پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 خرداد 1395 ساعت 20:03:: شناسه خبر: 3079

دادستان شهرستان چرام:

شنای مختلط زن و مرد در چشمه بلقیس/ این قدرت راداریم که چشمه بلقیس را تعطیل کنیم/احشام داخل شهرجمع اوری شود

دادستان چرام گفت:ما این قدرت را داریم که چشمه بلقیس تعطیل شود و کسی نیاید بهتر از این وضع موجود است که بیاید و اینجور قضاوت کند انتظار هست شهرداری احساس مسئولیت کند و وقتی پول می گیرد امنیت باغ را هم تامین کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 جلسه ساماندهی باغ چشمه بلقیس و جمع آوری احشام در سطح شهر چرام با حضور دادستان شهرستان و فرماندهی نیروی انتظامی و سایر مسئولان در شهرداری چرام برگزار شد.

می توانیم چشمه بلقیس راتعطیل کنیم!

احمد مولایی دادستان شهرستان چرام در این نشست با انتقاد از وضعیت شنا کردن عده ای در حوض چشمه بلقیس چرام و اینکه گردشگرانی از مناطق مختلف می آیند   گفت:شنا کردن در استخر باغ چشمه بلقیس خیلی زننده است و زن و مرد در کنار هم شنا می کنند.

وی افزود :متاسفانه عده ای با همان وضعیتی که در استخر شنا می کنند موقع بیرون آمدن میان مردم و مردمی که برای استراحت نشسته اند راه می روند که موجب سلب آسایش مردم و هنجارشکنی می شود.که تذکرات را هم قبول نمی کنند.

دادستان چرام با اشاره به اینکه استخر شهرستان در نزدیکی همین باغ تعطیل شده است بیان کرد: با توجه به اینکه چشمه بلقیس نزدیکترین جای تفریحی به شهرستان های همجوار و استان خوزستان است اما از لحاظ فرهنگی هم جای تاسف است که در این باغ عده ای ورق بازی و صدای ضبط صوت هم با صدای بلند مزاحم گردشگران می شوند.

مولایی با اشاره به این که با این کارها قضاوت مردم و نگاه آنها به باغ چشمه بلقیس عوض خواهد شد بیان کرد: ما  یکبار ظهر  به چشمه بلقیس رفتیم که با توجه به وضعیت موجود در آن پشیمان شدیم و شهرداری باید تلاش کند که این مشکل را حل کند، تا آبروی شهرستان چرام خدشه دار نشود.

دادستان چرام تاکید کرد:ما این قدرت را داریم که چشمه بلقیس تعطیل شود و کسی نیاید بهتر از این وضع موجود است که بیاید و اینجور قضاوت کند انتظار هست شهرداری احساس مسئولیت کند و وقتی پول می گیرد امنیت باغ را هم تامین کند.

وی با اشاره به کمبودهای موجود در باغ گفت:حتی یک تابلویی که جهت قبله را هم نشان بدهد نیست و جای نمازخانه و مهر و فرشی برای نماز خواندن وجود ندارد و لازم است چنین کارهایی انجام شود.

احمد مولایی  با اشاره به یکی از معضلات باغ چشمه بلقیس گفت:کباب درست کردن در زیر درختان موجب مزاحمت برای دیگران و همچنین خشک شدن درختان می شود که لازم است از لحاظ فرهنگی با نصب تابلوها و نوشته هایی تلاش کنیم که این معضل حل شود.

وی با اشاره به وضعیت حوض چشمه بلقیس و خطرات احتمالی آن گفت:فنس زده شود اما زیبایی حوض را هم بهم نزند و عمق حوض زیاد و خطرناک است که اگر مشکلی پیش بیاید شهرداری مقصر است حتی اگر کسی شنا هم نکند شهرداری برای محافظت حتما می بایست فنس دور حوض چشمه بلقیس بکشد.

دادستان چرام گفت:ما این آمادگی را داریم در خصوص مقررات قانونی مواردی را در اختیارتان قرار دهیم تا به صورت بنر یا نوشته در چشمه بلقیس و در دید عموم نصب گردد.

وی بیان کرد:با شناگران در حوض چشمه بلقیس برخورد شدید می کنیم که حتی صدای آن در شهرستان بیاید و از همین امروز شهرداری کارهای خود را انجام دهد.

احشام داخل شهر جمع آوری شود

 مولایی با اشاره به اینکه هیچکدام از پیشنهادات ارائه شده در خصوص جمع آوری احشام چرام در این نشست به درد نمی خورد گفت:جریمه ها یک حد نهایی هزینه ۵۰۰هزار تومانی دارد و چه معنی دارد که هنوز در جمع کردن مرغ شهر چرام مانده ایم.

وی افزود:وظیفه شبکه بهداشت و دامپزشکی و شهرداری چیست؟اگر دامپزشکی شعارش این است که موجودات داخل شهر ایجاد مریضی می کنند راهکار بدهند و لازم است هم دامپزشکی و شبکه بهداشت در بحث  جمع آوری مرغ داخل شهر فعالتر شوند.

دادستان چرام با اشاره به تجربه جمع آوری جوشکاران داخل شهر چرام گفت:به جوشکاران بعداز یک هفته مهلت دادیم که جمع آوری کنند و دستور پلمپ دادیم که به التماس افتادند و ۶ ماه به آنها فرصت دادیم که بیرون شهر بروند .

وی در خصوص جمع آوری احشام در سطح شهر چرام گفت:باید انقلابی عمل کنیم و پیشنهاد ما این است که در وهله اول تعهد بگیریم که سلب آسایش برای مردم نکند و ظرف ۲۰ روز مهلت جا به جایی یا فروش بدهیم .

مولایی تاکید کرد:اگر قرار بود جابه جایی احشام با تذکر حل شود تاکنون حل شده ضمن اینکه ابتدا لازم است جای نگهداری هم تامین شود و بعد انتقال داده شود.

صبح خرد

نظرات

  1. حسين گفت:

    درود و سلام بر اقتدار و صلابت آقای مولایی

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت