پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 مرداد 1395 ساعت 16:05:: شناسه خبر: 4823

تلاش بی وقفه دولت برای آبرسانی به روستاهای کهگیلویه وبویراحمد

توزیع عادلانه آب به عنوان حیاتی ترین مایع زندگی بخش به تمام نقاط کشور نیازی ضروری است که مورد توجه دولت است.

پایگاه خبری صدای جنوب:

تلاش های دولت تدبیر و امید برای آبرسانی به مناطق روستایی کهگیلویه وبویراحمد از خدمات ماندگاری است که چشم انداز روشنی برای زندگی بهتر در روستاهای این استان کمتر توسعه یافته ترسیم کرده است. 

به گزارش صدای جنوب به نقل از ایرنا، حدود ۳۳۰ هزار نفر از جمعت ۷۰۰هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد در یکهزار و ۶۷۶ روستای این استان ساکن هستند .
تلاش دولت تدبیر و امید برای ایجاد زیرساخت های مناسب از جمله آب اشامیدنی سالم نقش مهمی در ماندگاری روستائیان در مناطق روستایی و تامین سلامت آنان داشته است.
آمارهای موجود نشان می دهد تلاش دولت برای اجرای طرح های توسعه آب روستایی در قالب مجتمع های بزرگ و به صورت تک روستایی به صورت گسترده و بی وقفه در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۲۷ پروژه آبرسانی روستایی این استان در حال اجراست.
فیض الله پاسره افزود: با تکمیل این پروژه ۴۷۳روستا با جمعیتی بیش از ۱۰۷ هزار نفر زیر پوشش آب سالم و بهداشتی قرار می گیرند.
مدیرعامل آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه ها هزینه شده و بیش از ۸۲۶ میلیارد ریال دیگر برای تکمل این آنها مورد نیاز است.
وی تصریح کرد: ۱۸ مورد از این طرح ها در قالب مجتمع های آب روستایی اجرا می شود.
وی اظهار کرد: سال ۹۴ بیش از ۴۴ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر و نگهداری شبکه آب روستایی در هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد هزینه شد.
پاسره بیان کرد: در سال گذشته همچنین ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی سیار به روستاهای این استان هزینه شد.
وی گفت:توجه ویژه به بهداشت روستاها،حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و سفره های زیرزمینی از مزایای اجرای پروژه های آبرسانی در مناطق روستایی است.
پاسره افزود: هم اکنون نیز حدود ۹هزار کیلومتر شبکه توزیع و حدود ۵۰۰ مورد نیز منابع ذخیره آب در سطح روستاهای این استان وجود دارد.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد از تخصیص ۳۸۱میلیارد ریال از محل بند ج تبصره پنج قانون بودجه سال ۱۳۹۴ (صندوق توسعه ملی) برای طرح ها و مجتمع های آبرسانی این استان خبر داد.
فیض الله پاسره افزود: این میزان اعتبار برای ۱۸ مجتمع آبرسانی روستایی در قالب ۴۷۰روستا تخصیص یافته است.
وی مجتمع آبرسانی کاکان بویراحمد،مجتمع آبرسانی دهدشت شرقی و غربی از طریق سد کوثر و مجتمع آبرسانی باباکلان را از مجتمع های مهم و در دست اجرای شرکت آبفای روستایی این استان ذکر کرد.
پاسره ابراز داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده چهار مجتمع آبرسانی در قالب ۱۴۵ روستا از این تعداد تا پایان سال مالی ۹۵ (تیرماه ۹۶)به بهره برداری خواهند رسید.
وی تاکید کرد: این چهار مجتمع شامل مجتمع آبرسانی گوشه و مزدک شهرستان بویراحمد، مجتمع آبرسانی چشمه گلی شهنیز بخش مارگون، مجتمع آبرسانی لوداب در قالب ۶۸ روستا و مجتمع قیام موگرمون شهرستان لنده است.
پاسره اظهار کرد: موضوع کیفیت و تامین آب سالم و بهداشتی و گندزدایی مستمر آب آشامیدنی در روستاها اولویت نخست و در عین حال خط قرمز شرکت آبفای روستایی این استان نیز محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: اجرای طرح های آبرسانی روستایی در استان نیز با همین رویکرد و بیشتر با هدف اصلاح و بهسازی شبکه ها ، خطوط انتقال و کیفیت منابع آبی خواهد بود.
مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۲ درصد از روستاهای این استان از آب آشامیدنی سالم بهره مند هستند.
پاسره افزود: ۲۰۶ روستای این استان با جمعیتی بیش از چهار هزار و ۴۰۰ نفر نیز با تانکر سیار آبرسانی می شوند.
وی اظهارکرد: پراکندگی روستاها، استقرار برخی روستاها در مناطق سخت گذر و بدون منابع دائمی آب و جغرافیای خشن استان باعث افزایش هزینه آبرسانی در سطح استان شده است.
این مسئول عنوان کرد: سال ۹۳ ،۴۱ روستای استان با جمعیت یک هزارو ۸۵۰خانوار از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
پاسره تصریح کرد: آب و فاضلاب روستایی در راستای رسالت خود مبنی بر آبرسانی سالم و پایدار به همه روستاها، توسعه خطوط ، مطالعه منابع جدید و پایدار آب شیوه های جدید گندزدایی را در دست اجرا دارد.
وی با اشاره به گندزادیی بدون کلر آب در بعضی از روستاها گفت: در صورت تامین اعتبار این روش گند زدایی آب در دیگر روستاهای این استان اجرا خواهد شد.
پاسره به میزان اعتبارات مورد نیاز در این زمینه اشاره نکرد.
پاسره افزود: ۱۲۷ حلقه چاه، ۱۰۵ دهانه چشمه و ۴۶۲ مخزن ذخیره آب در سطح استان آب مورد نیاز روستائیان را تامین می کند.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با یادآوری اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار برای مجتمع آب های روستایی کشور از محل صندوق توسعه ارزی در سال ۹۴ گفت: رویکرد دولت دسترسی تمام مناطق کشور از آب سالم و بهداشتی است.
تاجگردون با بیان این که اعتبار سالیانه آبفای روستایی گچساران ۱۲ میلیارد ریال است ،افزود: اختصاص ۴۵میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آبرسانی به روستاهای باباکلان نشانگر توجه دولت به تقویت زیرساخت های آب آشامیدنی مناطق محروم است.
وی ابراز کرد: توزیع عادلانه آب به عنوان حیاتی ترین مایع زندگی بخش به تمام نقاط کشور نیازی ضروری است که مورد توجه دولت است.
تاجگردون از مردم خواست تا با صرفه جویی در مصرف آب مسئولان را در توزیع عادلانه این ماده حیاتی یاری کنند.
معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز با اشاره به در حال اجرا بودن طرح های بزرگ آبرسانی در این استان مانند رینگ مخازن آب شهر دوگنبدان، آبرسانی به شهر لیکک، مادوان و دهدشت گفت: توجه به زیرساخت ها، آب از اولویت های دولت یازدهم است.
پژمان نیک اقبالی افزود: افزایش چشمگیر تخصیص آب آشامیدنی از سد کوثر برای شهرهای جنوبی کهگیلویه و بویراحمد از دستاوردها بزرگ دولت یازدهم برای رساندن آب سالم است.
وی اظهار کرد: اختصاص بیشتر آب از سدها دیگر برنامه دولت برای بهبود وضعیت رفاهی مردم است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت