پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 تیر 1395 ساعت 10:04:: شناسه خبر: 3653

مدیراداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه خبرداد:

دستگیری باند حفاری اشیای عتیقه دربخش دیشموک

سیاوش زمان بابیان اینکه دردوسال مسیولیت خود ۵۲گروه حفاری غیرمجازدستگیرنموده ازتحویل این گروه به مقامات قضایی خبرداد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیر اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه از دستگیری و انهدام یک تیم حفاری اشیای عتیقه در بخش دیشموک خبر داد .

به گزارش صدای جنوب،سیاوش زمان افزود:این تیم با خود دستگاهی همراه داشتند که هر گونه حفاری و کاوش جهت کشف اشیاء عتیقه را در سایتهای مختلف تاریخی امکان پذیر می ساخت.
زمان گفت: بر اساس اطلاعات واصله مبنی بر احتمال حفاری در یکی از بخش های دیشموک و قلعه رییسی ، موضوع در دستور کار یگان حفاظت اداره قرار گرفت و با انجام اقدامات لازم و با در نظر گرفتن مسائل حفاظتی و مراقبتی ، مسیرهای تردد احتمالی حفاران تحت پوشش قرار گرفت که خوشبختانه با تلاش و همکاری بی وقفه مامورین یگان حفاظت و پرسنل محترم نیروی انتظامی پاسگاه اسفندان ، در نزدیکی یکی از روستاهای بخش دیشموک تمامی افراددستگیر شدندو از هر گونه اقدام مجرمانه در این خصوص جلوگیری بعمل آمد .
وی گفت: لازم میدانم از زحمات کلیه این عزیزان بخصوص فرماندهی محترم پاسگاه تقدیر و تشکر نمایم.

زمان تاکیدکرد:حفاری با هر وسیله ای به قصد بدست آوردن اشیاء عتیقه و آثار تاریخی مطلقاً ممنوع و جرم محسوب می شود و در صورت مشاهده چنین جرایمی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قاطعانه با افراد متخلف و همچنین افرادی که اقدام به حمل و نقل ، خرید و فروش و استفاده از دستگاه فلزیاب می نمایند برخورد خواهد نمود.

سیاوش زمان بابیان اینکه دردوسال مسئولیت خود ۵۲گروه حفاری غیرمجازدستگیرنموده ازتحویل این گروه جدید به  مقامات قضایی خبرداد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت