پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 بهمن 1402 ساعت 23:11:: شناسه خبر: 143190

یادداشت /موحد نماینده ای که زنگ تفریح نداشت

تاریخچه مجلس شورای اسلامی ایران شاهد حضور شش دوره روحانی نام آشنای جنوب کشور سید محمد موحد هست که به گواه اغلب نمایندگان وروسای مجلس تمام زندگی خویش را وقف مردم کرده است.

صدای جنوب:

بسمه تعالی

*موحد نماینده ای که زنگ تفریح نداشت*

تاریخچه مجلس شورای اسلامی ایران شاهد حضور شش دوره روحانی نام آشنای جنوب کشور سید محمد موحد هست که به گواه اغلب نمایندگان وروسای مجلس تمام زندگی خویش را وقف مردم کرده است.

سید محمد موحد چه در زمان دادستانی در دو استان مهم خوزستان و فارس چه در شش دور حضور در مجلس شورای اسلامی برمبنای سیره نبوی مردم داری را سر لوحه خود قرار داده است.
منزل ودفتر موحد در این دو استان قبل از نمایندگی ودفتر ومنزل ایشان در تهران و دهدشت در دوران نمایندگی وغیر نمایندگی مملو از مراجعه کنندگانی بود که ایشان را حلال مشکلات خود می دانستند.
موحد بر مبنای حدیثی از امام حسین علیه السلام که « نیاز مردم به شما از نعمت های خداوند بر شما است،ازاین نعمت افسرده وبیزار نشوید» با تمام توان و پتانسیل به رفع نیازهای مردم می پرداخت.
مردم داری رمز و راز حیات اجتماعی موحد در کهن سرزمین کهگیلویه می باشد وبرای او «پایگاه مردمی » وبرخورداری از رحمت،مودت وحمایت قاطبه مردم را در همه ادوار فراهم نموده است. ماهی به آب زنده است وموحد به عنوان یک مسلمان اجتماعی ،به حسن سلوک با دیگران.

باید دید چه چیزها وچگونه رفتارهایی وچه روحیاتی این زمینه ،موقعیت وپایگاه را برای سید محمد موحد پدید آورده است که رقبا ومخالفان ایشان را سخت عصبانی کرده است. به طوری که یاران همراه دیروز ایشان ورقبای امروزش هرگونه خدمت موحد را انکار می کنند.
به راستی اگر موحد خدمت نکرد سبب این همه حمایت و اعتماد مردم چیست ؟ چه روحیات وخصلت هایی در موحد وجود دارد که سبب شد جذب دیگران شود؟ به شکلی که راهگشای توفیق بیشتر برای خدمت وهمدلی شده است‌. این امر سبب شد که ایشان با درخواست های مکرر مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز نتواند مقابل درخواست های بی شمار مردم مقاومت کند.
برخی از نمودهای عینی رفتاری موحد در این زمینه عبارتند از :
۱) خوش اخلاقی: گشاده رویی وحسن خلق کمندی است که دیگران را در دام محبت اسیر می کند.موحد این خصلت را از سیره نبوی و امامان معصوم (ع) فراگرفته است،چراکه گشاده رویی وحسن خلق صفت بارز پیامبر اکرم (ص) وامامان معصوم (ع) بوده است.

۲) عفو و گذشت: کینه توزی ،لجاجت، خاص روح های حقیر وهمت های پایین است. برعکس موحد با بلند نظری و دارای روح بزرگ ،پوزش ها را می پذیرد واز خطاهای دیگران چشم پوشی می کرد.این ویژگی عامل انداختن محبت موحد در دل دیگران است وبرای خود موحد نیز لذت روحی به همراه آورده است.
۳) تواضع و خاکستری: افتادگی وتواضع یکی دیگر از مختصات مکتب مردم داری موحد است که سبب شده است مردم را همچون شمعی دور خود گردآورد.

۴) حوصله وتحمل: «سعه صدر» وسعت نظر وظرفیت لازم داشتن ویژگی رفتاری چهارم ایشان است.حجم عظیم مراجعان قبل از نمایندگی ودر دوران نمایندگی که گاهی برخی از آنها بدلیل بی خوصلگی، یا تحت فشار وگرفتاری بودن ویا داشتن توقع بالا ممکن است حرف تند بزنند را موحد دانش آموخته با تجربه مکتب صبر با تحمل حرف ها، تندی ها وبداخلاقی ها توانست در ارتباط با مردم به خدمت خویش وحضور کریمانه در کنارش ادامه دهد.
با این توصیف باید گفت که موحد به جز ساعات متوسط خواب که نیاز فیزیولوژیکی بدن است درخدمت مردم بوده است واین منحصر به دوران نمایندگی ایشان نمی باشد. این مطلب را همکاران ایشان روسای مجلس خصوصا جناب دکتر لاریجانی در حمله به مجلس تایید کردند که خدارا شکر موحد نماینده نبود والا بدلیل خیل مراجعان ایشان تلفات حمله بیشتر بود.

در حالی که همکاران موحد تعطیلات قانونی مجلس را به حضور در کنار خانواده و سفرهای تفریحی به مراکز تفریحی و گردشگری داخل و خارج از کشور سپری می کنند ،موحد در کنار مردم بودن را به این سفرها وتفریحات ترجیح داده است.ازاین رو تنها نماینده ای است که زنگ تفریح یا فراغت از خدمت رسانی به مردم را نداشته است.
رابطه مردم وموحد پیوند ناگسستنی هست که هر سال چسب وبست این رابطه محکم تر و در هفتمین حضور موحد نیز شاهد آن هستیم به طوری که پیروزی ایشان در ۱۱ اسفند ۴۰۲ مسلم ومسجل هست.

سید حسین حسینی
دکترای جامعه شناسی ودبیر ۳۵ سال خدمت آموزش وپرورش

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت