پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 مرداد 1399 ساعت 13:05:: شناسه خبر: 81506

کرونا در چرام کنترل شده است/چرام فعلا در وضعیت خوبی قرار دارد

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام با اشاره به این مطلب که در حال حاضر این بیماری در چرام کنترل شده است، عنوان داشت: در این چند روز آمار خوشبختانه صفر بوده و مورد خاصی نداریم و در حال حاضر شهرستان چرام در وضعیت خوبی قرار دارد.

به گزارش صدای جنوب به نقل از خبرگزاری فارس از چرام،حسن هدایت نیا ظهر امروز در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی با بیان اینکه کنترل بیماری کرونا  به همکاری بین بخشی،مشارکت سازمان ها،سازمان های مردم نهاد، مردم و خیرین نیاز دارد، اظهار کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا،شهرستان چرام متاسفانه روند صعودی داشت، شرکت در مراسمات و تجمعات باعث شد در برخی روزها ما شاهد افزایش پیک باشیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام با اشاره به این مطلب که در حال حاضر این بیماری در چرام کنترل شده است، عنوان داشت: در این چند روز آمار خوشبختانه صفر بوده و مورد خاصی نداریم،موارد مثبتی که داریم جدید نیستند بلکه از همان موردهای قبل هستند و در حال حاضر شهرستان چرام در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی، افزود: حوزه ما حوزه نظارتی است و در بحث تجمعاتی مثل مراسم های عزاداری نیاز هست نیروهای قضایی،نظامی و انتظامی همکاری بیشتری با ما داشته باشند چرا که از جنبه قهریه برخوردار نیستیم که بتوانیم از برگزاری مراسمات جلوگیری کنیم.

هدایت نیا،ادامه داد: ممکن است موردی مشاهده شود که تست کرونا آن مثبت بوده اما شرایط قرنطینه را رعایت نکند و افراد دیگر را آلوده کند که انتظار است در این راستا دوستان قهریه وارد عمل شده و همکاری کنند.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که فلسفه شورای سلامت،همکاری بین بخشی است،گفت: خوشبختانه این همکاری در بحث کرونا بیشتر شده و امیدواریم که نقش سازمان ها در برچیده شدن این ویروس همچنان پررنگ باقی بماند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مصوبات شورای سلامت و با بیان اینکه یا نباید مصوبه ای مصوب بکنیم یا اگر مصوب کردیم باید ضمانت اجرایی داشته باشد، ابراز کرد: نیمی از ارباب رجوع های ما مدیران ادارات هستند که از ما انتظار تهیه ماسک دارند در صورتی خود ما در خصوص مایحتاج نیروهای حوزه سلامت که در خط جبهه قرار دارند،در مضیقه هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان چرام در بخش بعدی از صحبت های خود،خاطرنشان کرد: زباله های عفونی باید به شهرستان گچساران انتقال داده شوند چرا که ما زباله سوز نداریم،از دهیاری ها و شهرداری ها در این خصوص انتظار همکاری داریم.

وی بر جمع آوری بنرهای فوتی تاکید داشت و تصریح کرد: دستگاه ها فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند،در خصوص نمونه گیری کرونا که در مرکز شهرستان چرام انجام می گیرد خود یکی از دلایلی است که آلوده شدن دیگر افراد را ممکن است در پی داشته باشد،محیط،محیطی است که همه بیماران مراجعه می کنند و پیشنهاد ما این است که مکان جدا و جدیدی جهت نمونه گیری در نظر بگیریم.

هدایت نیا در ادامه به راه اندازی مرکز خدمات جامع القچین سفلی اشاره کرد و متذکر شد: حدود ۶ خانه بهداشت،القچین سفلی،القچین علیا،بردیان،تمبی،بلدان و شیخ حسین را با جمعیت بالغ بر ۶ هزار نفر تحت پوشش قرار می دهد.

منبع: فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت