پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 تیر 1395 ساعت 23:04:: شناسه خبر: 4238

حاشیه های سفروزیرصنعت معدن وتجارت به کهگیلویه وبویراحمد

محمدرضا نعمت‌زاده از مدیریت حساب‌شده و درایت استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نیکی یاد کرد و گفت که انسجام بسیار خوبی در این استان حاکم شده که به آینده آن بسیار امیدوار هستم.

 پایگاه خبری صدای جنوب:

اعلام کاندیداتوری عدل هاشمی در بویراحمد، سن و سال وزیر صنعت، حساسیت روی کلمه ” کهگیلویه بزرگ”، گلایه سیف در هیئت دولت، جای خالی تاجگردون، ناجی کهگیلویه و بویراحمد بعد از خدا، دیدگاه جالب خادمی در مورد سفر رهبری و هاشمی رفسنجانی،عدم مراجعه وزیربه جایگاه مدیران کهگیلویه،سفرهوایی به چرام وگچساران ازجمله حواشی نشست امروز نعمت‌زاده در یاسوج ودهدشت بود.

به گزارش صدای جنوب، سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کهگیلویه و بویراحمد و شرکت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان مانند دیگر جلسات مهم حاشیه‌هایی داشت که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

این نشست با حضور ۲ تن از اعضای مجمع نمایندگان و در غیبت غلامرضا تاجگردون دیگر عضو این مجمع برگزار شد، آقایان داریوش دیودیده، جبار کیانی، لهرسب باقری، سید موسی خادمی، غلام‌محمد زارعی، عدل هاشمی و نهایتا وزیر صنعت و معدن به ترتیب صحبت کردند.

برخی روی کلمه کهگیلویه بزرگ حساس شدند+ واکنش زارعی

وقتی نوبت به عدل هاشمی رسید تا حرف‌هایش را به وزیر صنعت بزند، از زارعی خواست تا جایش را با او عوض کند و در کنار وزیر بنشیند؛ بعد از اینکه زارعی جایش را به او داد، به مزاح گفت که می‌خواهم دور بعد در یاسوج کاندیدا شوم و بنابراین از همین الان جای زارعی می‌نشینم؛ این شوخی عدل هاشمی موجب خنده حضار و وزیر صنعت شد.

در طول نشست، صمیمیت خاصی حاکم بود و آنگونه که وزیر صنعت گفت، یکی از اثرگذارترین سفرها استانی‌اش بود.

او که بعد از زارعی سخن می‌گفت در طول صحبت‌هایش چند بار از کلمه کهگیلویه بزرگ استفاده کرد و با نگاهی به زارعی گفت نمی‌دانم چرا برخی روی این کلمه بزرگ حساس شدند؛ زارعی هم با خنده به او گفت: آخه این کلمه “بزرگ” را خیلی بزرگ کردین و درشت تلفظ می‌کنید.

تکرار حرف بزرگواری در مورد سن و سال وزیر صنعت و معدن

این نشست نخستین جلسه رسمی در ساختمان جدید اتاق بازرگانی این استان برگزار شد که رئیس این اتاق، این روز را با حضور وزیر صنعت، میمون و به یاد ماندنی دانست.

او از واژه پیر باتجربه و پدر صنعت در وصف آقای نعمت‌زاده استفاده کرد که وزیر به شوخی گفت: آقای کیانی البته من پیر نیستم و کیانی هم گفت به لحاظ تجربه پیر هستید و به لحاظ انرژی و روحیه جوان هستید.( پیش از این نماینده سابق کهگیلویه بزرگ در مجلس گفته بود برخی وزرا آنقدر پیر هستند که باید با سرم به محل کار بیایند)

حرفی برای بقیه هم بگذارید/ دستور امام خمینی در گچساران/ انسجام استان و درایت استاندار

گزارش ابتدایی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج آنقدر جامع و حساب شده بود که استاندار خطاب به او گفت: همه چیز را گفتید و موضوع دیگری را برای دیگر مدیران باقی نگذاشتید.

وقتی نوبت به صحبت‌های وزیر رسید او ابتدا از خاطرات روزهای اول انقلاب و دستور حضرت امام خمینی (ره) برای راه‌اندازی صنایع نفت و گاز (با به صفر رساندن صادرات که کار شاقی در آن دوران بود) و حضورش در این استان گفت و از مهمان‌نوازی و استقبال خوب مردم و مدیران این استان قدردانی کرد.

محمدرضا نعمت‌زاده از مدیریت حساب‌شده و درایت استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نیکی یاد کرد و گفت که انسجام بسیار خوبی در این استان حاکم شده که به آینده آن بسیار امیدوار هستم.

نمایندگان شما هم آنقدر خوب هستند که جایشان را با هم عوض می‌کنند

او از لفظ نمایندگان خوب این استان استفاده کرد و به شوخی گفت: اینقدر با هم خوب هستند که جای خود را هم با هم عوض می‌کنند (اشاره به جابجایی زارعی و عدل در هنگام صحبت کردن و استفاده از میکروفن)

جای خالی تاجگردون

وزیر صنعت همچنین جای نماینده مردم باشت و گچساران را خالی دانست و گفت البته سه روز پقبل، با هم صحبت کردیم و بیان کردند که نمی‌توانند باشند؛ پروژه‌های گچساران را هم بازدید هوایی داشتم.

در روز صنعت زبان‌درازی کردم/ سیف در هیئت دولت از من گله کرد

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش و در پاسخ به گلایه یکی از اعضا پیرامون عدم همکاری بانک‌ها ابراز داشت: در روز صنعت زبان‌درازی کردیم و از این موضوع گلایه کردیم ولی آقای سیف- رئیس کل بانک مرکزی- در دولت گلایه کردند که چرا علیه بانک‌ها حرف می‌زنید ما هم گفتیم که چیز بدی نگفتیم و همان آمار خودتان را تحلیل کردیم؛ اصلا غلط کردیم.

وزیر صنعت ادامه داد: با وجود این انتقادات ولی بانک‌ها مشکلات خاص خود را دارند و بودجه عمومی ندارند بلکه پول مردم نزد آن‌ها است هر چند در حال اقداماتی از جمله تحول نظام بانکی هستیم و شرایط بهتر می‌شود.

نسخه وزیر صنعت در سال پایانی دولت

او این را هم گفت که سال پایانی دولت، سال خاصی است و باید جمع‌بندی کنیم و به مردم بگوییم که در این ۴ سال حرف زدیم یا عمل کردیم تا مردم اقدامات بسیار خوب این دولت را ببینند.

نعمت‌زاده گفت: هر چند برخی فکر می‌کنند برجام یک روزه همه مشکلات را حل می‌کند و اینگونه نیست اما انصافا برجام نتایجی داشته که گاها” خود ما هم باور نداریم.

دادگاه رفتم اما بیمارستان نرفتم

او به برخی طرح‌هایی که خود در این کشور شروع کرد اشاره و بیان کرد: من جوان پیرمردی هستم که از کار کردن خسته نمی‌شوم؛ اگر کار را انجام دهیم و اهل کار باشیم دادگاه و بازرسی و پاسخگویی دارد ولی مردم راضی هستند؛ من دادگاه زیاد رفتم ولی الحمدالله کارم به بیمارستان و پزشک نکشیده است و هر چه کار کنم خسته نمی‌شوم.

در فیش‌های حقوقی برخی زیادی سر و صدا راه انداختند

وزیر صنعت همچنین به موضوع حقوق خود و دولتی‌ها هم اشاره کرد و گفت همه چیز مشخص است ولی برخی خیلی سر وصدا راه انداختند.

 باتوانی که امروز در شما دیدم، می‌توانید کارهای بزرگتری کنید

او از رئیس اتاق بازرگانی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد قدردانی ویژه کرد و افزود: با این توانی که در این سفر در مجموعه اتاق بازرگانی دیدم و نمونه آن همین ساختمان آبرومندی است که با سلیقه درست شده است، می‌توانید کارهای بزرگی کنید و ما هم حمایت می‌کنیم؛ او از کیانی خواست حالا که شما مسلط به اوضاع هستید به احداث شرکت نمایشگاه‌ها هم ورود کنید و این کار مهم را به سرانجام برسانید.

ناجی کهگیلویه و بویراحمد بعد از خدا از دید عدل هاشمی

از دیگر حواشی این نشست خواسته عدل هاشمی از وزیر صنعت بود؛ او گفت: بعد از خدا، ناجی این استان محمدرضا نعمت‌زاده است و اگر او نخواهد، رئیس جمهور صد بار هم به این استان بیاید مشکل صنعت ما حل نخواهد شد.

مزاح نماینده کهگیلویه بزرگ و نعمت‌زاده

او بعد از این جمله جدی، چند شوخی هم با وزیر داشت و بیان کرد: به هر شاخه‌ای از صنعت که نگاه کنیم، پدرش خود شما هستید البته شما پیر نیسیتید؛ وزیر صنعت هم گفت: بله کمی جوانتر از شما هستم؛ هاشمی به او گفت اصلا برای همین جایم را با زارعی عوض کردم که کنار شما بنشینم و جوانتر شوم.

هاشمی ۴۴ هزار نام هرا از فوق‌ لیسانس‌ها ثبت کرد

از دیگر حواشی این نشست اشاره عدل هاشمی به ثبت ۴۴ هزار نامه فوق‌ لیسانس‌های کهگیلویه‌ای در ۶ ماهه گذشته برای درخواست کار بود؛ عدل افزود: امروز هم خود وزیر شاهد سیل نامه‌های مردمی بود که وقت آن رسیده است جایی این موضوع را خاتمه دهیم.

مردم ما علاقه‌مند با صنعت و باهوش هستند

زارعی هم مردم این استان را افرادی علاقه‌مند به صنعت و باهوش توصیف کرد و گفت: اگر صنایع نیمه کاره این استان را فعال کنیم بالای ۴ هزار شغل ایجاد خواهیم کرد و به بخشی از دغدغه اصلی مردم در بیکاری پاسخ می‌دهیم.

دیدگاه جالب خادمی در مورد سفر رهبری و هاشمی رفسنجانی به کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنان کوتاه اما جدی و شسته رفته خواستار تاریخی شدن سفر روحانی به این استان با چند کار شاخص به ویژه سرمایه‌گذاری دولتی و شبه دولتی شد و توضیح داد: در این استان چندتا کاری هم که در سفرها انجام شده مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب و سفر هاشمی رفسنجانی به این استان است که امیدواریم سفر دولت یازدهم همانند این دو سفر تاریخی و به یادماندنی شود؛ او چند پیشنهاد مشخص به وزیر صنعت داد و وزیر نیز قول مساعد داد.

بگیر وببند بانک تخصصی صنعت و معدن علیه صنعتگران را کجای دلمان بگذاریم

انتقاد کیانی از بانک تخصصی صنعت و معدن از دیگر حواشی این نشست بود؛ او بیان کرد: با این حمایت‌های دولت دیگر نباید شاهد بگیر و ببند بانک تخصص صنعت معدن علیه صنعتگران باشیم چرا که درا ین استان علیه عمده تولیدکنندگان اجرائیه صادر کردند.

اگر زارعی قبول کند

در انتهای این نشست، عدل هاشمی دست روی شانه نماینده بویراحمد و دنا قرار داد و خطاب به وزیر صنعت گفت که اگر آقای زارعی قبول کند از چهار معدن نیتراتی که در دنیا هست یکی از آن‌ها در منطقه محروم دیشموک است که انتظار ما حمایت ویژه برای شکوفایی این ظرفیت است.

وزیر صنعت و معدن در پایان گفت: همه خواسته‌ها را یادداشت کردم و مطمئن باشید که آن‌ها را با جدیت در هیئت دولت پیگیری و اجرایی می‌کنیم فقط لازمه آن این است که شما خودتان دست در دست هم بگذارید و کارها را شروع کنید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت