پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 خرداد 1402 ساعت 22:03:: شناسه خبر: 136695

اعضای هیات های اجرایی انتخابات بازتاب نخبگان و اقشار مردم باشند

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: انتخابات اعضای هیئت های اجرایی بازتابی از همه نخبگان و اقشار مردم باشد و باید به شکل حداکثری از حضور روحانیون، زنان، دانشگاهیان و همه اقشار در مشارکت انتخابات استفاده کنیم.

عبداله مرادی عصر روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه باید و سالم سازی محیط انتخاباتی را مدنظر قرار داده باشیم اظهار کرد: راهبرد و سیاست دولت در خصوص مشارکت مردم در انتخابات اساساً به‌صورت دستوری و تحمیل از بالا به پایین نیست، بلکه راهبردها به اقتضای شرایط بومی و محلی هر منطقه متفاوت خواهد بود.

وی افزود: انتخابات فرصتی برای مشارکت سیاسی و اجتماعی در جامعه است و دولت در این مقوله شعار نمی‌دهد، بلکه آن را به جد دنبال می‌کند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور با تاکید بر اینکه مشارکت در انتخابات دارای حائز اهمیت است، افزود: حضور اجتماعی مردم و حلقه‌های میانی در انتخابات اهمیت زیادی دارد و در این راستا استفاده از ظرفیت بزرگان طوایف، معتمدان محلی و ریش سفیدان به عنوان کسانی که می توانند حلقه واسط میان دولت و مردم باشند، از اهمیت بالای برخوردار است.

رای حق الناس است

مرادی درخصوص سوالی پیرامون صیانت از رأی مردم بیان کرد: سلامت انتخابات اولویت وزارت کشور است و ابعاد مختلفی در حوزه انتخابات بررسی می شود، از جمله اینکه فضای مدیران سیاسی استان ها رصد می شود و روی رأی به عنوان حق الناس به‌صورت جدی تأکید داریم و کوچکترین شائبه در این خصوص غیرقابل پذیرش است.

وی در ادامه به مدیران و دستاندرکاران انتخابات توصیه کرد که سوگیری انتخاباتی حتی در شب انتخابات مورد توجه است و فرماندار، بخشدار یا مدیری که تخلفی داشته باشد حتی در شب انتخابات، جابجا می شوند

انتخابات الکترونیک

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در خصوص انتخابات الکترونیک گفت: در قانون جدید مجلس شورای اسلامی وزارت کشور آمده که در یک هشتم حوزه های دارای تعدد کرسی می توان انتخابات را به‌صورت الکترونیکی برگزار کرد.

وی با بیان اینکه ۱۷۴ حوزه انتخابیه تک کرسی در سطح کشور داریم، گفت: در حوزه های تک کرسی نیز با هماهنگی ستادهای استانی و اعلام نظر کارشناسی، امکان برگزاری انتخابات شهرستان یا استان به‌صورت الکترونیکی وجود دارد.

مرادی گفت: تاکنون دو استان درخواست الکترونیکی شدن انتخابات را به وزارت کشور داده‌اند که این موضوع به جد در سطح کشور در حال بررسی است.

وضعیت مشارکت در انتخابات مناسب است

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در خصوص پیش بینی مشارکت مردم گفت: مسئله انتخابات ترکیبی از حق و تکلیف است، شهروندان حق مشارکت در انتخابات دارند، همچنین انتخابات به عنوان یک هنجار اجتماعی تکلیف است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور گفت: نظرسنجی ها تا امروز نشان می دهد در حوزه مشارکت همچون انتخابات گذشته وضعیت مناسبی را داریم و امیدواریم با نزدیک شدن به زمان انتخابات این مشارکت به بیشترین میزان خود برسد.

مرادی با بیان اینکه در کهگیلویه و بویراحمد دغدغه ها برای مشارکت نیست، افزود: در موضوع سلامت و امنیت انتخابات تلاش کنیم که تعارضات و رقابت ها از سطح سیاسی خود خارج نشده و به نقطه انتظامی نرسد.

برپایی مناظرات حزبی

وی گفت: در بحث انتخابات با همه احزاب و گروه های سیاسی وارد گفت و گو شدیم، پیشنهاداتی به مجموعه صداوسیما داشتیم که به‌جای ایجاد فضای هیجانی در مناظره ها، مناظرات به‌صورت حزبی برگزار شود و افراد روی ایده ها و برنامه هایشان مناظره و گفت و گو کنند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور در ادامه بیان کرد: عقد اخوتی با هیچ جریان و گروهی بسته نشده، باید با نگاه حق الناس انتخابات را برگزار کنیم.

مرادی در خصوص شائبه سوگیری در انتخابات و ارتباط میان نمایندگان و فرمانداران حوزه انتخابیه افزود: ارتباط نماینده و فرماندار هیچ گاه لزوما منجر به رای آوری نماینده در دور بعدی نشده است و گرنه باید نمایندگان همگی در جایگاه خود می ماندند.

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت