پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 30 مهر 1395 ساعت 18:07:: شناسه خبر: 7540

گزارشی از سفر هیات روسی به استان:

آبروداری به سبک خادمی و کیانی/سفری که در تاریخ کهگیلویه وبویراحمد ماندگار شد

راهی که اتاق بازرگانی یاسوج با ریسک و اعتماد به نفس سال گذشته با اعزام هیئتی از این استان به کشور روسیه شروع کرد و امروز پاسخ آن را با سفر هیئت بلندپایه ایالت اومسک روسیه گرفت و دورازه‌های جدیدی را به روی تولیدات این استان گشود و ایده‌های خوبی را در ذهن تولیدکنندگان این استان پرورش داد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

برنامه‌های هیئت تجاری ایالت امسک در یاسوج، تیم اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را در آزمونی دیگر سربلند کرد تا راهی که اتاق بازرگانی این استان شروع کرد، امیدبخش‌تر از گذشته طی شود و باردیگر مدیریت توانمند استان را در خلق ابتکارات منحصربه فرد نشان دهد و ابروداری  به سبک کیانی و خادمی را به رخ همگان بکشد.

۱۷۹۱۸۲_۸۷۴

به گزارش صدای جنوب به نقل از ریواس جنوب از یاسوج، هیئتی تجاری در سطح بالا از ایالت اومسک روسیه در طی ۲ روز مهمان استان کهگیلویه و بویراحمد بودند؛ این هیئت ابتدا در پشت میزهای مذاکره راه‌های شروع و گسترش روابط تجاری و اقتصادی را با همتای کهگیلویه و بویراحمدی خود بررسی کردند و بعد از آن در نمایشگاه توانمندی‌های این استان با ظرفیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری آشنا شدند؛ این هیئت در گام آخر نیز به صورت حضوری از مزارع و کارخانه‌جات تولیدی این استان بازدید کرد تا از نزدیک ببیند کدام محصولات در سبد واردات و صادراتش از استان کوچک اما متنوع و باکیفیت در تولید جای می‌گیرد.

از پشت میزهای مذاکره تا مزرعه تولید

۱۴۷۶۹۶۴۳۸۷_img_9190

کهگیلویه و بویراحمد با تولید بیش از ۸۰۰ هزار تن محصولات باکیفیت کشاورزی، فرصت‌های منحصر به فرد در گیاهان دارویی، تولیدات صنعتی چون سیمان، صنایع آرد و نان و جاذبه‌های خاص گردشگری و تفریحی، دست پری برای ارائه به هیئت تجاری روس داشت؛ از سوی دیگر مدیریت بسیار خوب اتاق بازرگانی و نقش راهبری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در هدایت این تیم اقتصادی از پشت میزهای مذاکره تا مزرعه و زمانبندی این موضوع که ابتدا در نمایشگاه و جلسات رودرو با ظرفیت‌های تولیدی آشنا شوند و بعد از آن همان ظرفیت‌ها را از نزدیک در مزارع و کارخانه‌جات ببینند، توانسته تا حد زیادی این سفر اقتصادی را ارزنده و موفق به پایان برساند.

با این حال باید گفت در کنار همه روزهای تاریخی و فرهنگی و دینی کهگیلویه و بویراحمد، ۲۸ و ۲۹ مهرماه سال ۹۵ این استان از منظر اقتصادی روزهای روشنی برای آینده اقتصادی این استان بوده است که راهی جدید را پیش‌پای بخش‌های تولید این استان گذاشته است.

دروازه‌هایی که به روی تجارت استان گشوده شد؛ ایده‌هایی که در ذهن تولیدکنندگان شکل گرفتراهی که اتاق بازرگانی یاسوج با ریسک و اعتماد به نفس در سال گذشته کرد و امروز پاسخ آن را با سفر هیئت بلندپایه ایالت اومسک روسیه گرفت و دورازه‌های جدیدی را به روی تولیدات این استان گشود و ایده‌های خوبی را در ذهن تولیدکنندگان این استان پرورش داد.

بدون شک، در سفر این هیئت تجاری و اقتصادی که در سه محور کشاورزی، صنعت و گردشگری با حضور ۲ وزیر، مدیر کل توسعه بین‌الملل، مشاورین اقتصادی، ۸ بازرگان و صنعتگر، یک فعال ساخت و ساز، چهار نفر از مقامات کنسولگری روسیه در اصفهان به کهگیلویه و بویراحمد انجام شد، تعدادی از تولیدکنندگان بادوام این استان امید و اعتماد به نفس تازه‌ای گرفتند تا محصولاتشان دروازه‌ بازارهای جهانی را بشکافد و سبد صادرات این استان آبرومند شود.

کشور روسیه اکنون در تحریم جهانی است و ایران نیز تاحدی همچنان درگیر برخی تحریم‌ها است که این موضوع می‌تواند فرصتی اقتصادی و تجاری برای کهگیلویه و بویراحمد باشد که به ویژه در بخش کشاورزی سطح معاملات تجاری خود را با این کشور آغاز و توسعه دهد.

چند محصول گیاهان دارویی، سبزی و صیفی، گل‌های شاخه بریده، شربت آلات، ترشیجات، کشمش، مویز، گردو، لیموترش، سیب، فرآوری‌های غلات و ماهی در بخش کشاورزی قابلیت صادرات دارند و هیئت تجاری روس نیز در بازدیدهایی که به خوبی از سوی اتاق بازرگانی و سازمان جهاد کشاورزی مدیریت شد، با این محصولات روی مزرعه آشنا شدند و در عمده آن‌ها، اعلام آمادگی برای واردات به ایالتشان را داشتند.

همچنین تولیدکنندگان کهگیلویه و بویراحمدی نیز در جریان این بازدیدها آمادگی خود را برای تولید و صادرات محصولات مورد نیاز بازرگانان روسی اعلام کردند.

کیانی می‌توانست این کار را نکند ولی کرد/ روزهایی که در تقویم اقتصادی استان ماندگار شدند

جبار کیانی و همکارانش در اتاق بازرگانی می‌توانستد این ۲ روز را همانند سایر روزهای اداری‌اشان سپری کنند و بدون شک کسی آنها را مؤاخذه نمی‌کرد که چرا هیئت تجاری این استان به روسیه نرفته و یا هیئت تجاری روس به این استان نیامده، اما او آستین بالا زد و کاری سخت که اجرای ناموفق آن می‌توانست برای همیشه کمر صادرات این استان بشکند را به کمک تیم اقتصادی این استان شروع و روزهای ۲۸ و ۲۹ مهر را در تقویم اقتصادی این استان ماندگار کرد.

املای نانوشته، تمرین کلاس بین‌المللی و آبرویی که خریده شد

املای نانوشته‌ای که به خوبی نوشته شد تا غلط‌های بخش تجارت و اقتصاد کهگیلویه و بویراحمدِ کوچک اما متنوع و باکیفیت در تولید را رو کند و در کلاس بین‌المللی تجارت و مراودات اقتصادی، یک تمرین خوب و امیدبخش را تجربه کند.

اتاق بازرگانی این استان با انجام این کار خوب و آبرویی که برای مردم، بخش خصوصی و استاندار این استان خرید، نشان داد که می‌تواند در برون‌رفت کهگیلویه و بویراحمد از بن‌بست اقتصادی  و سبد تقریبا خالی صادراتش، نقش‌آفرینی کند و بازوی قدرتمندی برای سید موسی خادمی باشد که همواره با سیاست رایزنی به دنبال گرفتن حق پایمال شده این استان بوده است.

از سوی دیگر ارزیابی‌های این سفر تجاری در سطح بالای بخش خصوصی و اداری ایالت اومسک روسیه نشان می‌دهد که در بخش کشاورزی نتایج موفق‌تری حاصل شده و این هیئت برای خرید چند محصول کشاورزی از جمله سیفی و سبزی چون خیار، گوجه، فلفل و همچنین گل بیش از سایر بخش‌ها تمایل نشان داده است.

اقدام متفاوت جهاد کشاورزی در معرفی محصولات تولیدی به تجار روسی

در این بین نباید از نقش مثبت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد که توانسته هم در سفر قبل به ایالت اومسک و هم در سفر فعلی هیئت روسی به خوبی محصولات کشاورزی را معرفی کند، بگذریم.

سازمان جهاد کشاورزی با هدایت جعفر گوهرگانی که برای تجار روسی، وزیر اقتصاد و وزیر کشاورزی ایالت اومسک نام‌آشنا بود با تجربه بسیار خوبی به راحتی و به شکل مؤثری با بازرگانان، تجار روسی و وزرای اقتصاد و کشاورزی این ایالت ارتباط برقرار کردند.

مدیریت سفر هیئت تجاری در بخش کشاورزی به گونه‌ای بود که روی هر طرح و مزرعه، با محصولات تولیدی و تازه از هیئت روسی پذیرایی می‌شد و به ششدت مورد استقبال قرار می‌گرفت.

کباب زنده ماهی، ایستگاه آخر

در هر گلخانه‌ای از تولیدات همان گلخانه به مهمانان تعارف می‌شد و در ایستگاه آخر این بازدیدها نیز روی مزرعه ماهی روستای کوخدان سی‌سخت، هیئت روسی با کباب ماهی همان مزرعه در جلوی خودشان، از مزه لذیذ و کیفیت خوب ماهی سردآبی این استان متعجب شدند و بسیار مورد علاقه آن‌ها قرار گرفت.

امید است این تمرین خود، شروعی باشد برای آمد رفت بازرگانان و تجار این ایالت به استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت