پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 تیر 1402 ساعت 12:04:: شناسه خبر: 137564

تاکید مخبر بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بالای ۵۰ درصد

معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه بررسی و جمع‌بندی موضوعات و طرح‌های مصوب سفر آیت‌الله رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت اولویت‌بندی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار صدای جنوب  جلسه بررسی و جمع بندی موضوعات و طرح های مربوط به سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر یکشنبه -۱۸ تیرماه – در ساختمان نهاد ریاست جمهوری و با حضور اکثریت اعضای کابینه برگزار شد تا آخرین وضعیت طرح های در دست اجرا توسط دستگاههای اجرایی مورد بررسی قرار گیرد.

در این جلسه که به همت معاونت اجرایی ریاست جمهوری برگزار شد، وزرای نفت، بهداشت، آموزش و پرورش، علوم، ورزش، نیرو، فرهنگ، تعاون و جهادکشاورزی به همراه معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند.

پیگیری آخرین وضعیت اجرای طرح‌های سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد دستور کار اصلی این نشست بود.

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه بر ضرورت اولویت بندی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد تاکید کرد.

همچنین اعلام شد، طرح‌های نیمه تمام که در سفر اول رئیس جمهور به این استان در خصوص تکمیل آنها برنامه ریزی شده بود، با حضور آیت‌الله رئیسی به بهره‌برداری خواهد رسید.

در ادامه در خصوص توافقات و تعهدات وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل برای اجرای طرح‌هایی در جهت توسعه و پیشرفت این استان در زمینه‌های احداث و تکمیل راهها، پل‌ها، اصلاح نقاط حادثه‌خیز، تامین آب شرب و کشاورزی، فاضلاب، احداث و نوسازی مدارس، جایگزینی مدارس سنگی، تکمیل پروژه‌های دانشگاه های استان، طرح های گردشگری، توانمندسازی زنان، حمایت از زوج های نابارور، اشتغالزایی و… بحث و تبادل نظر شد و پروژه های اولویت دار مورد تصویب قرار گرفت.

 

کهگیلویه و بویراحمد مقصد ششمین سفر از دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور است که به زودی انجام می شود.

به گفته «محسن منصوری» معاون اجرایی رییس جمهور قرار است در این سفر طرح‌های مختلف بزرگ اقتصادی با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسد که از جمله می توان به طرح پتروشیمی گچساران که ۱۹ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و دولت سیزدهم در دو سال اخیر توانست با تخصیص اعتبارات به‌موقع از زیر ۵۰ درصد اکنون آن را به مرحله بهره برداری برساند، اشاره کرد.

بهره برداری از اَبرپروژه‌ سد چمشیر پس از نزدیک به دو دهه و نیز جاده پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر پس از ۲۷ سال از دیگر برنامه های این سفر خواهد بود.

نخستین سفر آیت الله رئیسی به استان کهگیلویه و بویراحمد مهر ماه ۱۴۰۰ انجام شد

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت