پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 تیر 1402 ساعت 03:04:: شناسه خبر: 137308

گزارش کامل آیین نکوداشت مهندس عین الله اخوان و یادمان زنده یاد لطف الله آروانه

در ابتکاری دیگر، آیین نکوداشت مهندس عین الله اخوان و یادمان اسطوره فقید ورزش استان کهگیلویه وبویراحمد زنده یاد لطف الله آروانه با همکاری سازمان مردم نهاد یاران مانا در دهدشت برگزار شد.

صدای جنوب:

آیین نکوداشت مهندس عین الله اخوان و یادمان اسطوره فقید ورزش استان کهگیلویه وبویراحمد زنده یاد لطف الله آروانه با همکاری سازمان مردم نهاد یاران مانا در مجتمع ارشاد کهگیلویه برگزار شد.


در این آیین مدیر سازمان مردم نهاد یاران مانا گفت: ید قدر سرمایه‌ها را بدانیم و تا در قید حیات هستند از خوانش زندگی آنها در جهت رشد اجتماعی و اقتصادی دیارمان بهره ببریم.
سید کمال الدین دولت خواه افزود: زنده یاد لطف الله آروان دفاعی مستحکم، معلمی کوشا و منحصر به فرد بود که درروزهای اوج ورزش این شهرستان درخشید.


وی با تجلیل از خدمات عین الله اخوان نیزاظهار داشت: ۲۱ سال خدمت صادقانه و کارامدی،تحول و تعامل در اتاق اصناف کهگیلویه سبب شده که در سطح کشور این چهره ارزشمند کهگیلویه دارای جایگاه ممتازی باشد.
وی پاسداشت این دو شخصیت را حداقل کاری دانست که در جهت قدرشناسی از آنها می‌توان انجام داد.
دولتخواه گفت: تبیین زندگی این دو شخصیت نشان می دهد که میتوان در جامعه هم شخصیت باشیم و هم درخشش داشته باشیم. وی بااشاره به زندگی جهان پهلوان تختی گفت:پهلوان تختی هم درورژش و هم امورات زندگی اجتماعی درخدمت مردم بود..
سید کمال الدین دولتخواه تصریح کرد: میراث آروانه و اخوان در این جامعه یگانگی در زمانه بوده است که در پیگیری امور مردم حضور پیدا می‌کردند و گره گشای از زندگی آنها می کردند.
وی از همکاری شورای تامین به ویژه فرماندار کهگیلویه، استانداری استان دستگاه‌های نظارتی، امنیتی، نیروهای نظامی و انتظامی، اداره فرهنگ وارشاد کهگیلویه قدردانی کرد.
دولتخواه باانتقاد از برخی واکنش ها و قضاوت های نادرست تاکید کرد:یاران مانا کار فرهنگی می کند و ما از هرگونه پیشنهاد در برگزاری برنامه های فرهنگی در کهگیلویه استقبال می‌کنید.
وی گفت:نقد سیاسی در جای خود وجود دارد و از بیان ان ابایی نداریم ولی در اجرای برنامه‌های فرهنگی فقط نگاه فرهنگی در جهت بهترشدن شرایط وجود دارد.
وی تصریح کرد: به جای سیلی ما را نوازش کنید تا بتوانیم به فرهنگ این دیار خدمت نماییم.

محمود منطقیان جهره فرهنگی وسیاسی کهگیلویه نیزدراین مراسم خواهان نامگذاری میادین و خیابان هاومراکز فرهنگی به نام شخصیت هاوبزرگان این دیار مانند زنده یاد سیدقادرلاهوتی، کی عطاعطاهری و حسین پناهی شد.

این فعال حوزه فرهنگی کهگیلویه بزرگ تاکید کرد: شخصیت هنری حسین پناهی قابل قیاس با هیچ هنرمندی نیست و ایشلن مایه افتخار مابوده و هستند.


منطقیان افزود: ما بافرهنگ زنده ایم و هرجامعه ای به فرهنگ خودش زنده است.
وی باتکزیم زنده یاد آروانه،گفت:مرحوم آروانه اندیشه انسانی داشت، محبوب بود، معلم بود و یک مربی و اسطوره عاشق بکار بود.

محمود منطقیان بابیان اینکه،هنر مدیریت مهم است، تصریح کرد: به جای مدیریت بحران، ما بحران مدیریت داریم.
وی افزود: مهمترین وجه یک مدیر نسبت به سایر مدیران داشتن چهره کاریزما و شخصیتی است.
منطقیان از خدمات عین الله اخوان در جایگاه های مختلف بویژه اتاق اصناف تجلیل نمود.

در ادامه عین الله اخوان نیز باتجلیل از برنامه ریزی وابتکار خاص سازمان مردم نهاد یاران ماناگفت: تغییر نگرش به تکریم افراد درقید حیات حاصل نگاه ویژه سیدکمال الدین دولتخواه در سازمان مردم نهاد یاران مانا است.


وی افزود: در دوران مدیریت دراتاق اصناف همواره از مسایل حاشیه ای چون نگاه جغرافیایی، طایفه ای و سیاسی پرهیز کردم زیرا این مسایل رابرای کهگیلویه آفت میدانم.
اخوان افزود: کهگیلویه ظرفیت های زیادی دارد ودارای نیروی انسانی توانمندی است که باید قدر آنهاراتا زنده هستند بدانیم.
وی با برشمردن مسئولیت خود در جایگاه های مختلف تاکیدکرد:در همه این پست ها بدون چشم داشت مادی کارکردم و حتی به عشق خدمت به مردم از جیب خودم هزینه کردم.
عین الله اخوان تاکید کرد: مخزن اسرار اداری هستم و بر سنگ اندازی ها کاملا واقفم اما برای توسعه کهگیلویه راهی جز وحدت و اتحاد نداریم.
سیدابوصالح دانشور پیشکسوت ورزش کهگیلویه نیز درسخنانی اظهارداشت: ماباید قدر نخبگان خود رابدانیم.


دانشور افزود: چرا دستگاه های مسئول در قدرشناسی از نخبگان غافل هستندوکوتاهی می کنند.
دانشور از نقش سیدکمال دولتخواه دربرگزاری چنین برنامه هایی تجلیل کردوگفت: این برنامه هاسبب ترغیب دیگران و الگویی برای انها خواهدبود.

وی بشدت ازعملکرد مدیرکل اموزش وپرورش استان انتقاد کردوگفت: جایگاه این مدیرکل در یادمان زنده یاد آروانه کجاست وچرا در چنین برنامه هایی غایب است و یا نباید خودشان چنین برنامه هایی رابرگزار نمایند؟
سیدابوصالح دانشور از خدمات عین الله اخوان قدردانی کردوگفت: یادبگیریم که سرمایه های خود را تازنده هستند بیادشان باشیم و از انها غافل نگردیم.

درپایان این مراسم ازخانواده زنده یاد آروانه و همچنین از مهندس عین الله اخوان تجلیل شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت