پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 مرداد 1402 ساعت 15:05:: شناسه خبر: 138341

ماجرای مرگ ۲ مادر باردار در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج چه بود؟

بخش زایشگاه بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج این روزها خبرساز شده و خبرها حاکی از آن است که ۲ مادر باردار در این بیمارستان جان خود را از دست داده اند که برای صحت و سقم این موضوع ایرنا به گفت و گویی با رئیس بیمارستان پرداخته و زوایای این حوادث را روشن کرده است.

کشورمان درزمینه کاهش مرگ مادران باردار جزو کشورهای برتر دنیا به شمار می رود اما این روزها در فضای مجازی مرگ ۲ مادر باردار در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از هر زمان دیگری این بیمارستان را مورد انتقاد مردم قرار داده و سبب نارضایتی و حتی نگرانی هایی در بین خانواده ها شده است.

کاهش مرگ و میر مادران باردار و کودکان در حال تولد به عنوان یکی از شاخصه های سلامت مطرح بوده که بر اساس اظهارات مسئولان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه سلامت، در این زمینه جایگاه استان از میانگین کشوری بالاتر است.

بنا بر نظر کارشناسان بهداشت، ارتقای خدمات در بخش درمان تا حد زیادی می تواند آمار مرگ و میر در بین زنان باردار را کاهش دهد اما تغذیه مناسب و سبک زندگی زنان باردار نیز در کاهش این مقوله تاثیر گذار است.

رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج با اشاره به مرگ ۲ مادر بارداری که اخیرا به وقوع پیوسته، می گوید: یکی از مادران در بارداری اولی خود دچار عارضه قلبی می شود اما به هر حال زایمان وی انجام گرفته بود.

یونس حاتمی پور افزود: این مادر در بارداری دوم خود به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج مراجعه و سکته مغزی می کند در حالی که پیش از این پزشک اش گفته بود که این خانم نمی تواند باردار شود و جزو بیماران های ریسک بوده است اما نپذیرفته بود.

وی تاکید کرد: این خانم جفت پایین داشته، کندگی جفت پیدا می کند و سپس خونریزی شدید گرفته است.

رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج ابراز کرد: مادر باردار مذکور به بیمارستان انتقال پیدا می کند و عمل می شودکه متاسفانه در ریکاوری ایست قلبی و تنفسی می گیرد و جان خود را از دست می دهد.

حاتمی پور ادامه داد: مادر دومی خانم ۳۴ ساله بود که سه روز درد شکم داشته با درد شدید شکم به بیمارستان مراجعه می کند.

وی عنوان کرد: مکالمات این مادر باردار با اورژانس وجود دارد که از شدت بدحالی به سختی حرف می زد و با ۱۱۵ به اینجا انتقال یافته بود.

رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج تصریح کرد: این خانم سونوگرافی نکرده بود و در رادیولوژی بیمارستان امام سجاد (ع) متوجه شدند که بچه در لوله رحم بوده و لوله هم ترکیده است.

 

حاتمی پور گفت: شکم این مادر باردار پر از خون بود و حداقل ۲ لیتر خونریزی داشته که متاسفانه مریض دچار شک می شود و عمل شد و زیر عمل دیگر توانی نداشت زیرا خون زیادی از وی رفته بود و جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: بیمارستان مشکلات عدیده ای دارد و از شما به عنوان یک خبر نگار و رسانه می خواهم واقعا کمک کنید بیمارستان امام سجاد را نجات دهید.

حاتمی پور تاکید کرد: برخی تلاش می کنند مردم را به این بیمارستان بدبین کنند و حتی از این بیمارستان به عنوان یک کشتارگاه یاد می کنند اما پناهگاه مردم تنها همین بیمارستان است.

عاطفه‌السادات مدبرنژاد مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این باره معتقد است که رضایت چندانی از بخش‌‍ زایشگاه بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج وجود ندارد و می‌تواند شرایط آنجا بهتر شود.

این بیمارستان هم اکنون ۲۵۳ تخت دارد.زیربنای ساختمان فیزیکی زایشگاه این بیمارستان بیش از یک هزار و ۴۰۰ متر مربع است.

این زایشگاه دارای ۱۴ اتاقLDR (اتاق زایمان) است که از این تعداد سه تخت مربوط به LDR پره اکلامپسی (مادران مبتلا به پرفشاری)، یک اتاق زایمان در آب و یک اتاق نیز برای اعمال اورژانسی زنان است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت