پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 خرداد 1397 ساعت 11:03:: شناسه خبر: 36253

کهگیلویه و بویراحمدی‌ها مظلوم‌ترین زوار اربعین حسینی

راهپیمایی اربعین موجب خشم دشمنان اسلام شده و آن‌ها از چنین همایش بزرگ جهان تشیع هراس دارند چرا که وحدت مسلمانان و حضور آن‌ها در کنار یکدیگر فضا را به شدت علیه و به ضرر آن‌ها کرده است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

راهپیمایی اربعین از چند سال پیش به ابتکار جمهوری اسلامی به صورت گسترده کلید خورد و امروزه در دنیا به عنوان بزرگترین همایش مردمی شناخته می‌شود.

راهپیمایی اربعین موجب خشم دشمنان اسلام شده و آن‌ها از چنین همایش بزرگ جهان تشیع هراس دارند چرا که وحدت مسلمانان و حضور آن‌ها در کنار یکدیگر فضا را به شدت علیه و به ضرر آن‌ها کرده است.

از کشور ایران اسلامی هر ساله حضور میلیونی مردم را از سراسر کشور شاهدیم که از استان کهگیلویه و بویراحمد هم تعداد زیادی زائر حرم حسینی راهی مراسم اربعین می‌شوند.

حضور کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در همایش اربعین فقیر و غنی نمی‌شناسد

مردم استان از نقاط مختلف و از اقشار گوناگون از شهری گرفته تا روستایی و عشایری در این راهپیمایی عظیم مردمی شرکت می‌کنند که در بین آن‌ها از فقیر و غنی حضور دارند.

سال گذشته حرکت اربعین در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار گسترده‌تر از سال‌های قبل بود به طوری که تعداد موکب‌ها در کهگیلویه و بویراحمد چهار برابر سال ۹۵ شد.

در همین خصوص نظرپور مسؤول ستاد عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سال ۹۵ کلا تعداد ۷ موکب داشتیم همراه با کمک یک میلیارد تومانی که این رقم‌ها در سال ۹۶ افزایش چشمگیری داشت.

افزایش چشمگیر کمک‌های مردمی

مسؤول ستاد عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال ۹۶ تعداد موکب‌ها در استان ما چهار برابر شد به نحوی که ۲۷ موکب با کمک ۸ میلیارد تومانی مردم اعم از نقدی و غیر نقدی داشتیم که نشان دهنده عشق و ارادت مردم به امام حسین و اربعین حسینی است.

به گزارش فارس این افزایش تعداد موکب در استان که به یکباره از ۷ به عدد ۲۷ و کمک‌ها که از میزان یک میلیارد تومان به ۸ میلیارد تومان در فاصله یک سال می‌رسد نشانگر این است که مردم به وظیفه خود عمل کرده‌اند و اکنون نوبت مسؤولان است که آن‌ها هم از خود برای امام حسین(ع) و اربعین مایه بگذارند.

نظرپور به آمار خیره کننده دیگری هم اشاره کرد که در اربعین سال گذشته در تعداد ۲۷ موکب استان به تعداد سه میلیون و ۲۶۰ هزار نفر در چهار وعده صبح و ظهر و عصرانه و شام پذیرایی شدند.

زوار کهگیلویه و بویراحمدی بی سرپناهند

به گزارش فارس اما در اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد در مرز خوزستان بیش از سایر استان‌ها مشکلات دارد به نحوی که زوار امام حسین به مانند سایر استان‌ها سرپناهی در گرمای سوزان خوزستان برای استراحت ندارند.

همه استان‌ها با کمک مسؤولان و همیاری مردم مکانی برای زوار خود ساخته‌اند اما استان کهگیلویه و بویراحمد به مانند همه کارهای عقیم خود در این مبحث هم حرکت و تلاشی نداشته است.

نظرپور در این زمینه اظهار کرد: در سال گذشته با پی‌گیری‌هایی که صورت گرفت زمینی به مساحت یک هکتار در اختیار استان ما قرار دادند که باید در آن زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم.

وی گفت: خورستان استانی گرمسیری و با گرمای سوزان است و تا چندین سال دیگر هم اربعین در فصل گرما قرار دارد و نمی‌توان دیگر در چادر و مکان‌های موقت از زوار امام حسین پذیرایی کرد.

مسؤول ستاد عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حتی برخی استان‌ها مثل خراسان جنوبی که نیمی از مردم آن از اهل تسنن هستند از ما جلوترند در حالی که ما استانی ۱۰۰ درصد شیعه هستیم.

جایی که مسؤولان دم از بی‌پولی می‌زنند

نظرپور که از نوع حمایت مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کمک و حمایت از همایش اربعین گلایه‌مند بود در حضور استاندار و امام جمعه این گونه بیان کرد که در استان ما برای همه کار و همه چیز پول هست اما وقتی نام اربعین و چنین برنامه‌هایی به میان می‌آید پول و بودجه نیست!!.

به گزارش فارس به غیر از مشکلی که در این خصوص وجود دارد و مسؤولان استانی باید اهمال و سهل‌انگاری را در این یک مورد کنار بگذارند مشکلات دیگری در خصوص حضور زوار اربعین از این استان وجود دارد.

مشکل دیگر به اقدامات خودسرانه برمی‌گردد که بسیاری افراد خارج از دایره حج و زیارت در این گردهمایی شرکت می‌کنند و حتی ادارات دولتی هم قانون را تمکین نمی‌کنند.

مشکلی بزرگ در اعزام زوار/دولتی‌ها هم قانون را دور می‌زنند

رحمان فاضلی مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در بحث اربعین و این همایش بزرگ مردمی حج و زیارت مسؤولیت کمیته اعزام را بر عهده دارد.

وی گفت: مشکل این است که افرادی علی‌رغم تاکیدات صریح  قانونی که همه زیارت‌ها باید از سوی حج و زیارت ساماندهی شود از طریق دیگران و با عنوان زائربر اقدام به اعزام می‌کنند.

این مسؤول زائربرها را فاقد قراردادهای امنیتی دانست و گفت: نوع خدماتی که هم ارائه می‌شود ضعیف است و بیش از ۹۷ درصد از سوانح در اربعین مربوط به آن‌هاست.

به گزارش فارس؛ این مشکل تنها به افراد عادی و اشخاص حقیقی برنمی‌گردد که متاسفانه ادارات دولتی در استان کهگیلویه و بویراحمد هم قانون را رعایت نمی‌کنند.

بنا به گفته رحمان فاضلی مدیرکل حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد، ادارات دولتی هم به جای اعزام کارکنان و کارمندان خود به اربعین زیر پوشش حج و زیارت قانون را دور می‌زنند و آن‌ها را از طریق زائربرها به همایش اربعین می‌فرستند.

این در حالیست که بنا به گفته فاضلی در استان کهگیلویه و بویراحمد تعداد ۸ دفتر مجاز زیارتی وجود دارد که در موسم اربعین تعدادی دفتر موقت هم برای ارائه خدمات و ثبت‌نام زوار دایر می‌شوند و کار اعزام را در عرض تنها یک هفته انجام می‌دهند.

استاندار به غیر از سایر مسؤولان می‌اندیشد

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که برخی کم کاری‌ها از سوی دستگاه‌های مختلف در استان دیده می‌شود اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد معتقد است که اگر توانستیم انقلاب را در روزهای سخت پیش ببریم به دلیل تاثیر قیام اباعبدالله در کشور بوده است.

علی‌محمد احمدی خطاب به مسؤولان استانی تاکید دارد که همه باید هر چه در توان داریم برای این کار بگذاریم چرا که دنیا با نداشته‌های خود در حال تولید ثروت و امنیت است و ما داشته‌هایی مثل اباعبدالله( ع) و نجف و کربلا و اربعین داریم.

وی در زمینه برنامه اربعین این گونه تاکید کرد که باید برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم و همه دستگاه‌ها بلا استثنا پشت موضوع باشند.

به گزاش فارس؛ با وجود حرکت‌های خودجش مردمی و افزایش تعداد موکب‌ها و افزایش کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم در برپایی مراسم اربعین و افزایش و رشد چشمگیر تعداد زوار اربعین در کهگیلویه و بویراحمد؛ مسؤولان هم باید به وظیفه خود عمل کنند و با حضور فیزیکی خود در صحنه و اختصاص بودجه و اعتبارات دین خود را ادا کنند.

====================

گزارش از داریوش بهنیازاده

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت