پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 بهمن 1402 ساعت 20:11:: شناسه خبر: 143421

رقبای موحد و استراتژی فرار از شکست

سید حسین حسینی دکترای جامعه شناسی و فرهنگی ۳۵ سال خدمت آموزش و پرورش در یادداشتی نوشت:

صدای جنوب:

بسمه تعالی
*رقبای موحد و استراتژی فرار از شکست*
باگرم‌ شدن تنور انتخابات و مشاهده رقبا از افزایش محبوبیت سید محمد موحد نسبت به ادوار قلبی،تنها راه مقابله با این محبوبیت را حمله به ایشان دانسته اند .هرچند رقبا اهل این حرفها نیستند که قادر به پاک کردن موحد از اذهان مردم فهیم وبصیر باشند،چراکه رفتار موحد قبل ،حین وبعد از نمایندگی نشان داده که اتفاقا حملات رقبا در تمامی ادوار به نفع موحد بوده است.
از سوی دیگر اعتماد به نفس پایین رقبا بستر ساز حملات را فراهم کرده است تا به زعم خویش بخشی از پایین بودن اعتماد به نفسشان را جبران کنند.
شرایط وفضای اجتماعی این روزهای کهگیلویه حکایت از آن دارد که الگوی انتخابات گذشته تکرار می شود. برهمین اساس کاندیدهای کنونی در غیاب سردار هاشمی پور، کاندیدای نمایشی هستند که سبد رای قابل تأملی ندارند.
رقبا با استراتژی«زدن زیر میز به هر قیمتی» توسط آنها که اتفاقا در سیستم اجرایی کشور مسؤلیت هایی داشته اند تبدیل به دیکته نوشته شده ای شده است و مورد استفاده آنها قرار می گیرد، آن ها را برای پرت سازی حواس افکار عمومی از کارنامه خود به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی حمله می کنند وسعی در ایجاد انحراف اساسی در برداشت های مردم دارند.
اینها می گویند برای موفقیت وجذب رای آبرومندانه ای در این رقابت باید هزینه تراشی کرد و بهترین راه زدن زیر میز و قهرمان سازی از خود وگرفتن ژست های مردمی هست که مختصر به هرکدام اشاره می شود.
۱) کاندیدای منتسب به جبهه پایداری که روزگاری در مجلس علیه مرحوم هاشمی رفسنجانی ، خاتمی، کروبی و موسوی شعار مرگ سر میداد امروزه با توسل به یکی از ملیجک های اصلاحات به نام آرمین محمودی که از نیروهای رده پایین جریان قوی اصلاحات است از ادبیات پست ودون شأن استفاده می کند ودر جاهای دیگر با حمله به مدیران موفق و زیر سوال بردن خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی استان های همجوار را غارت گر معرفی می کند.
۲) دیگری که خود را از مدیران کشوری می داند
به مقایسه شهرستان گچساران با کهگیلویه می پردازد و بدون داشتن ذره ای دانش جغرافیایی این قیاس مع الفارق را انجام می دهد غافل از اینکه بداند شهرستان گچساران بدلیل موقعیت خاص جغرافیایی بین بنادر تجاری جنوب و فارس قرار دارد و همچنین یکی از مناطق نفت و گاز کشور است.اگر جاده آن به صورت یک طرفه شده است به خاطر این موقعیت جغرافیایی هست که کل هزینه آن کمتر از تونل کوه پات جاده پاتاوه می باشد ودر بیرون از شهر گچساران شرایط توسعه ای با کهگیلویه تفاوت فاحشی ندارد.
۳) دیگری شعار عزت کهگیلویه را به زیر سوال می برد و بدون در نظر گرفتن ملاحظات مختلف وخدمات انجام گرفته در طول چهار سال کنونی توسط نظام به پدیده گوجه چینی زنان دیارمان در بهبهان می پردازد اشاره می کند. به ایشان باید گفت حکمرانی آب در اختیار نماینده محترم مجلس نمی باشد.نماینده تا جاییکه در حیطه اختیاراتش بود برای احداث سد آبریز ، آبیاری دهدشت غربی و سد کوهبرد تلاش کرد که سومی به بهره برداری رسید،دومی در حال کار هست وسد آبریز هم مطالعات آن روبه پایان هست.
۴) چهارمین رقیب نیز با بیان اینکه قرار بود مشک را از دوش زنان برداریم ولی بشکه را بر دوش مردان گذاشتیم، بدون توجه به اینکه متوجه باشد که ۳۵ سال دولت هایی مستقر بودند که خود جناب خود را از آنها می داند و هزینه های زیادی برای نظام تراشیدند تا فرصت های خدمت رسانی به مردم سوخته شود وداشته های نظام برای خنثی سازی توطئه های آنان هزینه شود.
به نظر می رسد رقبای انتخاباتی موحد به جای حمله کردن به سه مسأله اقتصادی مهم پاسخ دهند:
الف) چگونه می خواهند سرمایه گذاری برای رشد اقتصادی کهگیلویه ایجاد کنند.
ب) چگونه می خواهند سرمایه گذاری برای این رشد را تامین کنند.
ج) چگونه می خواهند اشتغال را توسعه داده وبیکاری را متناسب با ظرفیت های نظام کم کنند.
شایسته نیست که برای ترساندن مردم داستان سرایی کنید وآنها را از همراهی با موحد بترسانید. این نشانه ای از نداشتن ایده واز آن مهمتر فقدان اعتماد به نفس وصداقت سیاسی است. نکته مهم اینکه چگونه رقبای موحد متوجه تبعات بیانات خود نیستند.
برخی از رقبای انتخاباتی موحد متاسفانه به جای آنکه برنامه های خود را به مردم ارائه دهند ودر جهت معرفی خود و دیدگاههای خود اقدام کنند،بدلیل ترس فراگیر از محبوبیت وقدرت جذب کنندگی موحد متوسل به تخریب وبداخلاقی انتخاباتی شده اند تا به زعم خویش بدین شیوه موحد را از صحنه خارج کنند، اما زهی خیال باطل.
اختلاف عقیده در مقام جلب نظر مردم خوب است.اما اگر این اختلافات باعث زیر سوال بردن خدمات گسترده نظام جمهوری اسلامی شود مردم انقلابی دچار تزلزل می شوند.

آن چه که هست این است که بالاخره همه ما مسلمان هستیم وبه نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتقاد داریم ودر مبانی و اصول مشترک هستیم. اما متأسفانه آن چیزی که در بحبوحه انتخابات کنونی شاهد آن هستیم بحث بداخلاقی های رقبای سید محمد موحد است.
این موضوع چه از لحاظ دینی و مبانی فکری چه از نظر سیاسی اصلا مورد تایید نیست وشایسته کاندیدهایی که خود را ولایت مدار وانقلابی می دانند نیست.
نامزدی که هنوز وارد مجلس نشده است ،وقتی شروع به تخریب روحانی نام آشنا وکهنه کار خطه جنوب کشور می کند طبیعی است اگر وارد مجلس شود (که البته نخواهند شد) نمی تواند به احقاق حقوق مردم و پیشرفت منطقه اهتمام ورزد، چون معمولا چنین افرادی منافع شخصی خود را بر منافع عمومی ونظام ترجیح می‌دهند.

سید حسین حسینی
دکترای جامعه شناسی و فرهنگی ۳۵ سال خدمت آموزش و پرورش

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت