پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 آذر 1396 ساعت 12:09:: شناسه خبر: 28563

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

بالابودن‌ سرانه مصرف گوشت قرمز در استان به نسبت میانگین کشوری و تهدید سلامتی مردم

رییس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت:سرانه مصرف گوشت قرمز در این استان ۱۱٫۷ کیلوگرم بوده که به نسبت میانگین کشوری بیشتر است و به نوعی سلامتی مردم را نیز تهدید می‌کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشتارگاه‌های صحرایی در این استان بویژه در کنار جاده‌ها و پیاده‌روها سلامت مردم را تهدید می‌کند.

به گزارش صدای جنوب ؛جعفر گوهرگانی اظهار داشت: ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگی در این استان ذبح می‌شود که تنها نیمی از این تعداد در کشتارگاه‌ها صورت می‌گیرد و بسیاری از آنان توسط مردم و بدون در نظر گرفتن مسائل بهداشتی در کنار جاده‌ها، پیاده‌روها و …کشتار می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه مردم این استان کباب بره را دوست دارند، افزود: سرانه مصرف گوشت قرمز در این استان ۱۱٫۷ کیلوگرم بوده که به نسبت میانگین کشوری بیشتر است و به نوعی سلامتی مردم را نیز تهدید می‌کند.

گوهرگانی تولید سرانه گوشت در کهگیلویه و بویراحمد را ۲۰٫۶ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: کشتارگاه‌های صحرائی در این استان نگرانی‌های را در زمینه سلامت مردم بوجود آورده که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی با اشاره به نوسانات قیمت گوشت بزغاله و بره  ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی طبق مصوبه هیئت وزیران مسئول سیاستگذاری بوده و نظارت بر قیمت وظیفه صنعت، معدن و تجارت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در زمینه ساماندهی کشتارگاه‌های صحرائی هر انچه که قانون اجازه داده کوتاهی نمی‌کنیم و در این زمنیه آمادگی همکاری با سازمان‌ها و نهادهای متولی را داریم.

تسنیم

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت