پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 تیر 1402 ساعت 14:04:: شناسه خبر: 137988

رونمایی از نان تست بلوط کوبودنا با حضور معاون وزیر صمت

مراسم رونمایی از نان تست بلوط کوبودنا که برای اولین بار در دنیا تولید آن در این مجموعه آغاز شده است همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان ، با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت به همراه دبیر ستاد تسهیل این وزارت خانه ، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان از مجتمع غذایی کوبودنا انجام شد

به گزارش صدای جنوب   ، بهرام باقری مدیر عامل گروه کارخانجات آرد و نان کوبودنا در مراسم رونمایی از نان تست بلوط کوبودنا گفت ؛

پس از ۵ سال تحقیقات نان بلوط در واحد تحقیق و توسعه نان داروی بلوط کوبودنا به مرحله تولید نهایی رسید و امروز کشور ایران بعنوان اولین تولید کننده نان تست بلوط در دنیا هستیم‌‌.

بهرام باقری ادامه داد ؛ فاز سوم مجموعه نان بلوط به عنوان پالایشگاه بلوط که در صورت راه اندازی اشتغال زایی هزار نفر را در پی خواهد داشت ‌.

وی خاطرنشان کرد ؛ تاکنون از جنگل های زاگرس و بلوط های آن هیچ گونه استفاده صنعتی نمی شد که برای اولین بار در ایران از میوه بلوط جنگل های زاگرس بصورت صنعتی با رویکرد کاملا علمی و دانش بنیان با مشارکت دانشگاه معتبر کشوری استفاده خواهد شد .

دکتر جعفری مدیر پروژه تحقیق و توسعه نان داروی بلوط در خصوص خواص نان تست بلوط گفت ؛

بلوط حاوی مواد مغذی مانند منیزیم و کلسیم بوده و منبع خوبی از مواد معدنی، فیبر و ترکیبات فعال زیستی با خاصیت آنتی‌اکسیدانی و حاوی آلفا و گاماتوکوفرول‌ها، اسیدگالیک و تانن می‌باشد که باعث عملگرایی و فراسودمندی آن می‌شود.

جعفری اضافه کرد ؛میوه‌ی بلوط به دلیل داشتن ترکیبات فنولی دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی، ضدویروسی و ضدباکتریایی بوده و از آن در درمان کم‌خونی، اسهال، درمان ناراحتی معده، سوء هاضمه، سستی و ضعف استخوان، ترمیم زخم‌های پوستی، پیشگیری از آرتریواسکلروز، پیشگیری و جلوگیری از چاقی، مانع تشکیل سنگ کلیه و سنگ مثانه، درمان بواسیر، ضدخونریزی، تقویت بدن، درمان ضعف عمومی، ضدالتهاب و ضدسرطان استفاده می‌شود

، محمدمهدی برداران در حاشیه بازدید از مجتمع غذایی کوبودنا در جمع خبرنگاران اظهار داشت : در بازدیدی که از این کارخانه داشتیم باید اذعان کنم که در کیفیت ، تنوع و بسته بدی محصولات بسیار با کیفیتی در این کارخانه عرضه می شود .

وی به تولید نان بلوط در این مجتمع غذایی کوبودنا اشاره کرد و گفت : نان بلوط در این کارخانه به صورت منحصربفرد تولید می شود تنوع و کیفیت کالا در کارخانه نشان می دهد که مدیریت علمی در این مرکز تولیدی حاکم است .

برادران خاطرنشان کرد: که ما از واحدهای صنعتی انتظار داریم که در حوزه های بهداشتی، صادراتی و تنوع محصول همانند این واحد تلاش کنند .

معاون وزیر صنعت گفت : ما توقع داریم با توجه به اینکه نان بلوط علاوه بر منحصربفرد بودن خاصیت داروویی نیز دارد با کمک بخص خصوصی توسعه بیشتری پیدا کند که در خصوص فروش و صادرات محصول در استان ، کشور و خارج از کشور عملکرد مطوب تری داشته باشد.

محمدمهدی برادران گفت : با توجه به کیفیت بسیار خوبی که از محصولات این واحد صنعتی مشاهده کردیم مورد اقبال مردم به ویژه مختصصان تغذیه قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت