پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 خرداد 1402 ساعت 19:03:: شناسه خبر: 136482

تشریح اقدامات و عملکرد جهادکشاورزی گچساران/امنیت غذایی گشایش در سفره مردم

علی دستلاف در نشست با اصحاب رسانه این  شهرستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: امسال به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، این سازمان شعار امنیت غذایی گشایش در سفره مردم را انتخاب کرده است.

صدای جنوب؛

علی دستلاف در نشست با اصحاب رسانه این  شهرستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: امسال به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، این سازمان شعار امنیت غذایی گشایش در سفره مردم را انتخاب کرده است.
وی بیان کرد: باید دست به دست هم داده و با شعار همه با هم برای به حداکثر رساندن تولید تلاش ‌کنیم.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: افزایش تولیدات بخش کشاورزی قادر خواهد بود به تنهایی بخش توجهی از نیازهای ارزی کشوری را با صادرات در بخشهای زراعت، باغبانی، دام و آبزیان و صنایع غذایی مختلف پاسخگو باشد.
دستلاف عنوان کرد: آنچه امروزه کشورو کشاورزان ما به آن نیاز دارند هموار نمودن عرصه تولید برای کشاورزان و حمایت همه جانبه از آنان است.وی گفت: باید همه با هم با عزم و همت جهادی پای کار حاضر شده تا توسعه بیش از پیش بخش کشاورزی که با غذای مردم سر و کار دارد محقق شود.


مدیر جهاد کشاورزی گچساران با اشاره به بخشی از عملکرد جهاد کشاورزی این شهرستان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ خاطرنشان کرد: اداره جهاد کشاورزی دارای ۵ اداره داخلی اعم از اداره آب و خاک،اداره تولیدات گیاهی ،اداره تولیدات دامی،اداره امور اراضی و اداره ترویج و مشارکت‌های مردمی است.
وی گفت:اداره آب و خاک وظیفه آن انجام امور فنی و زیربنایی مانند پروژه های عمرانی، اداره تولیدات گیاهی وظیفه خدمات رسانی در امور باغبانی، زراعت، گیاهان دارویی و غیره،
اداره تولیدات دامی وظیفه خدمات رسانی به دامداران، زنبورداران و طیور، اداره امور اراضی نیر وظیفه جلوگیری از تغییر کاربری اراضی غیر مجاز باغی و زراعی، اجرای مقررات ماده ۵۴ قانون رفع تداخل اراضی زراعی و باغی، تداخلات موازی در وزرات جهاد کشاورزی، تعیین تکلیف اراضی بایر دولتی در خارج از محدوده کشاورزی، اجرای طرح کاداستر را بر عهده دارند.
وی افزود: اداره ترویج و آموزش، مشارکت‌های مردمی نیز وظیفه آموزش کشاورزی در زمینه‌های زراعت، باغبانی، دام، آبزیان را انجام می دهد.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران ادامه داد: ۵ خانه ترویج کشاورزی در دهستان‌های بویراحمد گرمسیر، دهستان بی‌بی حکیمه، دهستان امامزاده جعفر، روستای سرآب‌ننیز، روستای خیرآباد و یک مرکز خدمات کشاورزی نیز در منطقه لیشتر فعالیت دارند که آنها پل ارتباطی بین کشاورزان و مدیریت جهاد کشاورزی می‌باشند‌.
دستلاف اضافه کرد: اداره آموزش و ترویج کشاورزی وظیفه آن اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و دامی در سطح روستاها می‌باشد.
توزیع نهاده‌های کشاورزی و دامی، نظارت مستقیم بر عملیات کاشت، داشت و برداشت و عدم نیاز حضور کشاورز به جهاد کشاورزی از دیگر وظایف این مراکز است.
وی با اشاره به فعالیت‌های کشاورزی در اداره آب و خاک جهاد کشاورزی گچساران در سال ۱۴۰۲_۱۴۰۱گفت: در مدت زمان عنوان شده افزون بر ۴۳۶ میلیارد ریال برای طرح های عمرانی جهاد کشاورزی گچساران هزینه شده است.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: این طرح ها شامل احداث ۱۷ مورد کانال آبیاری به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد،احداث ۳ مورد جاده بین مزارع با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد،احداث خط انتقال و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار باغات و مزارع اسپر در سطح ۷۵ هکتار با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال و پیشرفت ۹۰ درصد،خرید لوله پلی اتیلن جهت تامین آب اراضی امامزاده جعفر و ماهور باشت به طول ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال با پیشرفت ۸۰ درصد،خرید لوله پلی‌اتیلن به طول ۶۶۰۰ متر جهت تامین اراضی لیشتر (اسلام آباد و آب انجیر) همراه با اتصالات با اعتبار ۹۲ میلیارد ریال با پیشرفت ۷۵ درصد می باشند.
دستلاف بیان کرد: خرید لوله پلی اتیلن جهت تامین آب اراضی تنگ انگشترک در سطح ۳۵۰ هکتار تاکنون ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده با پیشرفت ۴۰ درصد،بازسازی و مرمت ایستگاه‌های پمپاژ دیل، آرو، دژسلیمان، آب توت و شامبراکان ۵ مورد با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و پیشرفت ۵۰ درصد،ادامه عملیات اجرایی ایستگاه پمپاژ باباکلان (خرید کابل برق) با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال با پیشرفت ۵۰ درصد در سطح ۵۷۰ هکتار، عملیات اجرایی گلخانه‌ای ماهور باشت در سطح ۲۸ هکتار با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال با پیشرفت ۸۰ درصد و اشتغالزایی ۱۸۰ نفربه صورت مستقیم، ادامه عملیات اجرایی مجتمع گلخانه‌ای ناصرآباد در سطح ۲۴ هکتار با اعتبار ۳۰ میلیارد اعتبار و پیشرفت ۶۸ درصد و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر از دیگر طرح های عمرانی در دست اقدام جهاد کشاورزی گچساران است.
وی افزود: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برنامه‌های متعددی توسط اداره جهاد کشاورزی گچساران برگزار شده و یا در حال اجرا است.
مدیر جهاد کشاورزی گچساران اظهار کرد: نشست با اصحاب رسانه این شهرستان، دیدار با خانواده شهدا جهاد کشاورزی ،برپایی میز خدمت، دیدار مستقیم با کشاورزان، حضور در مزارع و باغات شهرستان و بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان،معرفی کشاورزان برتر شهرستان جهت تجلیل از برنامه های این اداره در هفته جهادکشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه مجموع کارکنان جهاد‌ کشاورزی گچساران۸۴ نفر می‌باشد گفت:جهاد کشاورزی گچساران ۱۴ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت