پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 تیر 1402 ساعت 16:04:: شناسه خبر: 137489

اولین درخواست از رئیس‌جمهور در سفر اول به کهگیلویه و بویراحمد چه بود؟

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری استان به ریاست آیت الله رئیسی و در اولین روزهای کاری خود در سالن دانشگاه یاسوج یک درخواست ازرئیس‌جمهور داشت که باید واکاوی شود.

به گزارش صدای جنوب  از یاسوج؛ در سفر اول رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای دولت سیزدهم یکی از درخواست‌ها از آیت الله رئیسی ایجاد دانشگاه صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

خوب به یاد داریم که سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری استان به ریاست آیت الله رئیسی و در اولین روزهای کاری خود در سالن دانشگاه یاسوج اینگونه عنوان کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل مسائل مختلف از جمله ضعف در صنعت نیاز به یک واحد آموزش عالی با عنوان دانشگاه صنعتی دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد هرچند در زمینه مراکز آموزش عالی از دانشگاه دولتی گرفته تا واحدهای دانشگاه آزاد و پیام نور همچنین فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی کمبود آنچنانی در آن احساس نمی‌شود اما به دلیل ضعف مفرط در فرهنگ کار و همچنین ضعیف بودن صنایع استان به یک واحد آموزش عالی در حد دانشگاه صنعتی نیاز دارد.

اما در خصوص واحدهای صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد باید گفت طبق آنچه که تاکنون مسئولان اعلام کرده‌اند سهم استان از صنعت کشور نیم درصد بوده در حالی که ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه معادن و منابع زیرزمینی بسیار بیشتر از برخی از استان‌های صنعتی دیگر است.

این استان در زمینه معادن مانند بوکسیت و سلستین و مس و سایر ذخایر معدنی یکی از استان‌های غنی در کشور به شمار می‌رود.

همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه صنعت نفت یکی از سه استان اول کشور بوده که ۲۵ درصد نفت کشور را تامین می‌کند به همین خاطر با ایجاد یک دانشگاه صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد می‌توان علاوه بر تربیت نسلی از مهندسان متخصص برای این استان و سایر نقاط کشور ارتباط میان دانشگاه و صنعت را در استان مستحکم کرده تا کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت فعلی خارج شود.

به همین خاطر یکی از بهترین پیشنهادات به هیئت دولت در سفر اول پیشنهاد ایجاد دانشگاه صنعتی بوده و می‌بایست دولت و به خصوص وزارت علوم تحقیقات و فناوری این موضوع را به جد در دستور کار قرار دهد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت