پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 فروردین 1399 ساعت 10:01:: شناسه خبر: 73629

گزارش نشست ستاد استانی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

نشست ستاد استانی کرونا کهگیلویه و بویراحمد درحالی برگزار شد که ماجرای آزمایش های مثبت اعلام نشده بر آن سایه افکنده بود.

صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با بیان نکاتی در خصوص مرکزیت مربوط به نمونه های فارس گفت: استان فارس یکی از مراکز پایلوت در بررسی آزمایش های کرونا بوده و در این مدت تعامل خوبی داشتند.

حسین کلانتری اظهار داشت: تصمیم بر افزایش تعداد نمونه های ارسالی بود اما آنها نیز سقف دارند و چون آنها قطب محسوب می شوند باید سهم دیگر استان ها در نظر گرفته شود.

کلانتری گفت ؛ دکتر لطفی از استان فارس دلایل تاخیر در نمونه ها را مربوط به سقف مشخص شده بیان کردند.

استاندار با اشاره به رسالت اصحاب رسانه گفت؛ از حساسیت رسانه ها و پایگاه های خبری برای سلامت مردم تشکر میکنیم اما در برخی مواقع خبر دروغی مبنی بر نداشتن بودجه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای دریافت تعداد نمونه منتشر می شود که باید از این رسانه ها سوال کرد آیا این موضوع سبب التهاب و ایجاد جو منفی روانی در جامعه نمی شود؟

کلانتری گفت؛ از نقد رسانه ها استقبال می کنیم اما در شرایط خاص برخی رسانه ها نباید با انتشار اخبار دروغ و منفی بدنبال التهاب آفرینی در جامعه باشند .

وی با اشاره به دانشگاه علوم پزشکی و منابع مالی آن گفت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج محدودیت مالی ندارد، و باید اشاره کرد عدد قابل توجهی توسط دولت به دانشگاه علوم پزشکی کمک شده است بنابراین موضوعی تحت عنوان بی پولی در دانشگاه صحت ندارد.

انتقاد شدید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از وضعیت  فضای مجازی(اینجا )

دادستان استان با اشاره به فضای رسانه ای و الزامات آن گفت: معتقد به شفاف سازی درست هستیم اما هر نقدی را نباید نادیده گرفت زیرا رسانه وظیفه شفاف سازی و همچنین اطلاع رسانی دارد و همه مسائل با بگیر و ببند نباید پیگیری شود .

ملک حسینی با اشاره به پیگیر بودن دستگاه قضا در خصوص شانتاژ های رسانه ای گفت ؛ اگر سخت گیرانه در بحث نظارت بر رسانه ها ورود نشد باید آمارها دقیق تر بیان شود، و وظیفه مدعی العموم این نیست که در هر خبری ورود کند مگر این‌که دستگاه های نظارتی و در این مورد علوم پزشکی صحت و سقم آن را اعلام کند.

دادستان مرکز استان تاکید کرد : هر کجا انتقاد شد باید سعه صدر داشت و اگر رسانه ای بدون کار کارشناسی و کذب خبر منتشر کرد ،ورود خواهیم کرد اما خواهش داریم در این موارد تعیین تکلیف نشود.

در ادامه مدیر کل صنعت و معدن و تجارت استان با اشاره به اقدام خیرین گفت: ۷۰ کیسه آرد و ۷۰ کیسه برنج در اختیار خانواده های نیازمند استان قرار گرفته است.

حسین پور در ادامه با بیان اینکه در بحث غیرفعال بودن پاساژها و رعایت مقوله های بهداشتی گفت متعهد به همکاری با علوم پزشکی و پیگیر ۱ درصد سهمیه ماسک استان هستیم .

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت