پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 اردیبهشت 1398 ساعت 17:02:: شناسه خبر: 55107

مدیر جهاد کشاورزی:

خرید تضمینی محصول کلزا از ۱۵ اردیبهشت در کهگیلویه آغاز می شود

نشست شورای کشاورزی کهگیلویه با محوریت برداشت محصولات کشاورزی باحضور معاون سازمان جهادکشاورزی و مدیرعامل شرکت غله و اعضای شهرستانی در سالن فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سید عمران تقوی در این نشست اظهار داشت: در سال زراعی جدید ۲۸ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم، ۳ هزار هکتار گندم آبی در سطح شهرستان کهگیلویه کشت شد که پیش بینی می‌شود حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار تن گندم تولید و بیش از ۲۰ هزار تن خرید تضمینی گندم داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مورد کشت جو در سال زراعی جدید حدود ۱۳ هزار کشت دیم و میزان ۵۰ هکتار کشت آبی در سطح مزارع شهرستان کهگیلویه داشتیم و انتظار داریم از این میزان کشت حدود ۲۰ هزار تن تولید کلی و حدود ۵۰۰ تن خرید تضمینی جو داشته باشیم.

 

مدیرجهادکشاورزی کهگیلویه ابراز کرد: در سال زراعی جدید در سطح مزارع شهرستان کهگیلویه در حدود ۳۰۰ هکتار کشت کلزا داشتیم و انتظار داریم بیش از ۶۰۰ تن خرید تضمینی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۸۳۰ میلی متر بوده است که نسبت به میانگین بلند مدت ۷۳ درصد و نسبت به سال زراعی گذشته در حدود ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

تقوی با اشاره به شیوع آفات و بیماری‌های متعدد در سطح مزارع شهرستان عنوان کرد و گفت: شیوع آفات و بیماری‌های متعدد از شته و تریپس تا زنگ زرد، فوزاریوم و سپتوریوز و نیز حمله احتمالی ملخ صحرایی باعث شده تا مزارع شهرستان کهگیلویه علیرغم سطح سبز بسیار مناسبی که داشتند، این مزارع به شدت در معرض خطر باشند.

وی تصریح کرد: مدیریت جهاد کشاورزی کهگیلویه به عنوان متولی امر کشاورزی در شهرستان از تمامی دستگاهای دولتی، شرکت‌ها، تعاونی‌ها و نیز بخش خصوصی انتظار دارد که برای تسهیل در امر خرید محصولات کشاورزی و رضایت کشاورزان، وظایف ذاتی و تخصصی خود را انجام داده و در این مسیر نهایت همکاری را داشته باشند.

تقوی با اشاره به مهلت باقی مانده برای خرید محصولات کشاورزی بیان کرد: شرکت غله و خدمات بازرگانی در مهلت باقی مانده همه تدارکات لازم از قبیل راه اندازی جایگاه خرید، تعیین تکلیف وضعیت انبار و باسکول سازمان تعاون، وضعیت خرید کلزا، کالیبراسیون باسکول‌ها، نصب سیستم‌های ثبت خرید، استقرار امکانات و نیروهای فنی را تأمین کند به نحوی که فضای کافی برای ذخیره سازی گندم مازاد بر مصرف به هر طریق ممکن ایجاد و از ۱۵ اردیبهشت ماه نسبت به خرید کلزای کشاورزان اقدام شود.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه خاطرنشان کرد: حضور دلالان و واسطه گران از خارج از استان هم اکنون احساس می شود و باتوجه به شرایط پیش آمده خطر خروج گندم با کیفیت شهرستان حتی به خارج از کشور نیز وجود دارد، به همین خاطر مسئولان استانی و شهرستانی در اسرع وقت تدبیری بیندیشند تا به هر طریق ممکن از این امر جلوگیری شود.

تقوی با اشاره به ایجاد فضای کافی توسط سازمان غله استان عنوان کرد: تخلیه گندم و کلزا و نیز انتقال محصولات کشاورزی خریداری شده در اسرع وقت انجام تا فضای کافی برای خرید محصول بیشتر مهیا شود.

وی افزود: نیروی انتظامی و پلیس راه در زمینه جلوگیری از خروج محصولات کشاورزی و برخورد احتمالی با دلالان و نیز تردد کمباین‌ها با اداره جهاد کشاورزی شهرستان همکاری کنند.

تقوی خاطرنشان کرد: تا پایان فصل برداشت، پایش مزارع به لحاظ شیوع آفات و بیماری‌ها و حمله احتمالی ملخ صحرایی در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت