پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 آذر 1396 ساعت 06:09:: شناسه خبر: 27435

احتمال انحلال شورای شهرهای لنده و قلعه رئیسی

عزیزی در خصوص انتخاب شهردار قلعه رئیسی از سوی شورای شهر اضافه کرد: اعضای شورای شهر قلعه رئیسی تا کنون بعلت اختلافات نتوانسته اند در مهلت قانونی شهردار این شهر را انتخاب کنند.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد از انحلال احتمالی شورای دو شهر این استان خبر داد.

به گزارش صدای جنوب، سیدعبدالکریم عزیزی افزود: با روندی که اعضای شورای شهر لنده و  قلعه رئیسی در پیش گرفته‌اند احتمال انحلال شورای این دو شهر به‌دلیل عدم انتخاب شهردار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون یکی از وظایف شورای شهر انتخاب شهردار است، بیان کرد: شهرداران شهرهای “لنده” و “قلعه رئیسی” تا کنون بعلت اختلافات بین اعضای شوراهای این دو شهر در  مهلت قانونی انتخاب نشدند و در صورتی که شورایی به وظایف خود عمل نکند موجب انحلال می شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرصت این دو شورا برای انتخاب شهردار به اتمام رسیده و هنوز شهردار انتخاب نکردند که در این صورت به شورای هیئت تخلفات معرفی می شوند.

عزیزی تصریح کرد: جلسه شورای شهر لنده دو سه بار با حضور ۵ نفر اعضای این شورا تشکیل شد اما هنگام رای گیری سه نفر رای می دهند و دو نفر به نشانه مخالفت با گزینه پیشنهادی شهرداری لنده، محل انتخابات و جلسه را ترک می کنند که این مساله باعث می شود در جلسه از لحاظ قانون ابهام ایجاد شود.

وی با بیان اینکه فرصت انتخاب شهردار برای شورای شهر لنده به اتمام رسید، ادامه داد: با شرایط پیش آمده با وزارت کشور مکاتبه‌ای صورت گرفته تا در این زمینه تصمیم گیری کنند که انتخاب شهردار مورد تایید بوده یا نه.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر آخرین صورتجلسه شورای لنده و انتخاب شهردار مورد تایید وزارت کشور قرار بگیرد که مراحل بعدی انتخاب شهردار انجام می شود اما اگر این انتخاب و صورت جلسه رد شد براساس قانون در خواست انحلال شورای اسلامی لنده از سوی فرمانداری به وزارت کشور خواهیم داد.

عزیزی در خصوص انتخاب شهردار قلعه رئیسی از سوی شورای شهر اضافه کرد: اعضای شورای شهر قلعه رئیسی تا کنون بعلت اختلافات نتوانسته اند در مهلت قانونی شهردار این شهر را انتخاب کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت