پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 تیر 1396 ساعت 11:04:: شناسه خبر: 19338

رییس دادگستری شهرستان چرام:

۹۳پرونده تخریب وتصرف اراضی ملی در چرام تشکیل شد

رییس دادگستری چرام بااشاره به نقش تعیین کننده رسانه اظهارامیدواری کرد رسانه ها تحت فشارسیاسی وپرداختن به برخی مسایل حاشیه ای قرارنگیرند و همگان بدانند دستگاه قضایی درچارچوب قانون ومقررات ازرسانه ها حمایت می کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نشست خبری مسیولان قضایی دادگستری شهرستان چرام صبح امروز برگزارشد.
به گزارش صدای جنوب،رییس دادگستری شهرستان چرام در این نشست که به مناسبت هفته قوه قضائیه تشکیل شد اظهارداشت:رسانه مورد اعتمادمردم است و این اعتماد درسایه اخبارمفید و تنها مطابق باواقع محقق میشود.
یوسف احمد ریشه بسیاری از جرایم را ناهنجاری ها دانست و افزود: بسیاری از ناهنجاری های موجود بافرهنگ سازی جبران می شود ونقش رسانه دراین زمینه بسیار راهگشاست.
احمدی تصریح کرد:اگاهی دادن به مردم ازطریق رسانه موجب بالارفتن اطلاعات حقوقی انها و کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی می شود.
وی موضوع بسیارمهم را شفافیت دادرسی عنوان کرد و ادامه داد رسانه ها با شرکت درفرایند دادرسی وفراهم نمودن زمینه نقد به شفافیت و تحقق عدالت عملی کمک خواهند کرد.
رییس دادگستری چرام بااشاره به نقش تعیین کننده رسانه اظهارامیدواری کرد رسانه ها تحت فشارسیاسی وپرداختن به برخی مسایل حاشیه ای قرارنگیرند و همگان بدانند دستگاه قضایی درچارچوب قانون ومقررات ازرسانه ها حمایت می کند.

یوسف احمدی آمار پرونده های ورودی به دادگستری چرام را درسال گذشته ۲۸۶۳فقره بیان و گفت:
۱۱۹۲ فقره پرونده ورودی به دادسرا و ۱۰۲۰ پرونده ورودی دادگاه ،۱۷۶ فقره اجرای احکام مدنی و ۴۷۵ فقرا پرونده ورودی اجرای احکام کیفری بوده است.
احمدی درباره نقش شورای حل اختلاف نیز گفت: این شوراعلاوه بر صلح وسازش به ۹۰۷ پرونده نیز رسیدگی نمود.
وی یکی از دعاوی مهم در چرام را طلاق دانست وگفت:درمجموع ۶۲فقره پرونده سال گذشته، ۳۹ فقره طلاق توافقی،۲۰ مورد به درخواست زوجه و۳ مورد درخواست زوج بوده است که درحال رسیدگی است و بااستفاده از ظرفیت مشاوره کارشناسان بهزیستی در جهت مصالحه وبرگشت به زندگی این افراد تلاش میکنیم.
یوسف احمدی گفت :دربحث سرقت ۴۵ فقره و درزمینه موادمخدر ۷۴ فقره پرونده و درهمین سال برای تخریب گران وکسانی که اقدام به تصرف اراضی ملی کرده بودند ۹۳ پرونده تشکیل ومورد رسیدگی قرارگرفت وبرخی ازانها اجرای احکام وبرخی نیز درحال رسیدگی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت