پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 اردیبهشت 1396 ساعت 22:02:: شناسه خبر: 17054

سوابق و برنامه های جالب کاندید شورای شهر شیراز/فاطمه رمضانی: شهر من،هویت من، به تو می اندیشم

مهندس فاطمه رمضانی،صبور، پرتلاش، مردم دار،دلسوز، خلاق و با انگیزه، ساکن شیراز است و دیپلم ریاضی فیزیک دارد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

انتخابات شورای اسلامی شهروروستا  فرصت مناسبی برای جوانان است تا توانمندی های خودرادرمعرض قضاوت همشهریان خویش قراردهند.

در کلان شهر شیراز که مردم اولویت رابه نخبگان و افراد دارای سوابق درخشان می دهند جوانان لایقی چون فاطمه رمضانی در کارزار انتخاباتی  می توانند از حمایت کامل مردم برخوردار باشند.

در زیر بخش اول برنامه ها وسوابق بانو فاطمه رمضانی در جهت اگاهی بیشتر مردم خطه حافظ وسعدی می ایدوبخش دوم ان درروزهای اینده منتشر می گردد.

مهندس فاطمه رمضانی،صبور، پرتلاش، مردم دار،دلسوز، خلاق و با انگیزه
، ساکن شیراز است و دیپلم ریاضی فیزیک دارد.

وی همچنین فوق دیپلم معماری و لیسانس مهندسی معماری رادرکارنامه دارد و با پشتکاری که داشت مقطع فوق لیسانس دورشته مهم  مدیریت و  شهرسازی را نیز اخذ نموده است.

مهندس رمضانی ناظر عالیه شهرستان مرودشت و ناظر بنیاد مسکن و طراح نظام مهندسی و مهندس ناظر شهری می باشد.

این کاندید  شورای شهرشیراز مدیر داخلی یکی از مراکز بهزیستی و  معاون اجرایی شرکت زرین دشت است که سرپرستی  چندین کارگاه را بعهده دارد.

ازدیگر مسیولیت های رمضانی رئیس امور اداری مجتمع تخصصی و فوق تخصصی حضرت رسول اعظم و مدیر اجرایی شرکت کهن کار جهانبین را میتوان نام برد.
کاندید پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز برنامه هایی دارد و به چرایی حضور در این انتخابات تاریخی و سرنوشت ساز پرداخته است.

IMG_20170427_021046

فاطمه رمضانی اظهارداشت:

هدف از تشکیل شوراها، مشارکت دادن مردم محلی در اداره امور خویش است تا افراد نسبت به اداره محل خویش احساس مسئولیت بیشتری پیدا کنند. این نوع مشارکت که از خصوصیات یک جامعه برخوردار از حاکمیت مردمی است سبب پیشرفت و بهبود امور جامعه می گردد. به عبارت دیگر در یک نظام مردم سالار که در آن رسانه ها و مطبوعات به عنوان چشمان نظاره گر افکار عمومی، حاکمیت را در اجرای صحیح قوانین و انضباط شدید اداری برای جلوگیری از فساد یاری می دهند. از سوی دیگر برخی دولتها با توجه به شرایط جغرافیایی کشور از نظر دوری یا نزدیکی به مرکز،تنوع قومی، زبانی و ویژگی های اقتصادی و اجتماعی با انتخاب سیستم عدم تمرکز اداری و با حفظ نقش نظارتی برای خود اداره امور محل را به منتخبین اعضای شوراها مانند شورای اسلامی ده، شهر و شهرستان و نظایر آن می سپارد، بدین ترتیب حکومت مرکزی به جای آنکه تمام امور شهرستانها را به عهده بگیرد، اداره تمام یا بخشی از امور محلی را به خود ساکنان محول می کند تا آنها امور مزبور را با انتخاب شوراها اداره کنند. این نوع اداره سازگار با خصوصیات روانی  وتمایلات بشری است زیرا انسان موجودی طبیعتا سیاسی است و مایلند در امور سیاسی و حکومتی خود شرکت کنند. از نظر سیاسی همانگونه که اشاره گردیدکشوری که در آن تنوع قومی وجود دارد و از حیث امکانات طبیعی و اقتصادی مانند شرایط آب و هوایی، خاک های حاصلخیز، منابع معدنی، راههای مواصلاتی، ارتباطات و بهداشت در یک سطح نیست، عدم تمرکز بهترین سبک اداره است. در عدم تمرکز اعضای منتخبین محل به سبب آشنایی آنها با مسائل و مشکلات محل خود بهتر اداره می شود تا مامورانی که از سوی حکومت مرکزی تعیین می گردد. این نوع سبک اداره حس ابتکار و ارائه راهکارها برای پیشرفت امور از سوی افراد را افزایش می دهد و بدین منظور هر دوره افراد بیشتری برای نامزدی در شوراها و حتی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی ثبت نام و رقابت می نمایند. به علت محاسن زیاد عدم تمرکز اداری در جمهوری اسلامی ایران نیز قانونگذار در ماده ۱۰۰ قانون اساسی فلسفه وجودی شوراها را پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، افتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و آموزشی قرار داده است که نیازمند همکاری مردم با توجه به مقتضیات محل در اداره امور خویش است و در اصل ۷ شوراها را از ارکان تصمیم گیری در جامعه تلقی می کند. با اجرای این اصل از قانون اساسی می توان گفت که در کشور امور اداری بر اساس سیستم عدم تمرکز اداری بدست ساکنین هر محل سپرده شده است. در اینجا از میان انواع شوراها(شورای ده، بخش، شهر، شهرستان) به اهم وظایف شورای اسلامی شهر بر اساس ماده ۷۱ قانون وظایف شورای اسلامی شهر اشاره می شود:

۱-انتخاب شهردار برای مدت چهار سال: معمولا با پایان دوره شوراها بیشتر شهرداران نیز تغییر می یابند و از تجارب آنان در بخش های اداری دیگر استفاده می شود.

۲-نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمابه و داراییهای نقدی، جنسی و اموال منقول و غیر منقول شهرداری و همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه آنها به گونه ای که مخل جریان عادی امور شهرداری نباشد.

۳-تایید جامع درآمد و هزینه شهرداری که هر شش ماه یکبار توسط شهرداری تهیه می شود و انتشار آن برای اطلاع عموم و در سال نسخه ای از آن به وزارت کشور

۴-تصویب بودجه، اصلاح و متمم بودجه و تفریغ بودجه سالانه شهرداری و موسسات و شرکت های وابسته به شهرداری با رعایت آیین نامه مالی شهرداریها و همچنین تصویب بودجه شورای شهر

۵-نظارت بر امور بهداشت حوزه شهر

۶-تصویب نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری

۷-نظارت بر اجرای طرحهای مربوط به ایجاد و توسعه معابر، خیابانها میادین و فضاهای سبز و تاسیسات عمومی شهر بر طبق مقررات

۸- تصویب نامگذاری معابر، میادین، خیابانها، کوچه و کوی در حوزه شهری و همچنین تغییر نام آنها

۹-وضع مقررات مربوط به ایجاد و اداره میدان های عمومی توسط شهرداری برای خرید و فروش مایحتاج عمومی با رعایت مقررات موضوعه.

پایگاه خبری صدای جنوب درروزهای اینده رزومه بیشتری از مهندس رمضانی  منتشر می کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت