عمرانی برای اولین بار در استان است و تقدیم به مردم شریف استان می شود.
دکتر بابویی ضمن تقدیر و تشکر از دستاندرکاران برگزاری این همایش اظهار داشت: از واحد های برون سپاری اعم از بانک رفاه کارگران، بانک کشاورزی، بیمه سینا، هیئت ورزش های همگانی و هیئت آمادگی جسمانی که ما را همراهی کردند ویژه تشکر میکنیم.
در ادامه سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه نیز خاطرنشان کرد: امروز اخرین روز از هفته سلامت است که این همایش در راستای گرامیداشت این هفته برگزار گردیده است.
دکتر محمد ملک زاده در ادامه گفت: سازمان بهداشت جهانی عنوان می کند سلامتی نداشتن بیماری نیست بلکه انسان باید از تمام ابعاد جسمی، روحی و روانی، اجتماعی و سلامتی معنوی در وضعیت خوبی باشد.
وی با بیان اینکه سازمان جهانی بهداشت پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۳‪۰ افسردگی در صدر بیماری ها قرار می گیرد، تصریح کرد: ورزش های دسته جمعی یکی از عوامل موثر در بهبود سلامت روانی و تزریق امید و نشاط است.
دکتر ملک زاده گفت: بحث بیماری های غیر واگیر نیز یکی از موضوعات بسیار مهمی است که حوزه بهداشت و درمان را تحت تاثیر خود قرار داده است بگونه ای که سالانه ۶۰ میلیون مرگ در دنیا رخ می دهد که ۸۰ درصد از این تعداد افرادی هستند که بر اثر ابتلا به بیماری های غیر واگیر اعم ازسرطان، اسم الرژی، بیماری های اعصاب و روان، فشار خون، قند خون و بیماری های قلبی و عروقی جان خود را از دست داده اند.
وی اضافه کرد: لذا تغذیه مناسبت، سبک زندگی پرتحرک و پرجنب و جوش و کنترل استرس از جمله عوامل مهم کاهش دهنده احتمال ابتلا به این بیمار ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت