پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 07 اردیبهشت 1397 ساعت 20:02:: شناسه خبر: 35197

مخالفت امام جمعه موقت تهران با افزایش حقوق کارکنان وزارت جهاد کشاورزی

امام جمعه موقت تهران گفت:اگر منابع مالی مطمئنی وجود ندارد چرا بی‌جهت وزیر جهاد کشاورزی درخواست افزایش ۵۰ درصدی حقوق می‌کند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های خود با تشریح شاخص مؤثر بر اقتصاد ایران عنوان کرد: سیاست‌های تأمین مالی دولت نقش بسیار مؤثری می‌تواند در شرایط امروز کشور داشته باشد چرا که متأسفانه بدون نگاه به درآمدهای واقعی هر روز شاهد افزایش هزینه‌های کشور به ویژه در بخش جاری هستیم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد به نامه وزیر جهاد کشاورزی به معاون اول رئیس‌جمهور  اشاره و ابراز تأسف کرد که نامه حجتی برای جهانگیری بسیار تکان‌دهنده است. این باعث تأسف است که قوا در افزایش حقوق‌ها و دستمزدها از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

ابوترابی‌فرد در ادامه این مطلب گفت: آقایان دستگاه‌های قوا! کشور توان افزایش حقوق و دستمزدهای شما را ندارد با صراحت می‌گویم که یکی از دلایل جدی مشکلات جامعه کارگری افزایش بی‌ضابطه حقوق و دستمزد در کشور است.

وی بر همین خطاب به مسئولان دستگاه‌های اجرایی اضافه کرد:‌اگر درآمدهای پایدار دارید متناسب با ارزش کار نیروهای خود حقوق و دستمزد تعریف و تعیین کنید. اگر منابع مالی مطمئنی وجود ندارد چرا بی‌جهت وزیر جهاد کشاورزی درخواست افزایش ۵۰ درصدی حقوق می‌کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: برخی دستگاه‌ها نیز نسبت به افزایش حقوق خود اقدام کرده‌اند در واقع این‌ها حوزه‌هایی هستند که سطح درآمدشان بسیار بالاتر از کارکنان دولت است.

«جالب است می‌آیند و هزینه تعیین می‌کنند و بعد از بانک مرکزی استقراض می‌کنند، اما باید بگوییم استقراض دولت از بانک مرکزی سم مهلکی برای اقتصاد ملی است و این یعنی تنش‌های بازار ارز، کاهش منابع بانک‌ها برای تزریق به تولید ملی و افزایش شاخص پولی و همچنین نرخ رشد حجم پولی هم افزایش خواهد یافت.»

ابوترابی‌فرد همچنین یادآور شد: دلارهای نفتی را به بانک مرکزی می‌فروشیم و بعد دارایی‌های خارجی بانک مرکزی را افزایش می‌دهیم این‌ها روند درستی نیست. شاخص سیاست اعتباری، سود سپرده و تسهیلات، شاخص بسیار مهمی است و نقش مهمی را در اقتصاد کشور ایفا می‌کند. در واقع این شاخص می‌تواند بسیاری از مسائل اقتصادی کشور را حل و آینده‌نگری کند.

وی همچنین یادآور شد: نمی‌شود بودجه کشور را تنظیم و به مجلس ارائه کند و بعد هم مجلس آن را تصویب کند بلکه باشد چهره‌های سالم و نخبه مجلس هم در میدان باشند و مشورت دهند و نقشه راهبردی کشور را باید دولت و مجلس با هم تبیین کنند. لذا شاخص سیاست ارزی کشور متأثر از این سیاست‌ها است که باید اصلاح شوند.

امام جمعه موقت تهران همچنین شاخص سهولت در فضای کسب و کار را از دیگر توصیه‌های مهم برای برون‌رفت التهابات ارزی کنونی خواند و تصریح کرد: سهولت فضای کسب و کار یعنی پاسخ به رهبر برای استحکام تولید ملی و فراهم آوردن بستر اشتغال در کشور و همچنین پاسخ به مشکلات جامعه کارگری، در واقع این مؤلفه می‌تواند باعث کاهش هزینه تولید و قدرت رقابت‌ با کالاهای داخلی باشد.

ابوترابی‌فرد در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه رتبه‌های ما در حوزه‌های ذکرشده مناسب نیست و باید نسبت به اصلاح رفتارهایمان در حوزه تولیدی همت کنیم چرا که بر اساس آمارها از بین ۱۸۳ کشور، ایران دارای رتبه ۱۲۹ است ما باید جزو کشورهای نخست در حوزه سهولت فضای کسب و کار باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید در برابر تکانه‌های قبل و گذشته با قدرت بایستیم، گفت: در این زمینه باید فضای کسب و کار را برای کارآفرینان و نیروهای خبره ایجاد کنیم.

وی در بخش پایانی خطبه‌های خود ضمن تشکر از زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج) که امروز صلابت و اقتدار ایران را در حوزه‌های امنیتی و نظامی به رخ جهانیان کشیده‌اند، عنوان کرد: از پلیس و نیروی انتظامی که نماد اقتدار خواستار امنیت کشور است و در واقع مورد احترام و تکریم ایران است نیز باید تشکر کرد چرا که این امنیت مثال‌زدنی کشور دستاورد اقتدار پلیس مؤمن و وفادار است. پلیس می‌داند که یکی از ارکان کلیدی جایگاه فاخر این نهاد امنیتی کشور قانون‌مداری است لذا همچنان نیروهای وفادار انتظامی شایسته است نسبت به انجام وظایف و نقش قانونی خود زیباترین رفتار برآمده از عمل صالح را به نمایش بگذارند و همچنان عزت دیگری خلق کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت