پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 تیر 1402 ساعت 23:04:: شناسه خبر: 137501

همایش بزرگ هم‌اندیشی جهاد تبیین و امید آفرینی در جامعه با حضور نادر منتظریان / با سفارش عمه و خاله نمی‌توان استان کهگیلویه و بویراحمد را به توسعه رساند / تا زمانی که بر اساس طایفه‌گرایی عمل کنیم، هر روز بر فلاکت ما افزوده می‌شود

همایش بزرگ هم‌اندیشی نقش جوانان در جهاد تبیین و امید آفرینی در جامعه با حضور اقشار مختلف مردم و نادر منتظریان از چهره‌های شاخص سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب  عصر امروز (شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲) همایش بزرگ هم‌اندیشی نقش جوانان در جهاد تبیین و امید آفرینی در جامعه با حضور نادر منتظریان از چهره‌های شاخص سیاسی و اجتماعی استان و اقشار مختلف مردم، ریش سفیدان، فرهنگیان، جوانان و بزرگان مناطق مختلف شهرستان بویراحمد برگزار شد.
در این همایش احمد حکمتی_ معاون اسبق اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد و از جوانان فعال در حوزه ورزش و اجتماعی شهرستان بویراحمد به سخنرانی پرداخت و با انتقاد از عملکرد مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: کارهای بزرگ، انسان‌های بزرگ می‌خواهد.

وی افزود: با سفارش عمه و خاله نمی‌توان استان کهگیلویه و بویراحمد را به توسعه رساند. بلکه این استان برنامه‌ و انسان‌های بزرگ می‌خواهد.
حکمتی تاکید کرد: کسانی که در قدرت قرار می‌گیرند و به عنوان نماینده مجلس این استان انتخاب می‌شوند، باید قدرت چانی‌زنی داشته باشند و بتوانند نزد استان‌های بزرگی همانند؛ تهران، خوزستان و اصفهان حق مردم مظلوم استان کهگیلویه و بویراحمد را بگیرند

این جوانان در ادامه با انتقاد از سهل‌انگاری برخی از مسوولان در پیگیری مطالبات به حق مردم استان، اظهار داشت: راه آهن اقلید – یاسوج که ۱۵ سال پیش کلید خورد، به کجا رسید؟ پروازهای هواپیمایی شهر یاسوج چه شد؟ چرا ما باید برای کوچکترین امورات شخصی خودمان به استان‌های همجوار مهاجرت کنیم.

وی وضعیت جاده‌های استان را مناسب ندانست و گفت: ضمن خدمات زیاد نظام اسلامی به مناطق کمتر توسعه یافته، متأسفانه در استان مدیران کارآمد و توانمند برای پیگیری مطالبات مردم کم داشتیم و زمانی قرار بود که جاده‌های این استان اتصال دهنده جنوب به شمال باشند، پس کجا رفت این وعده‌ها.

 

حکمتی بیان کرد: به لحاظ معادن، نفت، گاز و مکان‌های گردشگری هیچ استانی به گرد پای استان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌رسد، اما چرا ما بالاترین میزان فلاکت و فقر را داشته باشیم.
وی افزود: مسوولان کهگیلویه و بویراحمد برای حاشیه‌نشینی چه کاری انجام داده‌اند.

 

معاون اسبق اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: وقتی خیل جمعیت به استانی همانند استان اصفهان می‌رود، آنقدر فضای سبز مهیا و آماده شده که آن همه مسافر را در خود جای می‌دهد. اما اگر منابع طبیعی و درختان بلوط را از شهر یاسوج بگیرند، هیچ فضای سبز برای پذیرایی از گردشگران و مسافران نداریم. آقایان برای ایجاد فضای سبز و مبلمان شهری یاسوج مرکز استان چه کاری انجام داده‌اند؟

حکمتی با بیان اینکه به لحاظ جغرافیایی و سیاسی هم‌فکر و هم‌منطقه‌ای آقای منتظریان نیستم، افزود: در بحث جذب و تقسیم بودجه در سطح کشور ما مشکلات زیادی داریم. بودجه سه استان تهران، خوزستان و اصفهان ۵۷ درصد بودجه کل کشور است و استان‌های همانند کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و خراسان شمالی تنها ۸ درصد بودجه کشور را تصاحب شده‌اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت