پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 شهریور 1402 ساعت 18:06:: شناسه خبر: 139074

استاندار عملکرد و اقدامات دولت را تشریح کرد

سید علی احمدزاده در برنامه گفت و گو با صدا و سیمای دنا به مناست هفته دولت به تشریح برنامه ها و اقدامات دولت سیزدهم در استان پرداخت.

«به گزارش صدای جنوب و به نقل از  روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد» سید علی احمدزاده شنبه شب در این گفت و گو با اشاره به اینکه مطالبات استان در حوزه آبرسانی بالا است، گفت: پروژه های بزرگی در حوزه آبرسانی در چهار شهر کهگیلویه و بویراحمد در حال انجام است، ضمن اینکه پروژه آبرسانی به لیکک در صورت رفع مشکلی با میراث فرهنگی خوزستان و تامین اعتبار تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
** پروژه های آب پایدار استان تامین اعتبار شده اند
احمدزاده با اشاره به تامین آب پایدار شهر یاسوج از سد تنگ سرخ گفت: شبکه پایداری آب از سد تنگ سرخ برای شهر یاسوج و روستاهای اطراف تامین اعتبار و در دست اجرا است.
وی عنوان کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سد تنگ سرخ اختصاص داده شده که امیدواریم با اختصاص این میزان اعتبار پروژه سال آینده آبگیری شود، همچنین شبکه پایین دست سد انجام می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تنش آبی در گچساران و باشت گفت: برای رفع مشکل آب باشت چندین حلقه چاه احداث شده است.
به گفته احمدزاده در منطقه لوداب تنش آبی وجود دارد که اقداماتی مهمی صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه ساخت سد آبریز مطالبه اصلی مردم کهگیلویه بزرگ در سفر دولت به استان بود، گفت: در این خصوص با رئیس جمهور صحبت کردیم و امیدواریم سد آبریز در میان پروژه های اصلی استان قرار گیرد.
احمدزاده با اشاره به ساخت سد پراشکفت گفت: مطالعات سدهای کوچک منطقه ای در سطح استان در حال انجام است.
**۱۶ هزار میلیارد تومان طی دو سال برای حوزه زیرساختی استان
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حضور مردم شهرهای مختلف استان از جمله بویراحمد، لیکک و مارگون در برنامه های سخنرانی رئیس جمهور گفت: سفر دور دوم دولت به استان دستاوردهای خوبی داشت و طی دو سال اعتبارات بزرگی جهت عمرانی و آبادانی در نظر گرفته شد.
وی عنوان کرد: ۱۶ هزار میلیارد تومان طی دو سال برای حوزه زیرساختی استان در نظر گرفته شده است که در خیلی از شاخص های زیرساختی از محرومیت خارج و استان سبز کشور می شویم.
** نرخ بیکاری استان از ۱۰,۲ ابتدای دولت به ۶.۷ درصد رسید
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مردم به طور مرتب برای ایجاد اشتغال به ما مراجعه می کنند، گفت: طبق قانون استخدام دستگاه های دولتی از طریق آزمون انجام می شود و اگر جایی جذبی صورت گرفته در شرکت های خدمات است که اشتغال به صورت دائمی نیست.
احمدزاده عنوان کرد: هر چند نرخ بیکاری استان از ۱۰,۲ ابتدای دولت به ۶.۷ درصد رسیده است اما باید به سرعت شرایطی فراهم کنیم که نرخ بیکاری کاهش پیدا کند که نیاز به سرمایه گذاری در اشتغال های بزرگ و خانگی داریم.
وی بیان کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان در سفر دولت به استان برای حوزه اقتصادی و پروژه های بزرگ و زود بازده اختصاص داده شده است، مردم صبور باشند این مبلغ به محض ابلاغ توزیع می شود.
** پروژه های حوزه نفت در دولت سیزدهم شتاب گرفته است
به گفته احمدزاده پتروشیمی چرام که در سفر دولت قرار بود کلنگ زنی شود با ساز و کار جدیدی کلنگ زنی می شود، ضمن اینکه در تلاش هستیم مینی پالایشگاه دهدشت در همین هفته دولت با حضور وزیر نفت کلنگ زنی شود.
وی با اشاره به اینکه با رفع مشکلات پتروپالایشگاه گچساران این پروژه به زودی کلنگ زنی می شود، گفت: با احداث این پروژه خوراک از ۱۰۵ هزار بشکه در روز به ۱۱۰ هزار بشکه موافقت شد که با احداث این پروژه تحولات عظیمی در بخش اشتغال ایجاد می شود.
وی عنوان کرد: علاوه بر بخش های حوزه نفت در حوزه گردشگری، گیاهان دارویی، اشتغال های خانگی برنامه داریم که به سرعت اشتغال ایجاد کنیم تا استان شرایط بهتری پیدا کند.
** پروژه های بهداشت و درمان در مسیر تحول
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به سفر روز گذشته وزیر بهداشت به دستاوردهای این سفر اشاره و گفت: پروژه های بهداشت و درمان استان در مسیر تحول قرار گرفته است.
احمدزاده عنوان کرد: مرکز رادیوتراپی از آرزوهای محقق نشدنی مردم استان بود که روز گذشته کلنگ این مرکز با حضور دکتر عین اللهی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج کلنگ زنی شد.
وی با اشاره به ساخت مرکز پیشرفته بیمارستانی پاتاوه گفت: با دستور وزیر مقرر شد مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شود تا پروژه در کمترین زمان ممکن احداث شود.
احمدزاده عنوان کرد: وزیر بهداشت از بیمارستان سی سخت که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد بازدید کرد، همچنین کلنگ احداث بزرگترین پل قوسی کشور با اعتبار اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان به زمین زده شد که مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای ساخت پروژه هزینه می شود.
وی عنوان کرد: بازدید از بیمارستان امام سجاد(ع) شهر یاسوج از دیگر برنامه های وزیر بهداشت بود و در این بازدید کلنگ مرکز اورژانس قلب به زمین زده شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بهره برداری از مرکز هسته ای با حضور وزیر بهداشت گفت: این مرکز با مساعدت وزارت بهداشت به پیشرفته ترین دستگاه هسته ای مجهز شد.
وی اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بیمارستان شهید رجایی گچساران با مساعدت وزارت بهداشت و وزارت نفت را از دیگر دستاوردهای سفر وزیر بهداشت دانست و عنوان کرد: دکتر عین اللهی برای تجهیز بیمارستان های استان قول مساعد دادند.
احمدزاده خاطرنشان کرد: بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی دهدشت مطالبه ما در سفر وزیر بود که قرار شد با حضور وزیر بهداشت، وزیر تعاون، رئیس سازمان تامین اجتماعی و مجموعه استان جلسه ای پیرامون این پروژه برگزار برگزار و تصمیمات لازم گرفته شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت