پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 آذر 1396 ساعت 03:09:: شناسه خبر: 28092

بخشداردیشموک پاسخ می دهد؛

علل توسعه نیافتگی دیشموک و انتظارات مردم و مسیولان از استاندار کهگیلویه و بویراحمد

بخشداردیشموک اظهارداشت:بدون تردید نامتوازن بودن مناطق معلول یکسری عوامل است،علت ان توزیع نابرابر ثروتها ودرامدها ومنابع سرمایه ای است،علت ان نگاه ناعادلانه کلان اقتصادی واجتماعی میباشد.

پایگاه اطلاع رسانی صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درادامه بازدیدازنقاط مختلف استان درهفته گذشته به بخش دیشموک سفر کرد و ازنزدیک با ظرفیت ها ومشکلات این بخش اشنا شد.

بازدید علی محمداحمدی مصوبات مهمی داشت که اگر اجرایی بشوند قطعادربرون رفت این منطقه از محرومیت جهش مهمی اتفاق خواهد افتاد.

به همین سبب خبرنگار ما در دیشموک به سراغ نماینده عالی دولت رفته ودراین زمینه با حسن امیریان بخشدار این بخش به گفت وگو نشسته است.

بخشدار دیشموک به صدای جنوب گفت: با بررسی سخنان استاندار و همچنین امیدواری هایی که پس از این سفر در این بخش بوجود امده و ازهمه مهمتر پیشینه وی در سمت های گذشته وتاکید  برعدالت محوری ،برابری و موضوع مهم توازن منطقه ای، برای ما مدیران نیز امیدوارکننده هست چرا که تنها بانگاه عدالت محورانه میتوان بر مشکلات دیشموک فائق امد،

حسن امیریان افزود:عدالتی که گمشده همه فلاسفه وعلماء بوده،ومنظور همه شهرخداها ومدینه های فاضله ای که در ایده های انها  امده است چیزی جز عدالت نبوده است.
وی به صدای جنوب گفت:بعنوان بخشدار دولت تدبیروامید معتقدم که بی عدالتی های زیادی درگذشته در این استان شده است و همین موضوع سبب فاصله بین مناطق گردیده تا مناطق کهگیلویه وبویراحمد از همسانی برخوردار نباشند و الان هم میبینیم دیشموک در وضعیت اسفباریست ودرچاه محرومیت گرفتارشده است.
بخشدار باطرح این سوال که علت نامتوازن بودن مناطق چیست، خاطرنشان کرد:بدون تردید نامتوازن بودن مناطق معلول یکسری عوامل است،علت ان توزیع نابرابر ثروتها ودرامدها ومنابع سرمایه ای است،علت ان نگاه ناعادلانه کلان اقتصادی واجتماعی میباشد.
وی به محصور بودن دیشموک اشاره کرد وگفت روستاهایی داریم که با اولین بارش ارتباطشان تا شش ماه بامرکز بخش قطع میگردد ودر این مدت در سکوت وبیخبری وبی کسی چه رنجها ومصیبتهایی برآن ها وارد میشود.
امیریان ابراز امیدواری کرد:نیازاست که نسبت به تسریع بخشیدن به پروژه گاز ومعدن نیترات دیشموک که با پیگیریهای سردارهاشمی فعال شده اقدام گردد و پروژه های نیمه تمام  ورزشی،پروژه های کشاورزی اجم ودلی،اسفندان،ونیز توجه ویژه به دیشموک دربخش کشاورزی گردد.
امیریان به خدمات دولت تدبیر وامید درچهارسال گذشته پرداخت واماری از پروژه ها ودرصد پیشرفت فیزیکی انها داد.
‌وی به جاده امیراباد، مورخانی،دلی،لیرلب،اشاره نمود وهمچنین به پروژه های اب شهری،طرحهای ۲۴۰هکتاری اجم وهزار هکتاری دلی،اسفندان وساختمان مرکز جامع سلامت وسالن ورزشی دیشموک اشاره کرد و از پیگیری خبرنگاران در زمینه اطلاع رسانی مشکلات بخش دیشموک قدردانی نمود.
بخشدار بخش دیشموک در شهرستان کهگیلویه ادامه داد : بخش دیشموک در کهگیلویه و بویراحمد تنها ذخیره گاه گیاه دارویی کرفس کوهی است.
حسن امیریان اظهار داشت: بخش دیشموک یکی از قطب های اصلی گیاهان دارویی در این استان است.
وی افزود: در سال ۱۳۹۵ افزون بر ۲۰۰ هکتار در مناطق گردکی، رتوری و دوتو بخش دیشموک زیر کشت بذر گیاه کرفس کوهی قرار گرفت.
امیریان بیان کرد: مرغوب ترین نوع این گیاه دارویی در منطقه دلفروز دیشموک می روید .
گیاه کرفس در کوهستان های استان بدلیل بهره برداری بی رویه، نادرست و برداشت غنچه در ابتدای فصل رویش، در آستانه انقراض و نابودی قرار گرفته است
وی  با اشاره به اینکه شهر دیشموک از توانمندی های گردشگری برخور دار است ،تاکید کرد: نبود راههای ارتباطی استاندارد باعث شده که این آثار تاریخی و گرشگری گمنام بماند
حسن امیریان گفت:نخستین ذخیره معدنی نیترات کشور در بخش دیشموک است که کشور را در جمع کشورهای دارای این ماده معدنی راهبردی قرار داده است.

وی تصریح کرد  :کشور های آمریکا، چین و شیلی دارای بیشترین ذخیره ماده معدنی راهبردی نیترات در جهان هستند.

به هرحال ماهم امیدواریم که بخشدار دیشموک همواره به همین شکل حقایق رابیان کند و مسیولان نیز نگاه ویژه ای به بخش دیشموک نمایند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت