پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 اسفند 1397 ساعت 20:12:: شناسه خبر: 52489

جاذبه های بکر و طبیعی سرفاریاب چشم انتظار مسافران نوروزی+عکس

بخش سرفاریاب یکی از مکان های گرشگری شهرستان چرام دارای جاذبه های بکر و دیدنی و همچنین آب و هوای مطلوب و مناطق گردشگری سحرانگیزی را در این منطقه رقم زده است

جاذبه های بکر و طبیعی سرفاریاب چشم انتظار مسافران نورزوی+عکس
بخش سرفاریاب یکی از مکان های گرشگری شهرستان چرام دارای جاذبه های بکر و دیدنی و همچنین آب و هوای مطلوب و مناطق گردشگری سحرانگیزی را در این منطقه رقم زده است.
به گزارش خبرنگار صدای جنوب منطقه کهگیلویه و بویراحمدوخوزستان به هنگام گذر این بخش مناظر طبیعی چشم نواز و هوای بهاری روح خسته هر گردشگری را به وجد می آورد. جاذبه های طبیعی بکر و چشمه های جوشان آن همواره مأمن گردشگران و طبیعت دوستان است.
وجود کوهستان های زیبا و سر به فلک کشیده، رودخانه های خروشان و آبشارهای فرح بخش، و ییلاق های سرسبز و تفرجگاههای روح پرور و روستاهای دل انگیز در این منطقه بخش سرفاریاب را به یکی از زیباترین مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد و یکی از بهترین مناطق برای گردشگری به خصوص در ایام نوروز تبدیل کرده است.
درختان بلوط و انبوه سبزه زاران با گلهای رنگارنگ در دامن طبیعت نشانه قدرت ازلی دست نقاش لایزال بی همتایی است که آدمی در نقش نمایش غرق در تحیر است.
از مهمترین جاذبه های گردشگری این بخش وجود امامزادگان واجب التعظیم «امامزاده یحیی» و «امامزاده علی»《امام زاده سیدجلاالدین 》《امام زاده حمزه》《امام زاده اسماعیل 》 است که باعث دوچندان شدن مسافران نوروزی در این بخش شده است.
درزمان واردشدن برای دیدن مناظرطبیعی زیبا و چشم نواز سرفاریاب می بایست تنگ پیرزال،امام زاده اسماعیل ، قلعه سرفاریاب،روستاهای بسیارزیبادلیاسیر،عزیزی،نهم خلیفه ای ،جماالدین وپشت بام تابه شهرسرفاریاب وسپس امام زاده شاه حمزه(علیه السلام)وتنگ شرابگرو وروستای پای بست وآب حیات وجوخانه ،وحری ، را یکی یکی پشت سر بگذاریم تا به بنای تاریخی امامزاده علی(علیه السلام) برسیم.این امامزاده در کنار طبیعت سرسبز و مناطق سردسیری شرابگرو و تنگ نالین، پهنای لیلی، جوخانه، رودخانه سادات و آبشارهای فصلی را داراست .
درشهرسرفاریاب به سمت دهستان پشته زیلایی اول بقعه امام زاده سیدجلاالدین ضمن دیدن روستاهای بسیارزیباوسرشازازطبیعت بکربه بقعه متبرکه امامزاده یحیی(ع) ملقب به نجم الشرف از نوادگان امام هفتم همچون نگینی درخشان در روستای شیخ هابیل هر ساله پذیرای گردشگران و زیارتگاه حاجتمندانی از سراسر کشور است.
حضور زوار متعدد در فصل های مختلف سال نشان از احترام نسبت به این امامزاده واجب التعظیم همانند سایر امامزادگان در سطح کشور و استان را می رساند.سادات روستای شیخ هایبل مردمانی مهمان نواز و خونگرم هستند و کسانی که به زیارت این بقعه متبرکه تشرف می یابند از مهمان نوازی مردم این روستا بی بهره نخواهند ماند.

وجود پیازچه های معطر در کوه پیازی از کرامات و معجزات این امامزاده جلیل قدر است که با رویش آنها خیل زیادی از دوستداران این امام همام به این کوه رفته و در سبد غذایی خویش از آن استفاده می کنند.
امامزاده حمزه (ع)در فاصله ۵کیلومتری مرکز بخش سرفاریاب از توابع شهرستان چرام واقع شده است که دارای چشم اندازهای طبیعی فراوانی می باشد که سالیانه زائران وگردشگران زیادی از تمام نقاط کشور از این امامزاده دیدن می کنند .
بقعه متبرکه امامزاده سیدجلال‌الدین در شهر سرفاریاب از توابع شهرستان چرام واقع شده است.
بنای ساختمان بقعه امامزاده سیدجلال‌الدین چهارگوش شامل حرم، ایوان و شبستان ۴ * ۳ متر که بر بالای آن گنبدی هلالی استوار شده است.
در فاصله حدود ۴۰ متری این امامزاده مرقد منور سیدعابدین واقع شده که به شکل سنتی با سنگ و گچ ساخته شده است.
این امام زاده درفاصله ۳کیلومتری شهرسرفاریاب قراردارد
بقعه امامزاده علی(ع) در ۷۰ کیلومتری شهرستان چرام به علت قرار گرفتن در کنار چشم اندازهای زیبای روستای سادات تفرجگاهی مذهبی برای گردشگران در همه فصول سال بوجود آورده است.

این امامزاده از نوادگان امام نهم امام جواد(ع) در روستای سادات با برخورداری از معماری سنتی دوره صفویه و ثبت در فهرست آثار ملی کشور در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۵۳ به شماره ۱۰۲۳ از ویژگی تاریخی این بنا است که مورد توجه گردشگران و مورخان قرار گرفته است.

این بقعه متبرکه در ۷۰ کیلومتری شهرستان چرام در بخش سردسیری سرفاریاب از تکریم خاصی در بین مرد برخوردار است و سالیانه تعداد زیادی از مشتاقان را به سوی خود می کشاند.

وجود باغات مختلف از جمله درختان گردوی اطراف حرم مطهر و دامنه های پوشیده از درختان بلوط جلوه زیبای به اطراف این بقعه متبرکه بخشیده است.
روستای پشت چنار یکی دیگر از مناطق گردشگری بخش سرفاریاب است که به دلیل کوهستانی بودن آن معمولا کوهنوردان از آن دیدن می کنند. وجود چشمه سارهای بیکران در این روستا و همچنین گونه های گیاهی متفاوت با وجود انواع باغات، زیبای آن را دوچندان می کند.
این روستا در فاصله ۱۸ کیلومتری بخش سرفاریاب است.
اسلام مرادپور، بخشدار سرفاریاب در گفت و گو با خبرنگار صدای جنوب با اشاره به جاذبه های بی نظیر گردشگری در این منطقه گفت: این منطقه زیبا و رویایی دارای پوشش گیاهی متنوع و طبیعت دل انگیزی است که سالانه گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند.
مرادپورمناطق گردشگری سرفاریاب را شامل تنگ پیرزال، امام زاده محمود، امام زاده حمزه، امام زاده سید جلال الدین، جوخانه، تنگه شرابگرو، امامزاده رجب، پهنای لیلی، آب حیاط، مور میخی، چله گاه، امامزاده سید عابدین،امام زاده اسماعیل وامام زاده علی وانواع روستاهارا عنوان کرد.

وی از روستای بید انجیر به عنوان یکی دیگر از مناطق گرشگری بخش سرفاریاب یاد کرد و با بیان اینکه سرچشمه رود مارون از اندرون بیدانجیر می گذرد، گفت: عدم نبود جاده ارتباطی مناسب باعث شده گردشگران زیادی از این زیبای خفته غافل بمانند.
وی گفت:آمادگی کامل برای پذیرای مسافران نوروزی هستیم.
به گزارش خبرنگارصدای جنوب ، با توجه به پتانسیل فراوان گردشگری در این منطقه، فراهم کردن زیرساخت های مناسب در حوزه گردشگری وطبیعت بکروزیباوبارش های اخیر می تواند زمینه رشد و شکوفایی بیشتری برای جذب گردشگران در این بخش را فراهم کند.

بخش سرفاریاب در ۱۵ کیلومتری شهرستان چرام و۱۸ کیلومتری دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت