پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 12 تیر 1395 ساعت 00:04:: شناسه خبر: 3833

مشروح سخنان ائمه جمعه استان خوزستان درخطبه های نمازجمعه/تقدیر ازحضورمردم درراهپیمایی روزجهانی قدس

مردم شهرهای مختلف خوزستان پس از راهپیمایی روز جهانی قدس جهت اقامه نماز در مصلی های نمازجمعه حضور یافتند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نمازدشمن شکن جمعه درسراسر استان خوزستان برگزاروائمه جمعه برای مردم سخنرانی کردند.


آیت الله جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز:

ما در شکست ها و پیروزی ها در کنار عراق،سوریه،یمن و لبنان باقی خواهیم ماند و امیدواریم هرچه زودتر در مصاف با دست پروردهای صهیونیست ها پیروز شوند.

وهابی های سعودی از خود اراده ای ندارند بلکه مجری اوامر امریکا و اسرائیل هستند ولی آنها بدانند که در این مصاف نابرابر ما در کنار مظلومان خواهیم ماند.

ما از اتحاد صهونیست ها و استکبار ترسی نداریم باور ما این است که پیروزی با جبهه حق است و این بشارت را حضرت امام داده است که روزی اسلام تمام سنگرهای دنیا را فتح خواهد کرد.

اخباری که از جنایات آل سعود دریمن و آل خلیفه در بحرین به گوش می رسد جنایات اسرائیل در فلسطین را تحت شعاع خود قرار می دهد و این خسارت بزرگی است.

دنیا بداند که سیاست قتل،شکنجه و تخریب خانه کماکان در فلسطین ادامه دارد اسرائیل هنوز هم هوای از نیل تا فرات دارد ولی به شما بشارت بدهم انچه اسرائیل را زمین گیر کرد انقلاب امام خمینی بود.

روابط تل آویو و آنکارا را محکوم می کنیم این کار ترکیه خیانت و از پشت خنجر زدن است همین سیاست های غلط اردوغان باعث شده یکی از ناامن ترین کشورهای منطقه ترکیه شود.


️امام جمعه هندیجان:

روز قدس روزی است که مسلمانان به مهمترین فریضه الهی عمل می کنند

حجت الاسلام شمیل پور در خطبه های نماز جمعه امروز: روز قدس روز حیات اسلام است
اسرائیل هیج جایی در جهان ندارد
حمایت و دفاع از فلسطین دفاع از اسلام است و یک فریضه است
امروز سیاست اصلی رژیم غاصب غلبه بر منطقه است
روز قدس روزی است که مسلمانان به مهمترین فریضه الهی عمل می کنند
ما با مشت های گره کرده بینی رژیم کودک کش را به خاک می مالیم.



حجت الاسلام والمسلمین طواف امام جمعه بهبهان

️مسجدالاقصی جایی است که پیغمبر از آن به معراج رفتند

خداوند در قرآن خطاب به بنی_اسرائیل فرمود : شما دوبار در زمین فساد خواهید کرد و گردنکشی میکنید و در هر وعده ای عذاب خواهید شد.

فساد دوم را که انجام میدهید و وعده دوم فرا رسید این قدر غم بار میشوید که از صورت و وجه تان مشخص است .

داخل مسجد میشوند و شما را از بین میبرند (منظور مسجد الاقصی است)

قرآن میفرماید : یهود دچار پراکندگی است و هیچ گاه دور هم جمع نمیشوند تا قیامت دشمنی میکنند.
حجت الاسلام والمسلمین طواف ادامه داد :

احتمال زیاد چهارشنبه عید فطر است که با این احتساب رمضان امسال ۲۹ روز است.
نماز عیدفطر در کنار امامزاده حیدر( ع )برگزار میشود . از همه هیات ها دعوت میشود . البته اجباری نیست.

میزان زکات فطریه با توجه به میانگین قیمت های مختلف گندم در شهرستان ۱۴۰۰ تومان است که هر نفری ۳ کیلو یک سال سرجمع ۴۲۰۰ تومان باید بپردازد.

کسانی که حساب سال ندارند و میخواهند احتیاط کنند و خمس بپردازند حدود ۱۰۵۰ تومان باید بپردازند.

کسانی که میخواهند برنج پرداخت کنند ۴۰۰۰ تومان حد متوسط ۳ کیلو برنج سرجمع هر نفر ۱۲۰۰۰ تومان جهت زکات_فطریه و ۳۰۰۰ تومان آن خمس باید بپردازند. البته برنج واجب نیست.

کفاره مریض ( پیرمرد ، پیرزن یا فرد بیمار ) هر روز قیمت نان خشک یک کیلو نان که جمعا ۱۷۰۰ تومان میشود روزانه باید بپردازند . برای مریض آرد و برنج و یا خرما هم میشود پرداخت کرد .

کسانی که میخواهند زکات_فطریه پرداخت کنند باید تاقبل از عید پرداخت و یا کنار بگذارد و کسانی هم که مریض هستند نیازی به پرداخت فطریه نیست .

انداختن فطریه در صندوق مانعی ندارد اما کسانی که صندوق را جمع آوری میکنند باید با روحانیت هماهنگی کنند که ان شاء الله مشکلی پیدا نشود.


حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان در پایان راهپیمایی روزقدس مسجدسلیمان در جمع نمازگزاران نماز جمعه با اشاره به برپایی  هیات های مذهبی در نقاط مختلف کشور گفت:برپایی مراسمات مذهبی و هیات ها به کشورهای همسایه مان هم سرایت  کرده و  پادشاهان بحرین از اینکه تصاویر امام(ره) و رهبری در هیات های مذهبی این کشورنصب شده معترض و عصبانی هستند .

وی با بیان اینکه باید روی آرمان های اسلامی مان ایستادگی کنیم افزود: ملتی که چندهزار کیلومتر دور تر از فلسطین است در میدان داری و افتخار آفرینی آماده تر از همه کشورهای مسلمان است و دیگر کشورها از ما الگوبرداری می کنند و روحیه مقاومت و استکبار ستیزی مان بیش از گذشته در پیکر نیمه جان بشریت دمیده می شود.

امینی اظهار داشت: از حدود هفتاد سال پیش در یک توطئه مرموز وپیچیده سران سلطه جو  و دغل باز یهودی که پشت پرده سازمان ملل و بانک های بین المللی  هستند   پروتکل هایی را نوشتند و نوک پیکانشان حمله و تهاجم به دین اسلام بود و با حمایت انگلیس خبیث و فرانسه و آمریکا  سعی بر تشکیل خاورمیانه جدید با محوریت اسرائیل داشتند  اما با هوشیاری ملت ایران و بصیرت رهبر معظم انقلاب خاورمیانه آنها دقیقا در نقطه عکس محقق شد و منطقه ای بیدار و مقاوم با محوریت ایران اسلامی تشکیل شد.

امام جمعه مسجدسلیمان عنوان داشت: خوشبختانه مردم ما هر ساله هوشمندانه تر به میدان می آیند, مردم به روز  قدس به عنوان یک مناسبت تکراری نگاه نمی کنند بلکه روز قدس  را روز اسلام و روز مسلمین می دانند  و  روز قدس روز بزرگداشت اولین قبله عالم اسلام و روز مقابله جبهه حق مقابل جبهه باطل است.

حجت الاسلام امینی تاکید کرد: جبهه عربی اسرائیلی   دولت های منافق منطقه مانند آل سعود با سران اسرائیل تعامل می کنند و با بی شرمی تمام رسما پول و سلاح به اسرائیل می دهند اما به فضل خدا شیعه و سنی و  عرب و عجم متحد و بیدار شده اند و تحت تاثیر تحلیل های انجرافی قرار نمی گیرند.

وی افزود: دنیا فهمیده که تنها را نجات راه مقاومت در برابرجبهه های کفر و نفاق است.

نماینده ولی فقیه در مسجدسلیمان با اشاره به تلاش گروهک ها تروریستی برای ایجاد نا امنی درکشور گفت:  از  وزارت اطلاعات و نیروهای نظامی و انتظامی مان تشکر می کنیم که در این چند روزه دهها گروه تروریستی را در شرق و غرب ریشه کن کردند و  آرزوی برهم زدن امنیت کشورمان را بردلشان نهادند.

امینی اظهارداشت:ازسران سه قوه می خواهیم ازمسئولان حوزه امنیتی مان الگوبرداری کنند و اقتصاد را درمان کنند وآنگونه ای که در خور شان شعار سال است  برای اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل کنند.

امام جمعه مسجدسلیمان در رابطه با برکناری روسای برخی  بانک ها بدلیل دریافت حقوق های نجومی گفت: ازرئیس جمهور تشکر می کنیم که در یک اقدام عادلانه و قاطعانه مدیران بانک هایی که حقوق های نامتعارف می گرفتند را برکنار کردند ,قطعا ملت ما از چنین اقدامات عادلانه ای تشکر می کنند.

حجت الاسلام امینی در رابطه بابرخی مسائل فرهنگی شهرستان تصریح کرد: باید همه دست به دست هم دهیم و برخی سنت های غلط  که در ایل و تبارمان رواج دارد را کنار بگذاریم. هزینه هایی که برای مراسمات فاتحه خوانی می  شود را در مسیر آموزش,بهداشت,مساجد و امور فرهنگی هزینه کنیم چراکه چنین سنت هایی درشان پایتخت فرهنگی ایل بختیاری نیست.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ضمن تقدیر از تلاش های نماینده شهرستان در مدت زمان آغاز فعالیت وی گفت:نماینده شهرستان در همین مدت کوتاه تلاش هایی را برای توسعه کشاورزی منطقه مان انجام دادند و تشکر می کنیم که اولین سفر استاندار جدید را به منطقه زیلایی  مسجدسلیمان اختصاص دادند.

وی گفت: از تلاش ها وپیگیری های نمایندگان پیشین شهرمان که تلاش خود را برای رفع مشکلات انجام دادند تقدیر و تشکر می کنیم.

حجت الاسلام امینی با تاکید بر اینکه همه ما باید بمانیم و شهرمان را آباد کنیم عنوان داشت: سرمایه داران بختیاری مان باید بیایند و در صنایع پایین دستی شهرمان سرمایه گذاری کنند و برای جوانان مان اشتغال ایجاد کنند. 


 امام جمعه کارون؛

روز قدس،روز بسیار مهمی برای اسلام است/ به کسانی که به امت اسلامی خیانت کردند شعار خواهیم داد

حجت الاسلام و المسلمین خضیراوی گفت:سرزمین فلسطین سرزمین مسلمانان است، ما یک وظیفه شرعی نسبت به این روز داریم و با شعارهای کوبنده علیه استکبار جهانی و رژیم اشغالگر قدس و کسانی که به امت اسلامی خیانت کردند شعار خواهیم داد.


 حجه الاسلام والمسلمین موسوی ،امام جمعه شهرستان آغاجاری ضمن تشکر از روزه داران و نمازگزاران جمعه جهت شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس در خطبه های این هفته نمازجمعه ابراز داشتند
روز جهانی قدس میراث ماندگار و گرانبهای امام راحل ره میباشد .
ایشان که اهم محوریت خطبه های خود را بر موضوع تقارن روز جهانی قدس و هفته حقوق بشر آمریکایی ، ایراد فرمودند گفتند؛در بازخوانی جنایات و اعمال نانجیبانه استکبار جهانی در چنین هفته ای /۶ تا ۱۲ اردیبهشت ماه /تجلی حقوق بشر آمریکایی نمود پیدا می کند ، ترور نافرجام مقام معظم رهبری در ۶ تیر ماه ، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله بهشتی و یارانش در هفتم تیر ماه ، بمباران وحشیانه شیمایی منطقه سردشت در جنگ هشت ساله به تاریخ هشتم تیر ماه ، تصویب عملیات آژاکس توسط آمریکا در راستای کودتای ۲۸مرداد در دهم تیر ماه ، حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران و کشتار مظلومانه انسان های بی گناه در دوازدهم تیرماه فقط جنایات آمریکا در این هفته از تیرماه اوایل انقلاب بوده که مقام معظم رهبری سال گذشته در جمع مسولان قوه قضاء پیشنهاد کردند خوب است این هفته یعنی ششم تا دوازدهم تیر را هفته حقوق بشر آمریکایی بنامیم و اینها همه برگه های تاریخ دولتی ست که ادعای حقوق بشر دارد.

ایشان ادامه دادند؛
در تقویم حقوق بشر آمریکایی جزء تهاجم ، جنایت ، خیانت و و خون ریزی و خلف وعده چیزی به چشم نمی خورد ، اما جای تعجب دارد چگونه عده ای با اینهمه ادله و اسناد ثابت شده در تاریخ آمریکا ، ساده لوحانه دم از ارتباط با این استکبار بزرگ می زنند.
مگر نه این است که جنگ تحمیلی هشت ساله علیه کشور ، ترور شخصیت های وارسته نظام ، شهادت مأموران انتظامی و امنیتی ما و تحریم های ظالمانه که همه خلاف عرف و عدل و قانون است ، دست مایه آمریکا برای ما می باشد ، پس چرا از تاریخ درس نمی گیریم.

خطیب نمازجمعه آغاجاری که در جمع عظیم نمازگزاران روزه داری که در راهپیمائی روز جهانی قدس شعار اعلام انزجار از ظلم و ظالم ، سخن می گفتند به صراحت تمام و قاطعانه بیان کرد ؛
عده ای در شرایط پسابرجام قصد سرپوش نهادن بر جنایات آمریکا را دارند و به دنبال نقاب میش زدن بر چهره گرگ صفت آمریکا هستند در حالیکه تجربه به ما ثابت کرده است آمریکا قابل اطمینان نیست.

حجه الاسلام والمسلمین موسوی که تمام تلاش امروزش معطوف بر معرفی چهره واقعی مادر استکبار بود ، ادامه داد؛
امروزه شاهد هستیم دشمن لبخند رضایت میزند و خوشحال از خلف وعده خود در مسئله برجام است در حالی که مقام معظم رهبری بارها کتبا و شفاها نسبت به بد عهد بودن آمریکا وغیر قابل اعتماد بودن آن به مسولین هشدار میدادند و میفرمودند مخالف مذاکره نیستیم ولی راه را بر بد عهدی آمریکای بد عهد ببندید که متاسفانه این مساله به این مهمی محقق نشد ، و اگر امروز کسی قصد تغییر و تطهیر چهره خبیثانه آمریکا را دارد که دارند وبخواهند نقاب میش بر چهره آمریکای گرگ صفت بپوشانند، بهترین خدمت را در جبهه استکبار و مصداق ضربه زدن به مسیر و خون شهدا و آرمان های اسلام و انقلاب است.

وی افزود؛ آمریکای پشت میز مذاکره ظاهری متفاوت از باطن ذاتی اش نشان میدهد که در واقع حقیت آمریکا همان کشتار های بیرحمانه داعش و آوره و کشته و زخمی شدن میلیون ها انسان میباشد امروز می بینیم هنوز تحریمی برداشته نشده است ، دنبال ادعاها و خواسته های جدیدی هستند و مرتب ملت ایران را متهم به جنایات بدیهی الوجود خودشان میکنند.
ایشان در ادامه خطبه دوم با برشماری خواص مهم روز جهانی قدس ، این ویژگی‌ها را چنین برشمردند/
۱- روز قدس ، نماد دفاع از مظلوم است و هر کجای دنیا مظلومی باشد دفاع از او بر شیعه امام زمان عجل الله واجب است.چرا که امام امت فرموند روز قدس اختصاص به قدس و فلسطین ندارد بلکه روز دفاع از مظلوم در مقابل ظالم است
۲-روز قدس ، اعلام ایستادگی در مقابل جبهه استکبار جهانی ست.موضع ما نسبت به استکبار صریح بوده و کمترین کار ما همین اعلام انزجار لسانی است. و این ایستادگی سفارش در جاهای مختلف قران کریم از جمله سوره شوری آیه ۳٠ میباشد
إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَهُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّهِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ
ﺑﻰ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﺎ ﺧﺪﺍﺳﺖ ؛ ﺳﭙﺲ [ ﺩﺭ ﻣﻴﺪﺍﻥ ﻋﻤﻞ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﺣﻘﻴﻘﺖ ] ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﺖ ﻭﺭﺯﻳﺪﻧﺪ ، ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺎﺯﻝ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ [ ﻭ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ : ]ﻣﺘﺮﺳﻴﺪ ﻭ ﺍﻧﺪﻭﻫﮕﻴﻦ ﻧﺒﺎﺷﻴﺪ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺘﻰ ﻛﻪ ﻭﻋﺪﻩ ﻣﻰ ﺩﺍﺩﻧﺪ ، ﺑﺸﺎﺭﺕ ﺑﺎد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت