پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 تیر 1399 ساعت 15:04:: شناسه خبر: 79517

دستگیری کلاهبردار اینترنتی با روش ساخت رسید جعلی در کهگیلویه

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: کلاهبرداری که از طریق اپلیکیشن رسید ساز اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از شهر وندان می کرد دستگیر شد.

صدای جنوب :
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: کلاهبرداری که از طریق اپلیکیشن رسید ساز اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از شهر وندان می کرد دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ  جهان دیماز  در  تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت : در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره کلاهبرداری اینترنتی از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی از شهروندان ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت .
وی افزود : در بررسی ماموران مشخص شد شخصی با مراجعه به فروشگاه های این شهرستان کالاهایی را خریداری می کرد و اعلام می نمود به علت اینکه کارت بانکی همراه خود ندارم مبلغ آن را از طریق تلفن همراه پرداخت می نمایم که در این راستا متهم ، رسید ساز جعلی نصب شده بر روی صفحه نمایش تلفن خود را که نشانگر تراکنش موفقیت آمیز بوده به فروشندگان نشان داده و کالای مورد نظر خود را دریافت می کرد.
دیماز تصریح کرد: مالباختگان بدون بررسی پیامک بانکی و اخذ موجودی ، تمام وسایل را به شخص کلاهبردار تحویل داده و پس از گذشت چندین ساعت با بررسی صورتحساب بانکی متوجه کلاهبرداری می شدند.
این مقام انتظامی بیان داشت : کارشناسان پلیس فتا ضمن هماهنگی با مرجع قضائی و با انجام تحقیقات فنی و تخصصی و پس از جمع آوری مستندات طی عملیاتی غافلگیرانه ، متهم را شناسایی و دستگیر که پس از مواجه با مستندات ، به بزه انتسابی خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه در پایان از شهروندان خواست: خدمات پیامک بانکی حساب خود را فعال نمایند و هنگام خرید و فروش هر گونه کالا ، از موجودی حساب خود مطمئن شوند و چنانچه با موضوع مشابه مواجه شدند از طریق پل ارتباطی ۱۱۰به پلیس اطلاع دهند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت