پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 تیر 1402 ساعت 09:04:: شناسه خبر: 137648

بیمه سلامت پنج میلیارد تومان برای درمان بیماران خاص کهگیلویه و بویراحمد پرداخت کرد

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت:از ابتدای آبان پارسال و راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص، بیمه سلامت پنج میلیارد تومان برای درمان بیماران خاص این استان پرداخت کرده است.

محسن عزیزی روز پنچ شنبه در گفت وگو با خبرنگاران  افزود:خرداد ماه امسال ۱۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای ۲۸۰ پرونده بیماران خاص و صعب العلاج کهگیلویه و بویراحمد که از سال ۱۴۰۱ پذیرش شده بود صدور حواله شده و به امورمالی جهت پرداخت ارسال شده است.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم برای عدالت در سلامت تصریح کرد: بیماران خاص با بارگذاری مدارک و اسناد مورد نیاز در سامانه “شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران” و تایید بیماری و نوع خدمات درمانی که دریافت می کنند از حمایت های این صندوق بهره مند می شوند.

عزیزی ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون هفت هزار و۲۰۰ نفر بیماران خاص در استان شناسایی و نشاندار شدند و زیرپوشش خدمات صندوق قرار گرفتند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هزینه درمان این بیماران درمراکز دولتی تا بیش از ۹۰ درصد هزینه های دارویی و در بخش خصوصی هم تا ۸۰ درصد خدماتی که مرتبط با بیماریشان همچون شیمی درمانی رادیو تراپی و اسکن های خاص و آزمایشات پذیرش می شود.

وی ادامه داد: بیماران دیابتی به خصوص افرادی که انسولین مصرف می کنند و دچار بیماری های وابسته به دیابت هستند نیز سال آینده برای حمایت بیشتر نشاندار می شوند.

عزیزی گفت:در سوم آبان ماه سال ۱۴۰۱ صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج با پوشش ۱۰۴ بیماری خاص و صعب العلاج در کشور رونمایی شد.

 

سرپرست اداره کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان معادل حدود ۵۲۰ هزار نفر در پنج صندوق کارکنان دولت، سایر اقشار (کمیته امداد و بهزیستی، خانواده های ایثارگران)، دفترچه های ایرانیان سلامت همگانی و روستائیان و عشایر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت