پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 شهریور 1396 ساعت 10:06:: شناسه خبر: 21837

انتقاد ائمه جمعه کهگیلویه وبویراحمد از سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر نسل کشی مسلمانان میانمار

مسلمانان و ازادیخواهان جهان در حمایت از مسلمانان میانمار نباید سکوت کنند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به مناسبت‌های این هفته و با تبریک ولادت امام موسی بن جعفر(ع) به موضوع کشتار مردم و مسلمانان میانمار به وسیله ارتش بودایی اشاره کرد و گفت: به همراه آن؛ کشتار زجرآور مردم یمن را در پیش چشم مدعیان حقوق بشر داریم.

حجت الاسلام حسینی به جمله‌ای از مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی اشاره کرد و گفت: حرف رئیس سازمان ملل آن قدر بی‌ارزش است که هیچ کس به آن گوش نمی‌دهد چرا که این قدر جنایت در دنیا می شود و کک این آقایان نمیگزد.

امام جمعه یاسوج به رفتارهای رژیم صهیونیستی و آمریکا اشاره کرد و گفت: دیوانه‌ای ثروتمند بر امریکا حکومت می‌کند و این روزها می‌بینیم که چگونه کره شمالی در مقابل آن‌ها ایستاده است و همانند پشه‌ای که فیل را از پا در می‌آورد در مقابل آن‌ها ایستاده و کار مردانه‌ای انجام می‌دهد.

حسینی در بخشی دیگر از اظهارات خود افزود: کشتار مسلمانان در این کشورها دل خونی برای همه مسلمانان است که یک میلیارد و اندی مسلمان و بیش از ۶۰ کشور مسلمان جهان باید از خود حرکتی نشان دهند تا این گونه مسلمانان سلاخی نشوند.

وی به عید غدیر خم اشاره کرد و با بیان مشخصاتی از محل واقعه غدیر به جانشینی حضرت علی(ع) به جای پیامبر اشاره کرد و گفت: غدیر آرزوی تمام انبیا از آدم تا خاتم بوده و غدیر به نام حکومت الهی و عدالت علوی است.

امام جمعه یاسوج افزود: مردم باید غدیر را گرامی داشته و حاکمان آن را الگو قرار دهند تا مردم طعم حکومت الهی و عدالت علوی را بچشند.

نماز جمعه چرام

حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار امام جمعه چرام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر بیان کرد:در ایام مبارکی قرار داریم که مبارک بودن این روزها با عید بزرگ غدیر مضاعف می‌شود .

وی افزود:غدیر در واقع یک فرهنگ است و پیوند ولایت و نبوت در این روز گره خورده است و ولایت امام علی علیه السلام اگر اعلان نمیشد، نبوت انبیا الهی فایده ای بر آن مترتب نبود.

امام جمعه چرام در خطبه دوم با توجه به نسل کشی مسلمانان در میانمار اظهار کرد: مسلمانان میانمار را به جرم مسلمان بودن می‌کشند و جنایاتی در حق این عزیزان صورت می گیرد که از جنایات داعش بدتر است.

 

افشار افزود: اما مدعیان آزادی و حقوق بشر در دنیا سکوت کرده اند و کوچ اجباری و آزار و نسل کشی مسلمانان میانمار روح هر انسان آزاده ای را متالم می سازد.

وی اضافه کرد: سازمان ملل مثل همیشه در برخورد با حقوق بشر استاندارد دوگانه دارد و با بی تفاوتی نظاره گراین کشتار عجیب مسلمانان است.

خطیب جمعه چرام عنوان کرد: بوداییان افراطی با چراغ سبز آمریکا و اسرائیل با  بی حرمتی تمام حتی ،به پیران و خردسالان رحم نمی‌کنند.

افشار با بیان اینکه ۷۰سال از جنگ جهانی دوم میگذرد،گفت: هر ساله برای قربانیان ادعای هولوکاست در غرب مراسم یادبود می‌گیرند اما کشورهای غربی، دولت غرب گرای میانمار را حمایت می کنند و در این قضیه یک آه هم نگفتند.

وی در ادامه خاطرنسان کرد: آنچه نقل کرده اند رژیم صهیونیستی از حامیان اصلی رژیم میانمار به شمار می‌آید و در قالب قراردادهای نظامی،سلاح در اختیار جلادان بودایی قرار می دهد و در حمایت از مسلمانان میانمارسازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای مسلمان نباید سکوت کنند.

امام جمعه چرام افزود: کشورهای مسلمان در صورت همدلی می‌توانند فشارهای سیاسی و اقتصادی بر دولت میانمار بیاورند تا جلوی این نسل‌کشی و کوچ اجباری گرفته شود و همچنین تسکین آرامی بر دردهای همه مسلمانان جهان باشد

امام جمعه دهدشت:غم‌انگیزتر از این فاجعه میانمار ،سکوت مجامع بین‌المللی است.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی نیز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: همان طور که نماز ارکانی دارد و اگر هر رکن عمداً یا سهواً ترک شود نماز باطل می‌شود دین هم ارکانی دارد که ترک آن سبب بطلان دین می‌شود.

امام جمعه دهدشت، افزود: ولایت و امامت از ارکان دین است و وظیفه ما همان چیزی است پیامبر اسلام(ص) در واقعه غدیر خم فرمودند« حاضران به غائبان اعلام کنند.»

وی، با بیان اینکه امروز در فضای مجازی تلاش می‌کنند جریان ولایت منسوخ شود و اعتقاد به ارزش‌های دینی از بین برود، تصریح کرد:جریان ولایت باید سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شود.

حسینی پیروزی جبهه مقاومت را حاصل خون شهیدان مدافع حرم و شهیدانی همچون «حججی» دانست و گفت: به کمک ایران و ایثارگری بسیجیان و پاسداران جان باخته اسلام و اهل بیت، داعش دارد برچیده می‌شود.

وی، افزود: اگر ایران نبود قطعاً داعش امروز در بغداد خیمه می‌زد و کشتار بیرحمانه خود را ادامه می‌داد.

حسینی، بیان کرد: نابودی داعش در سوریه به برکت خون پاک بسیجیان و شهیدان مقاومت است که رفتند از ناموس و کشور دفاع کردند.

وی با بیان اینکه برخی باید بفهمند اگر بسیجیان و پاسداران ما در سوریه نمی‌جنگیدند داعش در کشور ما کشتار می‌کرد، گفت: ما به شهدای مدافع حرم افتخار می‌کنیم و دشمن هم اقتدار و شکوه ما را می‌بیند.

حسینی، در ادامه به کشتار بیرحمانه،اسفبار و اشکبار مسلمانان میانمار اشاره کرد و گفت: غم‌انگیزتر از این فاجعه سکوت مجامع بین‌المللی است.

وی، افزود: آمریکا و مدافعان حقوق بشر کجایند؟ نه تنها محکوم نمی‌کنند بلکه به مسؤولان میانمار جایزه صلح می‌دهند! سازمان ملل کجاست؟

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت