پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 آبان 1395 ساعت 22:08:: شناسه خبر: 8394

روایت مدیرکل اطلاعات از تحرکات تهدیدی داعش در کهگیلویه و بویراحمد/ خنثی‌سازی طرح تکفیری ها برای بمب‌گذاری در ۱۰ نقطه ایران

مدیرکل اطلاعات از تحرکات تهدیدی داعش در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد وگفت طرح تکفیری ها برای بمب‌گذاری در ۱۰ نقطه ایران خنثی شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با وجود ظرفیت های بالقوه و داشتن حدود یک سوم تولید نفت و ۱۰ درصد آب ایران اما از شکاف عمیق توسعه نیافتگی نسبت با سایر مناطق و استان های مختلف رنج می برد.

به گزارش صدای جنوب، سید موسی خادمی در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر اطلاعات در یاسوج اظهار داشت: ادامه این روند و عمیق تر شدن آن عاملی برای ایجاد ناامنی و بحران در این منطقه خواهد بود.
وی ادامه داد: البته استان کهگیلویه و بویراحمد همچنان دارای بالاترین ضریب امنیتی نسبت به سایر مناطق و استان های کشور است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بخش عمده ای از امنیت و آرامش حاکم در این استان نتیجه تلاش و فعالیت شبانه روزی مجموعه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی به ویژه سربازان گمنام امام زمان(ع) است.
خادمی با تاکید براینکه این استان و تا حدودی استان های زاگرس نشین از بیشترین میزان نرخ بیکاری و توسعه نیافتگی برخوردارند، افزود: کم توجهی و اهتمام نورزیدن به این موضوعات ممکن است منجر به ایجاد ناامنی و آغاز بحران در منطقه در آینده شود.
وی با تقسیم بندی امنیت به ۲ موضوع «سلبی و ایجابی» گفت: آنچه که بیشتر در این منطقه و استان کهگیلویه وبویراحمد حائز اهمیت بوده امنیت ایجابی است.
خادمی خواستار توجه مسئولان کشوری به ایجاد تعادل های منطقه ای و تشکیل نهادهای لازم حقوقی برای پرکردن شکاف ها و تحقق خواسته ها و مطالبات بحق مناطق کمترتوسعه یافته از جمله کهگیلویه وبویراحمد شد.

جلوگیری از حرکت های تهدیدی داعش در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: این استان در مرز استان های فارس، خوستان، بوشهر و اصفهان قرار گرفته است.
وی بیان کرد: تحرکات و گروهک های تروریستی در این استان به خاطر شرایط خاص حاکم و شیعه بودن استان تاکنون اتفاق نیفتاده اما سرریز برخی تحرکات در استان های هم مرز تا حدودی به این منطقه سرایت کرده است.
وی تصریح کرد: حتی برخی حرکت های تهدیدی از سوی گروهک تروریستی داعش در استان صورت گرفت که با مدیریت از گسترش آن جلوگیری شد.
این مسئول یادآور شد: استان کهگیلویه و بویراحمد منشا قاچاق نیست اما به دلیل قرارگرفتن در مسیر ترانزیتی، قاچاق کالا و مواد مخدر به عنوان یک تهدید و چالش در این استان محسوب می شود.
وی شرایط حاکم قومیتی و عشیره ای بودن کهگیلویه وبویراحمد را به عنوان یک فرصت یادآور شد و افزود: از اوایل شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون کوچکترین حرکت ضد انقلابی و تروریستی از هیچ یک از این قومیت ها و طوایف در استان انجام نشده است.
وی گفت: البته تحرکات و تلاش برخی سرویس های جاسوسی برای نفوذ و ایجاد رخنه در بین قومیت ها و طوایف در این استان نیز یک تهدید است اما جای نگرانی ندارد.
این مسئول موضوع گردشگری و وجود طبیعت بکر را از ظرفیت های مهم کهگیلویه وبویراحمد دانست و گفت: افزون بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر در عید فطر سال جاری از مناطق گردشگری این استان دیدن کردند.

خنثی‌سازی طرح داعش برای بمب‌گذاری در ۱۰ نقطه ایران

معاون بررسی های استراتژیک امنیت ملی وزارت اطلاعات گفت: شناسایی و کشف حدود ۲ تن مواد منفجره در گرمسار نتیجه همراهی، تعامل و مشارکت مردم بود.
شفیعی بدون اشاره به زمان کشف این میزان مواد منفجره اظهار داشت: قرار بود که با آمدن سرکرده گروهک تروریستی تکفیری سرشاخه نظامی داعش در ایران، با این میزان مواد منفجره حداقل در ۱۰ نقطه از کشور بمب گذاری کنند.
وی یادآور شد: ابتدای عملیات اطلاعاتی و امنیتی برای کشف و مقابله با این اقدام ترورریستی یک تماس تلفنی از سوی مردم بود.
شفیعی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) یک روز فرمودند اگر این کشور ۳۶ میلیون جمعیت دارد، تمام این افراد اطلاعاتی هستند.
وی با اشاره به رویکرد مردمی وزارت اطلاعات گفت: امروز نیز جمعیت حدود ۸۰ میلیونی ایران یعنی اینکه ۸۰ میلیون اطلاعاتی برای دفاع از کیان این نظام و کشور وجود دارد.
شفیعی به منظور شرکت در نشست شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد با موضوع بررسی و تحلیل مسایل جاری کشور و منطقه به یاسوج سفر کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت