پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 آذر 1398 ساعت 16:09:: شناسه خبر: 64261

خدمات رایگان گیاه پزشکی با یارانه ۴۰ درصدی در شهرستان لنده+ماموریت ها و برنامه های قابل اجرای کلینیک گیاهپزشکی

مدیر ملی طرح آبادانی و پیشرفت لنده از راه اندازی کلینیک گیاه پزشکی در این شهرستان خبر داد.

صدای جنوب:

نماینده بنیاد علوی در لنده اظهار داشت؛ در راستای کمک به توسعه بخش کشاورزی شهرستان لنده بنیاد علوی به کشاورزان این شهرستان را با اجرای طرح توزیع نهال‌های مثمر حمایت می نماید.

سیدمحمدعلی یزدان پرست افزود؛ در طرح مذکور ۷۰٪ درصد هزینه نهال‌ها توسط بنیاد علوی تامین و مابقی توسط متقاضیان پرداخت خواهد شد.
وی گفت:در همین راستا کلینیک گیاهپزشکی در جهت بهره برداری صحیح از منابع و امکانات کشاورزی و در جهت افزایش تولید و بهبود کیفیت محصولات زراعی و باغی دارای مجوز رسمی و نظارت مدیریت حفظ نباتات، جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی در این شهرستان فعالیت خواهد داشت.

نماینده بنیاد علوی بیان کرد: این کلینیک در جهت رفاه حال کشاورزان و باغداران، خدمات و اطلاعاتی کار آمد در زمینه تشخیص، پیش آگاهی و مدیریت مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی ارائه می دهد.

یزدان پرست با اشاره به چگونگی روند خدمات دهی و ماموریت های این کلینیک در شهرستان گفت؛ بکارگیری علوم و فنون جدید کشاورزی به منظور بهره وری بیشتر، آموزش کشاورزان پیشرو در خصوص کنترل آفات و بیماری‌های موجود در منطقه، برگزاری کلاسهای آموزشی در سطوح مختلف توصیه و نحوه ی استفاده از سموم مورد نیاز ، کنترل و شناسایی بیماری‌های قرنطینه ای در منطقه، آموزش زمان های مناسب استفاده از کود و سموم مورد نیاز باغات از مهمترین خدمات این کلینیک به کشاورزان منطقه خواهد بود.

وی همچنین این کلینیک را پل ارتباطی بین کشاورزان و مراکز آموزشی تحقیقاتی استان دانست و عنوان کرد: با ارایه نسخه های گیاهپزشکی به منظور تسهیل در امور کشاورزان اختصاص ۴۰ درصدی یارانه به نسخه های صادر شده توسط کارشناسان مرکز و ارائه رایگان خدمات کشاورزی شامل تشخیص پیش آگاهی و مدیریت مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی موجود در منطقه در کنار نظارت بر نحوه محلول پاشی ها و تغذیه باغات و کنترل آفات و بیماری‌ها نیز در این مرکز تخصصی انجام میگیرد.

این مسیول اظهارکرد؛ در کشاورزی تشخیص سریع و دقیق آفات و بیماریها و سایر عوامل خسارت زا جهت مبارزه یا پیشگیری ضروری است که غالباً بعلت کمبود افراد کار آزموده محلی، از متخصصین آفات و بیماریهای گیاهی در مراکز دولتی و دانشگاهی برای تشخیص عوامل خسارت زا استفاده می شود.

وی ادامه داد:به علت کمبود این مراکز و دور بودن مزارع و باغات کشاورزان و باغداران بعضاً هزینه و مسافت طولانی را بایستی طی نمایند تا به این مراکز دسترسی پیدا کنند از این رو در طرح آبادانی و پیشرفت این شهرستان تصمیم بر این شد در راستای کمک به کشاورزان شهرستان لنده این کلینیک گیاه پزشکی راه اندازی شود.

خبرنگار صدای جنوب در شهرستان لنده:محمد ریاحی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت