پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 شهریور 1399 ساعت 10:06:: شناسه خبر: 83893

آژیر مهر در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد/ کمک میلیاردی سپاه فتح به آموزش و پرورش /زارع پور ؛ بازگشایی مدارس تصمیم کشوری بود+ تصویر

اگر نگرانی های زیادی در سطح کشور و استان ما بابت بازگشایی مدارس ایجاد شد که این نگرانی وزارت آموزش و پرورش استان وجود دارد، اما هدف مشترک والدین و آموزش و پرورش توجه به سلامت خانواده است، بنابراین در روز ۱۲شهریور رسما از طریق ستاد ملی مدیریت کرونا در کشور بحث بازگشایی اعلام شد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صدای  جنوب  آیین بازگشایی متفاوت ترین سال تحصیلی مدارس صبح امروز در دبیرستان  دخترانه شاهد یاسوج  با حضور مسئولان استانی و با به صدا در آوردن زنگ مهر برگزار شد.

 

با حضور احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد زنگ تربیت به مناسبت بازگشایی مدارس نواخته شد.

 

در این آیین که مدیرکل آموزش و پرورش استان و تنی چند از مسوولان استانی حضور داشتند هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ۱۶۶ هزار و ۸۵۹ نفر دانش‌آموز در ۳ هزار و ۴۶ مدرسه تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در آیین بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه شاهد گفت: آشکارترین وسیله قدرت هر کشور دانش و علم آن کشور است و تنها راه توسعه کشور و مهمترین راه آن تربیت نیروی انسانی متناسب با معیارهای ایرانی و اسلامی است و تنها راه آموزش و پرورش است.

دلشاد با اشاره به اینکه با همراهی دستگاه های اجرایی اهداف آموزش محقق می شود گفت:  در شهرستان بویراحمد و استان مصوبه داشتیم که دستگاه های آب و برق و گاز همکاری جدی با آموزش و پرورش داشته باشند اما اکنون دبیرستان مهدیه اکبرآباد بیش از ۹ روز آب ندارد و حتی آب خود آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد را قطع کردند و آموزش و پرورش متعلق به دلشاد زارع پور نبست بلکه متعلق به مردم است و با گذشت ۹ روز آب هم همچنان در دبیرستان مربوطه قطع است.

احد جمالی معاون سیاسی استانداربا تبریک سال تحصیلی جدید گفت: دانش آموزان مدیران آینده و ذخیره آیندگان هستند.

 

وی ابراز داشت : در استان با رصد تحولات مسائل مانند کنکور  سراسری رتبه های ملی کم دیده نمی شود و این نشان دهنده هوشمندی مردمان این استان است و خوشحال هستم در میان مردمی هستم که روحیات عشیره ای و قومی موج می زند.

جمالی

با اشاره به شرایط حساس آموزش گفت: در جلسه کرونا استان  نگرانی خود را از شروع کلاس ها اعلام کردیم اما تصمیم ستاد هستیم .

مدیر کل آموزش و پروش کهگیلویه و بویراحمد با تبریک فرار رسیدن سال تحصیلی جدید گفت: در بستر شاد ۳۵۰۰ برنامه توسط فن آوری آموزش و پرورش پخش می شود.

زارع پور بیان کرد: اگر نگرانی های زیادی در سطح کشور و استان ما بابت بازگشایی مدارس ایجاد شد که این نگرانی وزارت آموزش و پرورش استان وجود دارد، اما هدف مشترک والدین و آموزش و پرورش توجه به سلامت خانواده است، بنابراین در روز ۱۲شهریور رسما از طریق ستاد ملی مدیریت کرونا در کشور بحث بازگشایی اعلام شد.

 

این مسئول آموزشی استان گفت : موظف به اجرای تصمیمات ستاد مبارزه به کرونا کاری هستیم و گلایه داریم زیرا قبل از مصوبه ستاد مصوبه جدید مبنی بر سه وضعیت مکاتبه ای با علوم پزشکی برای رنگ بندی مدارس داشته باشند اما روز ۱۳ و یک روز بعد از تصمیم ستاد کرونا جواب آن نامه در اختیار رسانه ها قرار گرفت و سبب هجمه بر علیه آموزش و پرورش شد.

وی گفت: تا الان مصاحبه ای در خصوص بازگشایی مدارس نداشتیم و همه موظف برای آرامش خانواده ها هستیم.

زارع پور با اشاره به اینکه در سایر کشورها مدارس بازگشایی شدند، گفت: در زمینه پروتکل های بهداشتی بسیار سختگیرانه آموزش و پرورش اعلام کرده و باید در حد توان اجرایی شود،

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد :در مدارس پرجمعیت دانش آموزان گروه بندی ، نوبت بندی و متناسب با مساحت کلاس حضور پیدا می کنند و لازم است همه دانش آموزان  ماسک و دستکش به همراه داشته باشند.

 

وی ابراز داشت :ساعات آموزشی از ۹۰ دقیقه به ۳۵ دقیقه کاهش پیدا کرده است و در خصوص  تهویه کلاس ها کارهای خوبی انجام شده و  خودروهای سواری بیش از ۳ نفر نباید سرنشین داشته و ون ها نصف ظرفیت استفاده شوند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین نسخه مبارزه با کرونا خودمراقبتی است افزود: این تصمیم یک تصمیم کشوری است و نباید توپ را به زمین یک دستگاه انداخت.

زارع پور با بیان اینکه با کمک اداره نوسازی مدارس اعتبار ۴ و نیم میلیاردی برای خرید تجهیزات هنرستانی اختصاص یافت گفت: ۷۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات دانش آموزان خریداری و توزیع شد .

 

مدیر کل آموزش و پرورش گفت : سپاه فتح بیش از ۲ میلیارد تومان کمک های مومنانه در حوزه آموزش و پرورش داشتندو بالغ بر  ۳ میلیارد تومان توسط اداره نوسازی برای سرویس های بهداشتی مدارس اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب فرموده است همه دستگاه ها باید آموزش و پرورش را حمایت کنند، بیان کرد:  اگر از آموزش و پرورش حمایت نشود کار سخت  آموزش دچار اشکال خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به مشکلات بیماری کرونا و همچنین نگرانی والدین دانش آموزان گفت: در حوزه آموزش و پرورش آسیب های جدی دیده ایم که می طلبد والدین و دستگاه ها به کمک مدارس و آموزش و پروش بیایند.

وی با اشاره به اینکه اگر آموزش آسیب دید همه بخش ها دچار آسیب می شود، بیان کرد:  آموزش باید بادقت پیش برود ، امروز از یک طرف احتمال شیوع بیماری و از سوی دیگر عقب افتادن از روند تحصیل مطرح است که باید آموزش و پروش کلاس مجازی و حضوری را در دستور کار قرار دهند .

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت