پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 تیر 1395 ساعت 21:04:: شناسه خبر: 4479

استاندارخوزستان:

تشریفات آفت دستگاهها دولتی است/به اینده استان امیدوارم اگر سرمایه گذاران را دورنکنیم

وی به نقش جوانان و زنان در کشور اشاره کرد و توضیح داد: مدیران و فرمانداران نقش جوانان و زنان را در مدیریت و مشورت به هیچ وجه فراموش نکنند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 خوزستان گفت:تشریفات ، به عنوان یک آفت بدنه دولت را فربه کرده و آن را از چابکی انداخته و مانند زنجیری بر پای دستگاههای دولتی است که توان حرکت را از آنان گرفته است.

به گزارش صدای جنوب،غلام رضا شریعتی عصر سه شنبه در نشست شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: مادامی که تشریفات در ادارات وجود داشته باشد نباید انتظار تحرک و پویایی از آنها داشت بنا بر این مدیران موطف به حذف تشریفات در دستگاههای خود هستند.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرد: استفاده از نیروهای توانمند استان و تلاش برای کارآمد کردن بهتر آنان از اولویتهای کاری است و چنانچه فردی کارآمدی بالائی داشته باشد برای استفاده از آن کوتاهی نمی کنم.
شریعتی با اشاره به ضرورت توجه مدیران به حل مشکلات مردم تصریح کرد: تکریم مردم و رضایت ارباب رجوع مهمترین اصل برای دولت است و مدیران به این مقوله توجه داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت توسعه استان افزود: توسعه با همراهی همه دستگاه ها محقق می شود و نقش نیروهای بومی در این زمینه بسیار حیاتی است.
استاندار خوزستان حفظ آرامش را لازمه توسعه و پیشرفت استان دانست و اظهار کرد: تلاش برای حفظ آرامش از سوی دستگاه های مسئول و آحاد مردم نیاز اصلی استان است و معتقدم که با این امور توسعه استان محقق می شود.
وی خاطر نشان کرد: از همه مسولان اجرایی، نمایندگان مجلس ، علما و روحانیون ، رسانه ها و همه جناح های سیاسی میخواهم که در کنار هم برای توسعه استان گام بردارند و اقداماتشان را در این جهت متمرکز کنند.
وی گفت: قطعا مشکل اصلی استان مشکل بیکاری است و تنها راه حل این موضوع هم حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی است.
وی اضافه کرد: پیاده شدن اقتصاد مقاومتی با تکیه بر داشته ها و استفاده از تجربیات و اندوحته های دیگران و تلاش برای بهره وری بهتر و اصلاح مشکلات محقق می شود.
شریعتی نیاز به سرمایه گذاری و استفاده بهینه از آن، رفع موارد نابجا در برابر سرمایه گذاری، بهتر کردن فضای کسب و کار، ایحاد تسهیلات و تسهیل کردن سرمایه گذاری را از عوامل خروج بیکاری دانست و گفت:شهدا و رزمندگان بهترین الگو در حفظ و صیانت کشور بودند و هم اکنون نیز با بهره گیری از آن تحریبات باید گام برداریم.
وی تاکید کرد: انتظار داریم اقتصاد مقاومتی با نتیجه بهتری خودش را در استان نشان دهد و به همین دلیل مدیران باید در سیاست های اجرائیشان از تشریفات بکاهند.
وی به نقش جوانان و زنان در کشور اشاره کرد و توضیح داد: مدیران و فرمانداران نقش جوانان و زنان را در مدیریت و مشورت به هیچ وجه فراموش نکنند.
استاندار خوزستان با محترم شمردن کارآفرینان و سرمایه گذاران یادآورشد: مهمترین هدف من ایجاد اشتغال مولد است که باید زمینه جذب سرمایه گذاری را فراهم کند.
او فاصله مردم و نهاد های دولتی را زیاد خواند و اظهار کرد: مردم استان خوزستان که زمانی مدافع این کشور بودند اکنون با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.
استاندار خوزستان بر اجرای قانون تاکید کرد و گفت: همه مدیران باید مجری قانون باشند و رفتار خلاف مقررات از هیچ کسی پذیرفته نیست.
او با اشاره به حقوق های نامتعارف گفت: باید جستجو کنیم ببینیم در کدام دولت این اتفاق بیشتر افتاده و کدام هیات دولت تصمیم گرفته از میان ۲۷نفر به یک نفرشان نشان لیاقت درجه یک به همراه صدسکه را اعطا کند.
وی گفت: وقتی این طور شد و دولت برای خودش تصمیم گرفت راه اجرا نشدن قانون و پرداخت حقوق های نا متعارف برای همه باز می شود.
استاندار خوزستان گفت: به هیچ وجه مدافع و حامی کسانی که فیش حقوقی غیر قابل قبول و نا متعارف داشته باشند نیستیم.
او آموزش را مهمترین رکن توسعه دانست و افزود: راه توسعه از آموزش می گذرد و اگر قرار است توسعه پایدار داشته باشیم ابتدا آموزش و پرورش است که نقش اساسی را ایجاد می کند.
او با تاکید بر این که کمک به آموزش پرورش باید در راس کارهای دستگاههای اجرایی قرار گیرد اظهار کرد: منطقه آزاد اروند، مناطق نفت خیز، صنایع فولاد، توسعه نیشکر، طرح ۵۵۰هزار هکتاری و… باید در خدمت توسعه استان باشند و نباید منافع آنها تنها برای غیرخوزستانی ها باشد و عوارض آن برای خوزستانی ها باشد.
وی ادامه داد: دستگاههای مذکور باید موظف باشند به استانداری گزارش بدهند تا اطلاعات را در اختیار ما قرار دهند.
شریعتی گفت:دستگاه ها برنامه اجرایی یکساله خود را ارایه کنند و شاخصهایشان را مشخص کنند تا مورد ارزیابی قرار گیرند.
وی با بیان این که روند مهاجرت در این استان باید کاهش یابد اظهار کرد: توسعه خوزستان توسعه کشور است و آموزش، آب و اشتغال سه کلید واژه توسعه خوزستان هستند.
استاندار خوزستان در پایان گفت: به آینده استان امیدوارم و خوزستان چنان فرصت ها و جذبه هایی دارد که سرمایه گذارها به سمت آن می آیند البته اگر آنها را دور نکنیم. 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت