پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 آذر 1397 ساعت 18:09:: شناسه خبر: 46630

معاون آموزشی وزیر علوم:

کنکور فقط برای رشته های پرمتقاضی برگزار می شود

 مجتبی شریعتی روز چهارشنبه در نشست معاونان آموزشی دانشگاه های منطقه ۳ کشور بیان کرد: طبق بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که کنکور باید اصلاح شده و این آزمون سراسری فقط برای رشته های پرمتقاضی برگزار شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره برنامه ریزی برای تغییر فرآیند کنکور گفت: کنکور فقط برای رشته های پرمتقاضی برگزار می شود و تحصیل در سایر رشته ها بدون کنکور ممکن خواهد بود.

 مجتبی شریعتی روز چهارشنبه در نشست معاونان آموزشی دانشگاه های منطقه ۳ کشور بیان کرد: طبق بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که کنکور باید اصلاح شده و این آزمون سراسری فقط برای رشته های پرمتقاضی برگزار شود.
وی بدون اشاره به زمان دقیق اجرای این طرح اضافه کرد: معتقد هستیم این طرح جدید در رشد کیفی آموزشی موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه مدیریت منطقه ای مراکز آموزش عالی یکی از محورهای اساسی کیفی سازی است، بیان کرد: می توان با مدیریت منطقه ای مراکز آموزش عالی نیازسنجی دقیقی نسبت به توسعه مناطق داشت.
وی با تاکید بر ساماندهی مراکز آموزش عالی ادامه داد: ساماندهی این مراکز نباید به معنای تعطیلی تلقی شود، بلکه باید در راستای ارتقای سطح مراکز آموزش عالی انجام شود.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ساماندهی رشته ها در برنامه توسعه ای درون سازمانی موسسه های آموزش عالی باید مدنظر قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد رشته های جدید در دانشگاه ها باید طبق ضوابط خاصی انجام شود، افزود: ایجاد رشته های جدید باید طبق اولویت های منطقه و برنامه ششم توسعه باشد.
وی بر ماموریت محور بودن دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: کار تیمی و تقسیم کار در این راستا می تواند منجر به کیفی سازی و توسعه شود.
شریعتی با اشاره به معضلات مربوط به تکمیل ظرفیت اظهار داشت: طبق برنامه ریزی از این پس پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت فقط در مهر و بهمن ماه ممکن خواهد بود.
وی همچنین از معاونان آموزشی خواست تا رشته های کم متقاضی را که به حد نصاب نمی رسد، حذف کنند و یا تدابیر ویژه ای برای ادامه ارائه دهند.
وی سطح بندی دانشگاه ها را طرحی برای رشد و رقابت بین دانشگاهی عنوان کرد و افزود: این طرح نباید به دستاویزی برای ایرادگیری تبدیل شود.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه دانشگاه های منطقه ۳ کشور ۱۰ هزار هیات علمی دارند، ادامه داد: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در تعداد هیات علمی به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان اینکه چهار هزار و ۲۰۰ رشته در مقاطع مختلف دانشگاه های منطقه ۳ کشوری برای تحصیل وجود دارد، اضافه کرد: در این منطقه ۴۲۰ هزار دانشجو در ۳۱۲ مرکز آموزشی در حال تحصیل است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه معاون های آموزشی منطقه ۳ کشور به بیان نظرات خود پرداختند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت