پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 اسفند 1398 ساعت 21:12:: شناسه خبر: 70527

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی یاسوج:

وایتکس بهترین ضدعفونی کننده سطوح پرکاربرد در خانه است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی یاسوج با یادآوری برخی گلایه ها درباره کمبود الکل ابراز داشت: استفاده ازوایتکس بهترین ضدعفونی کننده سطوح پرکابرد است و انجام گندزدایی در خانه ها به طور مداوم با این ماده بهداشتی به جلوگیری از انتشار ویروس کرونا کمک بزرگی می کند.

صدای جنوب:

محمد مهدی بانشی اظهار داشت: اسپری کردن وایتکس بر روی دستگیره درها،میزها،شیرهای آب،میزها و سایر سطوح و پاک کردن آن با دستمال خیس از اصول اولیه ایمنی در خانه است.

وی با اشاره به اینکه خطر سرایت ویروس کرونا برای همه افراد جدی است و مردم برای مراقبت های فردی مشارکت بیشتری داشته باشند گفت:عبور از برخی سنت ها به ویژه در آئین های ختم ضرورتی برای پیشگیری از ویروس کروناست.

وی بیان کرد: برای انجام غربالگری و تب سنجی برخی مردم در صف های چند نفره با فاصله کم می ایستند که این امر خود سرایت ویروس کرونا را چند برابر می کند.

بانشی گفت:مشارکت مردم برای برگزاری آئین های خاک سپاری و تجمع در خانه صاحب عزا نیازی است که در صورت رعایت نکردن منجر به همه گیر شدن ویروس کرونا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه  در صورتی که یک درصد از استان ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد به ویروس کرونا مبتلا شوند امکانات بیمارستانی برای انجام مراقبت وجود ندارد تاکید کرد:بخش عمده ای از پیشگیری با مشارکت مردم امکان پذیر می شود.

بانشی تاکید کرد: شهروندان از برگزاری هر نوع مهمانی و دورهمی خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی یاسوج بیان کرد: نانوایی ها ملزم به استفاده از یک کارگر برای تحویل پول و شست و شوی دست ها هر ۲ ساعت یکبار هستند.

بانشی عنوان کرد: مردم در صورت مشاهده انجام نشدن دستورالعمل از سوی نانوایی ها به شبکه بهداشت و درمان گزارش دهند و در صورت مشاهده نانوایی های متخلف پلمپ خواهد شد.

آزمایش کرونای ۹ شهروند کهگیلویه و بویراحمد مثبت اعلام و هم اکنون تحت مراقبت و درمان هستند.

نتیجه آزمایش ۱۱۵ شهروند که مشکوک به ویروس کرونا بوده اند منفی اعلام شده است.

تاکنون ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به ۲ هزار و ۱۳۴ نفر رسیده است.

نخستین مورد بیماری کرونا کشور روز ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.

کرونا ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است.

پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت