پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 اردیبهشت 1396 ساعت 12:02:: شناسه خبر: 17825

شهریار شهر انصراف داد؛

جمالی:با این شرایط،در صدمین دوره از انتخابات نیز شاهد تغییری نخواهیم بود

لغو نطق انتخاباتی اینجانب به دلیل مخالفت هیئت امنای مسجد توحید یکی از ضعف ها و اشتباهات جامعه ی ما در برخورد با جمعیت عظیمی از مردمی است که گناهشان فقط اختلاف سلیقه ی فکری با گروه مقابل است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

یکی دیگرازکاندیدای شورای شهردهدشت که جوان ترین کاندیدشورا محسوب می شد از ادامه کارزار انتخاباتی انصراف داد.

به گزارش صدای جنوب،متن بیانیه شهریارجمالی بدین شرح است.

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم

مردم شریف شهر دهدشت
سلام علیکم

مقدم بر هر چیز درود می فرستم بر روان پاک شهدا و بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران.

بسیار مفتخر و مسرورم که تاکنون در قبال وظیفه ی انسانی، اخلاقی و شرعی خویش در برابر مسائل پیرامون خود سربلند بوده ام و همواره در بطن جامعه و مردم مشکلات اجتماعی و فرهنگی را رصد و به مسئولین مربوطه گوشزد میکردم.

در سن بیست و هفت سالگی و متعاقب فعالیت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی خود در دوران دانش آموزی و دانشجویی، به قصد به دست گرفتن تریبون ها برای بیان دغدغه هایم از جایگاه یک شهروند ناراضی از وضعیت موجود وارد کارزار انتخابات شورای شهر شدم.

انتخابات از برجسته ترین ثمرات حکومت های مردم سالار است. مردم سالاری حقیقی در ایران برای ممتاز شدن هنوز فاصله ی بسیاری دارد، این فاصله در منطقه ما به مراتب بحرانی تر و وحشتناک تر از آن است که تصور میکنیم.
از ویژگی های دموکراسی ممتاز آن است که رقابت های انتخاباتی در آن عادلانه میباشد، این مهم خود بیانگر آن است که جوانان، دانشگاهیان و نخبه هایی که در این شهر حرف ها برای گفتن دارند به سبب عدم وجود چنین شرایطی هیچ گاه نخواهند توانست توانایی های بالقوه ی خود را به اجرا درآورده و به مردم ارائه دهند، نتیجه ی این بی عدالتی ها، مهاجرت صدها جوان و نوجوانانی است که بر خلاف میل باطنی، تصمیم به ترک سامان خود گرفته اند.
در این میان حتی بسیاری از مدعیان روشنفکری و دانشگاهیان از خود نمی پرسند که تا کی باید شاهد این تحرکات زشت باشیم و تا کی باید ریشه توسعه ی پایدار را با تیشه ی تعصب و قوم گرایی خود قطع کنیم؟

آیا برداشتن گام های نخست مبارزه با این تفکر سیاه فربه نباید برداشته شود؟
آیا نباید عده ای از دانشگاهیان در مقابل این شورش نرم بایستند و مبارزه کنند؟
آیا رویه های زشت التماس از مردم برای اخذ رای، خانه گردی های بدور از اخلاق و قسم دادن مردم به اعتقاداتشان چیزی جز توهین به شعور مردمی نیست که برخی ها با شعار خدمت به آنها پیش قدم شده اند؟
مفتخرم که اینجانب و مجموعه ی دوستان همفکرم در این هیاهوی فراگیر انتخاباتی ،هدفی جز ترسیم فردا ی فرزندان شهر مان و تلنگری به جامعه نداشتیم و معتقدیم با کمی همت و تلاش در آینده ای نه چندان دور میتوان آرای مدرن را به صندوق های رای سرازیر کرد.

ضمن تشکر و قدردانی ویژه از مسئولین اجرایی انتخابات و خداقوت به تک تک این عزیزان و بزرگواران، نقدی بر نحوه ی عملکردشان نیز وجود دارد.
مسئولین مذکور باید بپذیرند که در برخورد با متخلفین و ناقضان قانون میتوانستند بهترعمل کنند،متاسفانه عدم برخورد مناسب با کسانی که به دور از اخلاق، قانون و خارج از محدوده ی مشخص قانونی به تبلیغات پرداختند اسف بار و نگران کننده است، چرا که عدم برخورد با خاطیانی که به طرق مختلف ماه ها قبل از انتخابات به تبلیغات پرداخته اند باعث می شود در مقابل قانون گستاخ تر شوند، و این زنگ خطری برای آینده است. مطمئنا اگر چنین افرادی وارد شورای شهر شوند هیچ تضمینی برای رعایت قانون وجود نخواهند داشت و از طرف دیگر انگیزه ورود شایستگان به فعالیت های این چنینی تضعیف خواهد شد و باعث دلسردی و ناراحتی جمع زیادی از کاندیداهایی می شود که به جز خدمت خالصانه هدف دیگری از حضورشان نداشتند و ندارند.

مردم شریف و مسئولین محترم شهر دهدشت، یقین داشته باشید اگر روند بحرانی حاضر به همین شکل پیش رود و تلاشی برای تغییر صورت نگیرد نه تنها در دوره ی بیستم انتخابات بلکه در صدمین دوره از انتخابات شورای شهر در دهدشت، تغییری را شاهد نخواهیم بود و این بزرگترین ظلم در حق نسل های بعدی ما در این شهر است.

نکته دیگر اینکه، لغو نطق انتخاباتی اینجانب به دلیل مخالفت هیئت امنای مسجد توحید یکی از ضعف ها و اشتباهات جامعه ی ما در برخورد با جمعیت عظیمی از مردمی است که گناهشان فقط اختلاف سلیقه ی فکری با گروه مقابل است. این نامهربانی قابل بخشش نیست ،چرا که با هماهنگی شورای تامین و امضای قرارداد موظف به استقبال از کاندیداها بودند، اتلاف وقت مردم تجاوز به حق الناس می باشد.

در پایان ضمن تشکر از همراهی تمامی دوستان، همفکران، دانشگاهیان، دانشجویان و دانش آموزان گرانقدرم از ادامه ی رقابت ناعادلانه شورای شهر انصراف میدهم و این قول را میدهم که با فعالیت های خود در قالب نهاد های مدنی همچنان در خدمت آنها و شهروندان عزیز باشم.
تصمیم حاضر با مشورت گروهی از همفکران گرفته شد، لذا از تمامی عزیزانی که در این مدت نسبت به این حقیر ابراز لطف و محبت داشتند صمیمانه تشکر و دوصد برابر عذر خواهی میکنم.
از همه شما حلالیت طلبیده و برایتان سلامتی آرزو میکنم.

شهریار جمالی»

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت