پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 دی 1398 ساعت 00:10:: شناسه خبر: 64832

کاروان سلامت و نیکوکاری هلال احمر کهگیلویه به روستاهای منطقه پاقلعه سوق خدمات رسانی کرد

کاروان سلامت و نیکوکاری جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه با حضور در روستاهای بخش سوق خدماتی از قبیل ویزیت رایگان، توزیع دارو، توزیع کتاب و قصه‌خوانی اجرا کرد.

صدای جنوب:

در ادامه طرح‌های انسان‌دوستانه جمعیت هلال‌احمر این بار کاروان سلامت و نیکوکاری این نهاد حمایتی به روستاهای منطقه پاقلعه(زادگاه حسین پناهی) از توابع بخش سوق خدمات‌رسانی کرد تا شصت و سومین کاروان سلامت در دوران مدیریت سیدعادل رهبریان در مناطق محروم کهگیلویه اجرا شود.

کاروان سلامت و نیکوکاری جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه با حضور در روستاهای بخش سوق خدماتی از قبیل ویزیت رایگان، توزیع دارو، توزیع کتاب و قصه‌خوانی اجرا کرد.

در این کاروان که بخشدار سوق، رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان و مبلغان فرهنگی حضور داشتند علاوه بر خدمات درمانی، بسته‌های مواد غذایی بین مردم توزیع شد.

سعید خواجوی در حاشیه برگزاری این مراسم به خبرنگاران گفت: روستاهای حوزه پاقلعه شامل برم سبز، بردکشکی، بی‌بی زلیخایی، آب بید، آب مو،میرزاخانی، کلگه زری و طوف خیمه از خدمات کاروان سلامت و نیکوکاری بهره‌مند شدند.

بخشدار سوق با بیان اینکه اجرای چنین طرحی نقش مهمی در سلامت مردم دارد، افزود: با توجه به دوری روستاها از مراکز درمانی ویزیت رایگان و توزیع دارو به مردم کمک می‌کند هزینه‌های ناشی از تردد به مراکز درمانی کاهش پیدا کند.

خواجوی با قدردانی از خدمات جمعیت هلال‌احمر و کادر درمانی این کاروان گفت: اجرای چنین طرحی در سایر روستاهای بخش سوق ضرورت دارد.

همچنین سید عادل رهبریان با اشاره به اجرای کاروان‌های سلامت و نیکوکاری جمعیت هلال‌احمر در روستاهای کم برخوردار هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات سلامت و معیشت به روستائیان اعلام کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کهگیلویه گفت: «قصه‌گویی» و «نذر زیبایی دانایی» در حوزه کتاب از اقدامات متنوعی است که به خدمات کاروان اضافه شده است.

 

وی تصریح کرد: در این کاروان ۱۵۰ خانوار از هشت روستای بخش سوق خدمات درمانی و معیشتی دریافت کردند.

رهبریان گفت:۴۵ بسته مواد غذایی به ارزش ۲۵ میلیون ریال توزیع شد.

وی ارزش خدمات انجام شده در حوزه درمان را بیش از ۳۰ میلیون ریال عنوان کرد.

سیدعادل رهبریان افزود:هزینه های این طرح از طریق جمعیت هلال احمر و تعدادی از خیرین تامین و پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: فرماندار کهگیلویه،بخشدارسوق و شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در اجرای این طرح همکاری داشتند.

حجت‌الاسلام اسماعیل آذری‌نژاد که برای اجرای طرح «قصه، رنگ، توپ» کاروان را همراهی می‌کرد از ابتدای شروع کاروان تا پایان این مراسم با «قصه‌خوانی» و انجام انواع بازی لحظات مفرحی برای کودکان این روستاها رقم زد.

داستان‌پردازی و برانگیختن حس پرسشگری همراه با تقویت روحیه اعتماد به نفس از دیگر اقداماتی بود که روحانی قصه‌گو در این طرح اجرا کرد.

آذری‌نژاد درباره فعالیت‌های خود گفت: ۶۰ طلبه مربی در اجرای طرح «قصه‌خوانی»با ما همکاری دارند که به صورت ماهانه برای آنها کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.

 

روحانی قصه‌گو با اشاره به شبکه گسترده کتابخوانی در روستاها افزود: با اجرای چنین طرح‌هایی سطح سواد دانش‌آموزان استان نسبت به سایر مناطق کشور بالاتر رفته است.

بر پایه گزارش صدای جنوب،در روزهایی که بیشتر مدیران در حال تلاش برای خودی نشان دادن جلوی کاندیدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از طریق جمع اوری رای هستند جمعیت هلال احمر کهگیلویه فارغ از این مسایل حاشیه ای به خدمت رسانی در مناطق محروم  ادامه داده تا از سویی مشکلات مردم را در حوزه معیشت و سلامت برطرف کند و از سوی دیگر صدای محرومیت انها را به گوش مسیولان برساند…

 

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت